וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על ארגזים: מה מעכב מסירת דירות של דוניץ בפ"ת?

אודי שישון

11.8.2015 / 8:03

עיכוב של 8 חדשים במסירת דירות בפרויקט נווה גן של חברת האחים דוניץ, מחייב את רוכשי הדירות לגור אצל ההורים, להצטופף בדירות שכורות ולשלם על אחסון חפצים. החברה: "נגרמו עיכובים בגלל 'צוק איתן'"

משפחת חוגי. תמר מצפי, גלובס
משפחת חוגי/גלובס, תמר מצפי

8 חודשים אחרי מועד מסירת הדירות המובטח, 166 הרוכשים בפרויקט נווה גן בפתח-תקווה עדיין מחכים למפתחות. יזם וקבלן הפרויקט, חברת אחים דוניץ, טרם התחייב על מועד מסירה חדש ונמנע עד כה מלשלם פיצויים לרוכשים. אלה נאלצים להתמודד עם מצב כמעט בלתי אפשרי מבחינתם, הכולל תשלום ארנונה ושכירות לזמן לא ידוע, אחסון חפצים ארעי ועוד, וברקע פתיחת שנת הלימודים הקרבה ואי הודאות הנלווה לה.

הפרויקט, המוקם ברחוב אהרון כצנלסון בעיר, כולל שלושה מגדלי מגורים בני 17 קומות כל אחד, וכ-200 דירות. הדיירים שכניסתם לדירות מתעכבת הם הרוכשים בבניין הראשון מבין השלושה שצפוי להיות מאוכלס. כמעט כל הדירות בבניין שווקו בהצלחה, אולם טופס 4 לאכלוס טרם ניתן. במהלך העבודות חתמו חלק מהדיירים על מסמכים להוספת שינויים בדירות המאפשרים לחברה לעכב את מסירתן, אולם לדברי הרוכשים השינויים שנעשו היו זניחים, ובכל מקרה לא מצדיקים איחור של למעלה מחצי שנה במסירה.

שיווק הדירות בפרויקט החל במחצית הראשונה של שנת 2013, אז הובטח לרוכשים כי ייכנסו לדירות בחודשים דצמבר 2014 עד אפריל 2015. מאוחר יותר נאמר לרוכשים כי לא ייכנסו לדירות לפני המועד המאוחר יותר.

את שביבי המידע בנוגע להתקדמות הפרויקט מלקטים הרוכשים ממכתבי החברה שנשלחים אליהם אחת לכמה חודשים. כך, בסוף חודש אוקטובר 2014 נכתב למ', רוכש דירה בפרויקט, כי יזכה להיכנס אליה בחודש אפריל, ארבעה חודשים אחרי מועד המסירה המקורי שנמסר לו. במכתב נוסף שנשלח אליו כעבור ארבעה חודשים נדחה מועד הכניסה לדירה של מ' לחודש יוני, והובהר כי "המועד כאמור כפוף ומותנה בקבלת תשתיות מוגמרות על ידי חברות החשמל עד ליום 30.5.15". עוד הועלה לראשונה במכתב מבצע צוק איתן שהתרחש בקיץ שעבר כסיבה לעיכוב.

אחרי החגים

לפני חודש וחצי נשלח למ' מכתב נוסף, בו הודיעה החברה כי היא עושה כל מאמץ למסור את הדירות עד לסוף חודש אוגוסט והוסיפה כגורם לעיכוב את שביתת עובדי חברת החשמל.

במכתב האחרון שהגיע למ' לפני כחודש, כלל לא צוין תאריך מסירה, ופורטו בו עבודות הבנייה שעוד נכונו בפרויקט. כעת אומרים חלק הרוכשים כי מהחברה נמסר להם באופן לא רשמי או מחייב, כי כניסתם לדירות תתאפשר רק בחודש אוקטובר, ככל הנראה אחרי החגים.

על פי חוק המכר, איחור במסירת הדירה מחייב את הקבלן, בחלוף חודשיים מיום המסירה המקורי, בתשלום דמי שכירות לרוכשים לחודשיים שחלפו ועד למסירת הדירה. על דמי שכירות אלה, על פי החוק, להיות גבוהים ב-25% עד 50% מאלה שנדרשים עבור דירה דומה לזו שמסירתה מעוכבת.

דורית חוגי רכשה עם בעלה דירה בפרויקט בכ-1.7 מיליון שקל, והשניים תכננו את המעבר שלהם ושל ארבעת ילדיהם (בני 5-17) לחודש דצמבר 2014 - התאריך שנמסר להם בעת הרכישה. לפני כמה חודשים פוטרה חוגי מעבודתה, ומאחר שהיא ובעלה לא יכלו לעמוד בתשלום הכפול על המשכנתא והשכירות, שהגיע לכ-6,000 שקל בחודש, הם נאלצו לעזוב את דירתם השכורה. בקושי רב הם מצאו דירה בת 2.5 חדרים, ומאז, עם העיכוב המתמשך במסירת הדירות, מתגוררות שש הנפשות בדירה הקטנה ובני הזוג מאריכים את חוזה השכירות בכל חודש. נוסף לכך נאלצת המשפחה לאחסן את חפציה במחסן ששכרו בעיר. "אין לנו מקום לבשל ולאכול. כולנו ישנים על מזרונים בסלון הצפוף ובין ארגזים, וכל בוקר צריך לקפל אותם. זה הופך את החיים לבלתי נסבלים", אומרת חוגי. "בחודשי הלימודים לא היה לילדים מקום להכין שיעורים, וגם הקיץ שלהם הלך לגמרי - חברים לא יכולים לבוא".

סיבוב גדול עד הגן

מ', רוכש נוסף, רכש בסוף שנת 2013 דירה בפרויקט, גם היא תמורת 1.7 מיליון שקל. כעת הוא מתגורר בשכירות ברמת-גן, ומשלם 4,000 שקל בגין כל חודש של עיכוב בפינוי הדירה. בנוסף, משלמים הוא ואשתו משכנתא בגובה 3,500 שקל. "הבן שלי רשום לגן בפתח-תקווה, ועוד מעט מתחילה שנת הלימודים ואנחנו נצטרך לנסוע כל בוקר מרמת-גן לפתח-תקווה, ואז לעבודה בתל-אביב", מספר מ'. גם הוא משלם, בנוסף לשכירות ולמשכנתא, עבור אחסנת רהיטים ומכשירים שרכש עד לקבלת הדירות, והחל מחודש אוגוסט הקרוב הוא יחויב בעלויותיה. "מילא שהם (דוניץ - א.ש.) דוחים את הכניסה, אבל לפחות שיגידו לנו מתי, שנדע להתארגן".

מ' מוסיף כי לאחרונה פנה הקלבן לאחד הדיירים, וביקש ממנו להפעיל את קשריו בחברת החשמל כדי לזרז את הליכי סיום העבודה שלהם בבניין.

י' ואשתו מחכים גם הם לדירת חמשת החדרים שרכשו לפני שנתיים, וכבר משלמים בגינה משכנתא בגובה 3,700 שקל בחודש. את דירתם הקודמת עזבו בינואר, במועד שבו העריכו כי ייכנסו לדירתם החדשה. מאז, במשך 8 חודשים, הם מתגוררים עם ילדתם בת השנה וחצי אצל הוריה של האישה, לא הרחק מנווה גן. "המזל שלנו זה שהיה לנו את ההורים של אשתי", אומר י', אחרת לא היינו עומדים בזה כלכלית. קניתי הכל לבית החדש, החל ממוצרי חשמל ועד למצעי מיטה, והכל מחכה בחנויות, שכבר מאיימות עלי בעלויות האחסון".

ר', רוכשת נוספת, אומרת כי "יש חוסר אונים אצל הדיירים. אין מענה ברור מבחינת מועדי המסירה. מתקבלים מהחברה מסרים בעל פה, ואין התאמה בין מה שאומרים לנו לבין מה שקורה בשטח".

מאחים דוניץ נמסר בתגובה: "חברת אחים דוניץ היא חברה ותיקה הפועלת מעל ל-50 שנה ובנתה עד כה אלפי דירות ברחבי הארץ, תוך הקפדה על איכות הבנייה ועל שביעות רצון הלקוחות. כמו לקבלנים רבים בארץ, גם לנו נגרמו עיכובים בגלל מבצע צוק איתן ומכשולים ענפיים נוספים כגון מחסור בכוח אדם מקצועי, אך אנו עושים מאמצים רבים למזער נזקים.

"החברה מסיימת את הביקורות והבדיקות בימים אלו, וחברת חשמל התחילה לעבוד השבוע בפרויקט. אנו מקווים שעד סוף החודש יתקבלו כל האישורים לאכלוס. אם יידרש פיצוי לדיירים בהתאם לחוק המכר והסכם המכר, החברה תפעל על פיהם".

  • עוד באותו נושא:
  • פתח תקווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully