וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי בינוי גדול בנהריה: 180 דירות במקום 36

יעל דראל

19.8.2015 / 15:19

בעוד כחודש וחצי צפויים לההרס 9 ביניינים במתחם פינסקר בעיר נהריה ובמקומם ייבנו דירות חדשות כמה מאות מטרים בלבד מחוף הים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיית הפרויקט הגמור/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעט פרויקטי פינוי בינוי יוצאים לדרך מדי שנה בישראל, ומרביתם ממוקמים בדרך כלל באזורי הביקוש – אלא שבימים אלה פרויקט פינוי בינוי גדול יוצא לדרך בנהריה, במסגרתו צפויה חברת סלע בינוי, מקבוצת אמנון מסילות, לפנות 36 דירות ב-9 בניינים ישנים ולהקים במקומם פרויקט מגורים בן 180 יחידות. בימים אלה החלה החברה לפנות את דייריו הוותיקים של המתחם למגורים חלופיים ועל פי לוחות הזמנים, בעוד כחודש וחצי צפויים המבנים הישנים להיהרס לטובת תחילת עבודות הבנייה במקום.

המתחם (מתחם "פינסקר"), ממוקם במרכז העיר בשטח בן 8 דונם ויכלול עם סיומו 5 בנייני מגורים, המרוחקים כמה מאות מטרים בלבד מחוף ימה של נהריה. על פי התוכנית, שאושרה כבר בשלהי 2013 על ידי הוועדה המחוזית, המתחם ממוקם בסמוך לעורקי הגישה המרכזיים בעיר, בצומת הרחובות ז'בוטינסקי, ויצמן ופינסקר.

יציאתו של הפרויקט לדרך כעת מסיימת פרק של מעל 10 שנים במהלכם קודמה התכנית במקום. ראשיתו של הפרויקט בשנת 2004, עם פרסומו של מכרז פינוי בינוי על ידי עיריית נהריה – אך במשך תקופה ארוכה התכנית לא קודמה, בין השאר בשל הקושי לאגד את הדיירים במתחם. בחברה מציינים כי יוזמה של קרוב משפחה של אחד הדיירות במתחם, גמלאי אגד בן 81, סייעה לבסוף לאגד את הדיירים ולהניע את הפרויקט קדימה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וכך נראה השטח כעת/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחברה ציינו כי הפרויקט ילווה על ידי בנק הפועלים בסכום של 240 מיליון שקל וכי על פי ההערכות, מחירי הדירות החדשות בפרויקט ינועו החל מסכומים של 1,195,000 מיליון שקל (לדירות 4 חדרים בגודל 106 מ"ר) ועד מחיר של כ-2.4 מיליון שקל עבור פנטהאוזים בגודל 180 מ"ר. ם נוף לים.

דותן סלע, סמנכ"ל השיווק של הפרויקט ציין כי "הפרויקט שיגדיר מחדש את מרכז העיר נהריה ויהפוך מודל לחיקוי בפרויקטים הבאים של פינוי בינוי, שיקומו באזור הצפון בשנים הקרובות".

מתכננת הפרויקט, דורית דר, ממשרד אדריכלים עוזי גורדון ציינה כי "מדובר בפרויקט ראשון של התחדשות עירונית והאתגר כאן הוא בין שימור הקסם של הצביון הישן של מרכז העיר ובין הבאתה של בשורת התחדשות, שכוללת עיצוב מוקפד ותכנון כל המשתנים של מגורים בסביבה אורבנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully