וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אדמות הברון: 3,500 יחידות דיור יוקמו במגה-שכונה באור עקיבא

יעל דראל

18.8.2015 / 12:02

תב"ע חדשה שהופקדה על ידי הוועדה המחוזית חיפה בתנאים, מבקשת להקים על אדמות קרן רושטילד רובע חדש שיוסיף אלפי דירות באור עקיבא. כיצד ייראה הרובע החדש וכמה דירות יוקצו לטובת יחידות קטנות?

פרויקט באור עקיבא. אור ים,
פרויקט באור עקיבא/אור ים

עוד שכונת ענק בדרך להקמה? תכנית חדשה המקודמת בעיר אור עקיבא, אשר הופקדה בתנאים על ידי הוועדה המחוזית חיפה בשבוע האחרון, מבקשת להקים 3,500 יחידות דיור חדשות ברובע חדש על אדמות קרן רוטשילד, לא הרחק משמורת חולות פל ים, חוף הים ואתרי העתיקות של קיסריה.

התוכנית החדשה, המקודמת על ידי החברה לפיתוח קיסריה (המהווה את הזרוע הביצועית של קרן רוטשילד) בשיתוף עם עיריית אור עקיבא, צפויה לשנות את ייעוד הקרקע משטח חקלאי לשטח המיועד למגורים, תעסוקה ומסחר בשטח כולל של כ-1,060 דונם, בצפיפות גבוהה יותר מזו שתוכננה במקור בתוכנית המתאר של העיר.

על פי התכנון החדש, הבנייה ברובע החדש צפויה להיות מגוונת למדי ולכלול כ-350 יחידות דיור צמודות קרקע, לצד כ-1,800 יחידות דיור בבנייה מרקמית של בין 6-8 קומות, ועוד כ-600 יחידות דיור בבניינים עד 10 קומות. התוכנית החדשה כוללת גם בנייה גבוהה יותר במסגרתה יוקמו כ-700 יחידות דיור בבניינים בגובה מקסימלי של 15 קומות. התוכנית כוללת גם כ-17,500 מ"ר של שטחי מסחר.

"המטרה היא להקים בשטח הזה רובע מגורים חדש שיכפיל את אוכלוסיית אור עקיבא בעשר השנים הקרובות. התעקשנו שהוא לא יהיה נפרד מהעיר ולא יוקם מצדו השני של הכביש, אלא יהיה מחובר לאור עקיבא דרך שדרות דוד המלך", מציין בשיחה עם וואלה! מיכאל כרסנטי, מנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה.

האם זו תהיה עוד מגה שכונה שכל ייעודה הוא מגורים, כפי שנבנה במקומות רבים בארץ בשנים האחרונות, דוגמת מודיעין?

"אין כוונה להקים יחידה שכונתית אחת, אלא לחלק את הרובע החדש ללפחות שתי תת שכונות. המטרה היא לא ליצור שכונה ענקית אלא לחלק את תמהיל הבינוי המגוון בין שני אזורים, שבכל אחד מהם יהיה תמהיל של שטחים ירוקים ומרכז מסחרי שפרוש כרחוב ראשי בעל חזית מסחרית ברחוב".

פרויקט באור עקיבא. אור ים,
פרויקט באור עקיבא/אור ים

על פי התוכנית, רק כ-10% מכלל הבנייה החדשה ברובע תוקצה לטובת בניית דירות קטנות (דירות בשטח עיקרי של כ-80 מ"ר). "ההחלטה להציב דרישה מינימלית של 10% דירות קטנות מגיעה על רקע סקר שבוצע על ידי עיריית אור עקיבא, במסגרתו עלה כי כבר כיום כ-30% מיחידות הדיור הקיימות בעיר הן דירות קטנות ומכאן שמינימום של 10% אמור לענות על הביקושים", מציין כרסנטי.

כרסנטי מציין כי "התב"ע החדשה מקצה כ-39% משטחי התוכנית לטובת שטחים ירוקים וחלק גדול מהבניינים לא יתממשקו כלל עם כביש ראשי. הנושא הזה הוא מרכזי להבנת איכות החיים בשכונה העתידית, משום שמרבית התושבים ייצאו מביתם ויגיעו לפארק הלינארי שייבנה במרכז הרובע או לרחוב הולנדי - ולא לכביש ראשי או ציר תחבורה סואן". מי יגור ברובע החדש? "הרובע מיועד למשוך גם משפרי דיור מאור עקיבא אך הכוונה היא לבנות בסטנדרטים גבוהים, ובכך להפוך את האזור למוקד משיכה למשפחות צעירות מהמרכז, מחיפה ומיישובי האזור. קהל יעד חשוב הוא גם משפחות צעירות איכותיות של יזמים ומדענים הפעילים בפארק העסקים והתעשייה של קיסריה".

  • עוד באותו נושא:
  • אור עקיבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully