וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סעיף הדיור צפוי לעלות בצורה משמעותית גם במדד אוגוסט"

קובי ישעיהו

16.8.2015 / 8:30

כלכלני לאומי: "בחודשים הקרובים, נראה שהפעילות בשוק הדיור תוסיף להתאפיין ברמה גבוהה של אי וודאות, הן בצד הביקוש והן בצד ההיצע"

תל אביב. ראובן קסטרו
תל אביב/ראובן קסטרו

בחודשים הקרובים צפוים המדדים להיות מושפעים מהמשך העלייה במחירי הדיור וכן המשך רמתה גבוהה יחסית של הצריכה הפרטית. מנגד הוזלות מחירי הסחורות בעולם ובעיקר ירידת מחירי הנפט, תיסוף השקל ביחס לסל וההוזלה הצפויה במחירי החשמל (בחודש הבא) והתחבורה הציבורית (בראשית שנת 2016) צפויים לקזז השפעות אלו. כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירת המאקרו השבועית שלהם.

להערכתם, בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי בתקופה הקרובה.

בהתייחסות למחירי הדירות ושוק הדיור מציינים בלאומי כי בסך הכול, במחצית הראשונה של השנה (ינואר-יוני) חלה עלייה חדה במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד (כ-58%). כאשר ברבעון השני, בו נרשמה רמת מכירות שיא של 8,841 דירות חדשות, חלה האצה של 11% ביחס לרבעון הראשון.

התגברות הביקושים לרכישת דירות, בפרט דירות חדשות ביוזמה פרטית, הובילה לירידה במספר חודשי ההיצע אשר עומד כיום על 7.1 (מספר החודשים שהמלאי הנוכחי של דירות חדשות ביוזמה פרטית מספיק לו בקצב המכירות הנוכחי). זהו הנתון הנמוך ביותר מאז אוקטובר 2009 (ומהנמוכים אי-פעם), "המצוי על פי אומדננו בתוך טווח המשקף לחצים לעליות מחירים, הן של מחירי הדירות והן של שכר הדירה".

עם זאת, "כאשר בוחנים את מספר חודשי ההיצע הנגזרים מהפעילות הכוללת הן יוזמה פרטית והן יוזמה ציבורית, מספר חודשי ההיצע גבוה יותר, שכן נרשם גידול מהיר יחסית בבניה ביוזמה ציבורית. בחודשים הקרובים, נראה שהפעילות בשוק הדיור תוסיף להתאפיין ברמה גבוהה של אי וודאות, הן בצד הביקוש והן בצד ההיצע, עד לגיבושה המלא ותחילת מימושה של מדיניות ממשלתית מקיפה בנושא", אומרים בלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully