וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות קבלני השיפוצים: פיצוץ גשר מעריב יפגע במבנים הסמוכים

יעל דראל

18.8.2015 / 10:53

בהתאחדות קבלני השיפוצים מתריעים כי פיצוצו הצפוי של גשר מעריב בתל אביב עשוי לגרום לסדקים במבנים המרוחקים עד 50 מטר מאזור הפיצוץ

הכנות לקראת הריסת גשר מעריב בתל אביב  14 באוגוסט 2015. ראובן קסטרו
הכנות לקראת הריסת גשר מעריב בתל אביב 14 באוגוסט 2015/ראובן קסטרו

לקראת פיצוצו של גשר מעריב בתל אביב, במסגרת העבודות להקמת קו הרכבת הקלה בעיר, מתריעים בהתאחדות קבלני השיפוצים כי הפיצוץ עלול לגרום לסדקים במבנים המרוחקים ברדיוס של כ-50 מטרים מהגשר. להערכת יו"ר ההתאחדות, ערן סיב, "עקב פיצוץ בית מעריב עשויים להיווצר סדקים בקירות של נכסים הנמצאים בטווח של 50 מטרים מהגשר. בנוסף, גם העבודות והחפירות המרובות שיתחילו בקרוב יגרמו לזעזוע של הקרקע וצפויות לגרום לסדקים נימיים קלים בקירות המבנים הסמוכים".

גשר מעריב, הממוקם על ציר מנחם בגין בתל אביב, סמוך לבניין מעריב ולרחובות יצחק שדה, קרליבך ולינקולן בעיר. המבנים הסמוכים לגשר הם ברובם בנייני משרדים. כפי שפורסם לאחרונה בוואלה!, המשטרה העבירה בשבועות האחרונים שורת דרישות לחברות האחראיות (דניה סיבוס, תמר גרופ והחברה הממשלתית נת"ע) כתנאי למתן האישור הסופי לפיצוץ הגשר.

בין היתר, ביקשה המשטרה מהחברות לבצע סקר סיכונים, להציב במקום אחראי בטיחות, לסגור את המתחם בצורה הרמטית ולאבטח את כל המבנים הנטושים והפעילים במתחמי הרחובות הסמוכים. עוד ביקשה המשטרה להביא למקום חברת הפקה שתעביר בשידור חי את פיצוץ הגשר על מסכי ענק שיוצבו בקרבת מקום, כדי למנוע התקהלות סקרנים באזור הפיצוץ.

עם זאת, בהתאחדות קבלני השיפוצים הבהירו כי ההערכות בנוגע לנזק הפוטנציאלי אינן בקנה מידה גדול וכי הסדקים שעשויים להיווצר במבנים ניתנים לתיקון פשוט יחסית. "תיקון מסוג זה הינו פשוט וזול ועלות קבלן שיפוצים לסגירת סדקים בקירות עשויה לעלות עד 500 שקלים. במידה ומדובר במספר מועט של סדקים ניתן אפילו לעשות עבודה זו באופן עצמאי", ציין סיב.

  • עוד באותו נושא:
  • גשר מעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully