וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית ל-2,000 דירות ו-1,000 חדרי מלון על החוף בנתניה

יעל דראל

11.8.2015 / 15:06

התכנית החדשה, שאושרה אחרי שקודמה במשך 15 שנה, תהפוך שטח מחצבה ששימש כמזבלה עירונית לשטח של מגורים ומסחר כמו גם פארק שישמר את שמורת האירוסים ויגדיל אותה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתום 15 שנות תכנון, אושרה למתן תוקף תכנית "חזית הים הדרומית" במסגרתה יהפוך האזור שבו פעלה בעבר המזבלה העירונית של העיר נתניה למתחם מגורים ומלונאות בהיקף של כ-2,000 יחידות דיור (מחציתן על אדמות מדינה ומחציתן על קרקע פרטית) ועוד כ-1,000 חדרי מלון. אזור זה, אשר בו פעלה בעבר מחצבה, ממוקם ברצועת החוף של נתניה ויאפשר כעת לראשונה את השלמת פינויו ושיקומו של האתר, לצד יצירת מתחם מגורים ומלונאות בשטח של כ-770 דונם, מהם 533 דונם שטחים פתוחים.

במסגרת התוכנית יבנו שלושה מלונות, יפותח חוף רחצה באזור ותוקם בחלק זה של החוף טיילת ופארק חופי. בעיריית נתניה ציינו כי מלונות אלה יהיו נמוכים מהדרך באופן שיאפשר נוף פתוח מהטיילת העירונית לכיוון הים. מתכנן התוכנית, האדריכל עמוס ברנדייס, התייחס אף הוא לאישורה של התוכנית באופן סופי וציין כי במסגרתה תפותח מול חוף הים כיכר עירונית ("כיכר הים") וטיילת ייחודית עם אזור בילוי ומסעדות ובמקביל יפותח חוף רחצה גדול שיכיל רצועת חוף רחבה וגן ציבורי פתוח לאורך חוף הים. לדבריו, "שלוש שורות של מבני מגורים בבנייה גבוהה (16-19 קומות) בחצרות הפונות לכיוון הים יעניקו את הבסיס הכלכלי לתכנית, עם כ - 2000 יח"ד".

ברנדייס ציין כי "הכנת תכנית זו, הינה הזדמנות כמעט חד פעמית לאורך קריירה של מתכנן. אחד האזורים היפים בארץ, בלב העיר, שיהפוך ממזבלה ומטרד למרקם עירוני המבטיח איכות חיים יוצאת דופן ביותר ברמה הארצית. התכנית תוכננה מתוך מטרה להפוך שטח הרוס ומופר, למתחם מגורים ותיירות בעלי איכויות ייחודיות ביותר, שבמרכזן התושבים, התיירים והטבע. התוכנית מתווה יצירת ציר ירוק ("ואדיון") שיקשר בין אגם החורף לים באופן שיאפשר גישה רגלית חופשית לים. מכל דירה בשכונה, ניתן להגיע ברגל או באופניים אל הים מבלי לחצות אף כביש".

עוד על פי התכנית החדשה: שטח שמורת האירוסים – הנחשבת לאזור שבו ריכוז פריחת אירוס הארגמן הוא הגדול ביותר באזור השרון - יגדל לכ- 380 דונם ויוקם גשר שיחבר בין שמורת האירוסים לאגם החורף. אישורה של התכנית משמעותה ביטול של תכניות בנייה ישנות באזור, פינוי אתר האשפה הישן (מהלך שעלותו מוערכת בכ- 250 מיליון שקל) ושיקום רצועת החוף באזור.

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר ציינה כי "מדובר בהגשמת חלום של הפיכת אתר האשפה לשכונת מגורים איכותית לחוף הים, בניית שורת מלונות מדורגים בחזיתה והצלת שמורת האירוסים הגדולה מדרומה". בעירייה ציינו כי החברה לפיתוח ולתיירות נתניה ומשרד התיירות סייעו לקדם את התכנית.

  • עוד באותו נושא:
  • נתניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully