וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום מחלף הראל: שכונת מגורים חדשה במבשרת ציון

יעל דראל

19.8.2015 / 13:03

על פי התכנית שאושרה בוועדה לתשתיות לאומיות ייבנו על שטח מחלף הראל 270 יחידות דיור ומרכז שייחבר בין מעוז ציון ומבשרת ירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה למתן תוקף את התכנית להקים שכונת מגורים חדשה במבשרת ציון, בשטחו המתפנה של מחלף הראל, הסמוך לירושלים. התוכנית, אותה יזמה רשות מקרקעי ישראל, צפויה לכלול כ-270 יחידות דיור חדשות וכן מרכז שיחבר את מעוז ציון בדרום ואת מבשרת ירושלים בצפון, שהופרדו עד כה על ידי מחלף הראל וכביש 1. התכנית תקצה כ-20% מכלל יחידות הדיור החדשות לטובת דירות קטנות והבנייה החדשה בה תכלול חזית מסחרית, עם שטח בגודל של כ-2 דונם לטובת מבנים ומוסדות ציבור.

על פי התכנית, תוואי כביש מספר 1 באזור זה ישונה על ידי החברה הלאומית לדרכים ויעבור במנהרה מתחת לשלוחת "הקסטל", לצד הקמתו של מסוף תחבורתי חדש שישרת את תושבי מבשרת ציון והסביבה. בעקבות העבודות לסלילת כביש 1 החדש יבוטל כאמור המחלף ועל שטחו המתפנה תיבנה השכונה החדשה ובסמוך לה - חניון חנה וסע. ברשות מקרקעי ישראל ציינו כי החניון החדש יאפשר התחברות ישירה לכביש , תוך מתן עדיפות לתחבורה הציבורית.

החניון החדש צפוי לכלול כ- 1000 מקומות חניה חינם לכלי רכב וכן כ- 500 מקומות חניה בתשלום. מעליו, במפלס הרחוב, יבנה שטח מסחרי בשטח של כ- 6000 מ"ר ומעליהם ייבנו שטחי משרדים בשטח של 14,000 מ"ר. "בניית החניון תעודד ותמריץ את תושבי מבשרת והישובים בסביבה וגם נוסעים לירושלים מאזורים נוספים, להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית ובכך להפחית את עומסי התנועה בכניסה לירושלים ובעיר עצמה" ציינו ברשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully