וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו דירה אפשר לקנות בתקציב של עד חצי מיליון שקל?

יעל דראל

20.8.2015 / 8:53

פלח השוק של דירות שמחירן נע בין 300-500 אלף שקל מהווה כ-8% מכלל עסקאות הנדל"ן בשנה האחרונה. בדקנו, איפה תוכלו להשיג דירה בטווח המחירים הזה?

בית ודירה בצפון. משה אסרף, ג'יליס
בית ודירה בצפון/ג'יליס, משה אסרף

מחירה הממוצע של דירה בישראל עומד כיום, על פי מחירון אתר מדלן, על כ-1.3 מיליון שקל – אלא שמבדיקת עסקאות הנדל"ן ב-12 החודשים החולפים (יוני 2014 עד יוני 2015) עולה כי בשנה החולפת בוצעו בישראל כ – 6,480 עסקאות בטווח המחירים המינימלי שבין 300,000 שקל ל- 500,000 שקל. פלח שוק זה מהווה כיום כ-8% מכלל הרכישות של דירות ובתים בישראל ובמרבית המקרים מדובר בעסקאות שבוצעו למטרת השקעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שכונת הדר (הדר כרמל), חיפה: רן בכר, אנליסט מחלקת המחקר במדלן, מאפיין את השכונה כאחת השכונות הוותיקות בחיפה, שבה חלק מהמבנים מיועדים לשימור. "רמת התחבורה הציבורית בשכונה נחשבת לטובה מאד וניתן להסתדר ללא רכב, עם זאת, עבור מי שמחזיק כלי רכב, כדאי לציין כי ישנה מצוקת חנייה בשכונה. שכונה זו אינה משופעת במקומות בילוי או בגינות ציבוריות". בשנה האחרונה בוצעו בה כ-414 עסקאות יד שניה – מהן 84 עסקאות לרכישת דירות 2 חדרים, בתקציב של עד חצי מיליון שקל.

אלי שמול, זכיין סוכנות "רימקס בשירות אישי" בעיר מציין כי "שכונת הדר נחשבת לאחת מהשכונות הזולות בחיפה, ולאחרונה ישנן רכישות רבות מצד המגזר הדתי באזור. על פי התוכניות, העירייה מתעתדת לפתח את האזור, במיוחד את אזור רחוב מסדה הנחשב לאזור בילוי".

שכונה ג, באר שבע: משה שואף, אנליסט מחלקת המחקר במדלן: "שכונה ג' הוקמה בשנות ה-50' של המאה הקודמת וממוקמת בקצה המזרחי של באר שבע. השכונה ממוקמת בסמוך לאוניברסיטת בן גוריון, בית החולים סורוקה ותחנת הרכבת. הקרבה לאוניברסיטה מהווה מקור משיכה לסטודנטים המעוניינים לשכור דירה באזור. בשכונה יש מספר גינות ציבוריות ורמת התחבורה הציבורית טובה. הבנייה ברובה נמוכה אך השכונה כוללת גם פרויקט פינוי בינוי הכולל כ-300 דירות חדשות שיתווספו בעתיד הקרוב". בשנה האחרונה בוצעו כ-300 עסקאות יד שניה בשכונה – מהן 63 עסקאות לרכישת דירות 2 חדרים בתקציב של עד חצי מיליון שקל".

איתי רביד, הבעלים של סוכנות "סנצ'ורי 21 באר שבע והסביבה" :"השכונה מושכת משקיעים רבים לאור קרבתה לאוניברסיטה. האוכלוסייה בשכונה הינה שילוב של אוכלוסייה מקומית, בחתך גילאים גבוה, וכן של סטודנטים המבקשים ליהנות ממרחק ההליכה לאקדמיה. בשכונה ישנו ריכוז גבוה של מקומות בילוי שהוקמו בשנים האחרונות, המשרתים את קהל הצעירים".

קרית וולפסון, עכו: במדלן מציינים כי שכונה זו ממוקמת במרכז העיר. אוכלוסיית השכונה המעורבת הינה במעמד סוציו-אקונומי נמוך יחסית. על פי המדד החברתי-כלכלי, השכונה מדורגת באשכול 3 בלבד, עם אחוז אקדמאים נמוך יחסית העומד על כ-7% בלבד ושכר ממוצע של כ-5,300 שקל. "השכונה מתאפיינת בבנייה נמוכה ואין בה גינות ציבוריות, אך בתחומה פועלים מספר בתי ספר ולפי מדד מדלן רמת החינוך היא מעט מתחת לממוצע". בשנה האחרונה בוצעו בה כ-142 עסקאות יד שניה, מהן 57 עסקאות לרכישת דירות 3 חדרים בתקציב זה.

שכונת בן גוריון, אשקלון: שכונה במרכז העיר, עם אוכלוסייה המאופיינת ברובה בחתך סוציואקונומי נמוך. עם זאת, על פי נתוני אתר מדלן אחוז האקדמאים בה עומד על 16 והשכר הממוצע הינו 4,685 שקל לחודש. מרבית המבנים בשכונה הם בני 3-4 קומות אך בעשור האחרון קמו מספר בניינים חדשים יותר בני 10 קומות. בשנה האחרונה בוצעו בה 122 עסקאות יד שניה, מהן 52 עסקאות לרכישת דירות 3 חדרים במגבלת התקציב.

אופיר מחלוף, ממשרד נדל"ן גרופ אשקלון מציין כי "רוב הקונים בשכונה הינם משקיעים המגלים בה עניין ממספר סיבות – המרכזית שבהן היא הקרבה למכללת אשקלון, לתחנה המרכזית ולקניון. כמו כן, ישנה כוונה לבצע פרויקט פינוי בינוי במתחם מול בית המשפט – באופן שיתרום להתחדשות האזור".

שכונת גבעת המורה, עפולה: רן בכר, אנליסט מחלקת המחקר במדלן :"השכונה הוקמה בשנות ה-50' של המאה הקודמת וממוקמת בצפון מזרח העיר. גבעת המורה נחשבת לשקטה במיוחד ויש בה גינות ציבוריות ופארקים. רמת התחבורה בציבורית נחשבת לטובה ולא ניכרת בעיית חניה. במהלך 2016 צפויה להיפתח רכבת העמק בעיר עפולה שתשפר אף יותר את רמת התחבורה באזור". בשנה האחרונה בוצעו כ-136 עסקאות יד שניה, מהן 46 עסקאות לרכישת דירות 3 חדרים במגבלת התקציב".

בן חיימי ,מתיווך רימקס 770 בעיר עפולה מציין כי "האוכלוסייה בעיר נחשבת למעמד ביניים ויחד עם זאת מורגשת בשנים האחרונות מגמת התחרדות. במגבלת תקציב של עד חצי מיליון שקל ניתן למצוא בעיקר רכישות המבוצעות על ידי זוגות צעירים. חלקם קונים נכסים ומשכירים אותם - ונעזרים בכספי השכירות להשכיר דירות בעצמם בערי מגוריהם".

שכונת רמת אשכול, לוד: שכונה מעורבת הנמצאת במזרח העיר. המדד החברתי כלכלי של השכונה נמוך במיוחד ועומד על פי אתר מדלן על 2. אחוז האקדמאים הינו נמוך יחסית ועומד על 12 והשכר הממוצע עומד על כ-5,630 שקל בחודש. מרבית מבני השכונה ישנים ואינם עולים על 4 קומות. בשנה האחרונה בוצעו 89 עסקאות יד שניה, מהן 47 עסקאות לרכישת דירות 3 חדרים.

שכונת נאות אשכול, שדרות: שכונה דרומית, שבה ניתן למצוא כיום לא מעט נכסים. על פי מומחים בענף אחת הסיבות נעוצה גם בקרבה לגבול עם רצועת עזה – נתון שהשפיע מאוד על שוק הנדל"ן המקומי בשנים האחרונות בעיר. על פי נתוני אתר מדלן, אחוז האקדמאים בשכונה עומד על 11 והשכר הממוצע על 5,250 שקל לחודש.רמת החינוך בשכונה נחשבת לנמוכה ביחס לממוצע הארצי. בשנה האחרונה בוצעו 35 עסקאות יד שניה, מהן 15 עיסקאות לרכישת דירות 4 חדרים בתקציב שלנו.

להלן טיפוסי דירות הפופלרים ביותר בטווח מחירים של עד 500,000 ש"ח:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עסקאות בשווי של עד 500 אלף שקל. מדלן, עיבוד תמונה
עסקאות בשווי של עד 500 אלף שקל/עיבוד תמונה, מדלן

• לפי מחירי שכירות מבוקשים. מחושב לפי 12 חודשי שכירות בניכוי 5% בגין פחת ותיקונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully