וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצליה מנסה לקדם בניית איים מלאכותיים מול חופי העיר

אורי חודי

18.8.2015 / 16:36

באגף ההנדסה בעיריית בהרצליה כבר פנו לחברות בינלאומיות כדי לאמוד את העלות של פרויקט בסדר גודל כזה

איים צפים הרצלייה. עיריית הרצלייה, גלובס
איים צפים הרצלייה/גלובס, עיריית הרצלייה

תוכנית חדשה שמתחילה את דרכה מול מוסדות התכנון בחודשים האחרונים מחזירה לחיים רעיון שפעם דובר עליו רבות - הקמת אי מלאכותי בים התיכון.

מדובר בתוכנית ראשונית אותה מקדמים מהנדס עיריית הרצליה, מייק סקה, וצוותו, שלפיה יוקמו שני איים מלאכותיים במרחק של כ-1.5 קילומטר מחוף הים של העיר, במקטע הדרומי מול המרינה הקיימת. מהנדס העיר ישקיע כ-650 אלף שקל בתכנון ראשוני ובדיקת היתכנות.

באגף ההנדסה בעיריית בהרצליה כבר פנו לחברות בינלאומיות כדי לאמוד את העלות של פרויקט בסדר גודל כזה. "מדובר בתוכנית שעלותה מיליארדים", אומר סקה, "שיכולה להניב קרקע חדשה לבניית כ-40 אלף יחידות דיור. פניתי עם הרעיון הזה לוועדות המחוזיות לפני כשנה וחצי אבל הם לא קיבלו את זה. אני עומד להציג את התוכנית עם ממצאים גיאולוגיים ובדיקות היתכנות אחרות בפני מינהל התכנון".

ברור כבר עתה שלתוכנית מסוג זה, אם תתקדם, יוגשו התנגדויות רבות, בין היתר מצד גופים ירוקים וארגוני סביבה. בהקשר זה יש לסקה רעיון: "יש הרבה מתנגדים לקידום תוכנית תע"ש השרון. צריך לעשות שם טיהור קרקע שיעלה מיליארדים רבים. אם התוכנית לאיים המלאכותיים תצא אל הפועל יהיה ניתן לבנות עליהם עשרות אלפי דירות, ולהשאיר את שטח תע"ש השרון כפארק. גם ככה טיהור המתחם יעלה מליארדים - אז אולי עדיף להשקיע את המיליארדים הללו באיים ולא בתע"ש השרון".

רעיון אחר שעלה במסגרת התוכנית להקמת האיים המלאכותיים הוא להעביר לשם את שדה התעופה האזרחי שפועל היום בהרצליה.

בחודשים האחרונים מקדמים במינהל התכנון הכנת מסמך מדיניות למרחב הימי של ישראל בים התיכון בשיתוף עם האיחוד האירופאי. מדובר בהמשך ישיר בהתוויית מדיניות במרחב הימי לתוכניות ומסמכים שנעשו בעבר כמו מסמך מדיניות לרצועת החוף שגובש ב-1999, חוק השמירה על הסביבה החופית שגובש ב-2004 וגם מסמך מדיניות שגובש ב-2007 ועסק באיים מלאכותיים עבור מתקני תשתית.

  • עוד באותו נושא:
  • הרצלייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully