וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באר יעקב: מה מונע את איכלוס הדירות המוכנות?

יעל דראל

6.8.2015 / 12:51

שלושה שבועות לפני תחילת שנת הלימודים, מאות יחידות דיור שבנייתן הסתיימה בבאר יעקב אינן יכולות להתאכלס בשל עבודות תשתית שטרם הושלמו. בצעד חריג, חברי האופוזיציה במועצה דורשים ממשרד הפנים לעצור את היתרי הבנייה הבאים בשכונה

שכונת צמרת המושבה בבאר יעקב. ניב אהרונסון
שכונת צמרת המושבה בבאר יעקב/ניב אהרונסון

בעוד פחות מחודש תיפתח באופן רשמי תחילת שנת הלימודים אך עבור מאות משפחות שתכננו להתחיל את השנה בדירה חדשה אותה רכשו בשכונת צמרות המושבה בבאר יעקב (רסידו סיטי) – נראה כי הסיכוי לכך קלוש. הסיבה: בשכונה החדשה – המוגדרת אחת משכונות הענק הנבנות בשנים האחרונות בישראל וצפויה לכלול עם סיומה כ-4,000 יחידות דיור – יש אמנם מאות דירות שבנייתן הושלמה אך אינן יכולות לקבל טופס 4 (טופס אכלוס), בשל היעדר תשתיות בסיסיות באזור. מבדיקת וואלה! עולה כי נכון להיום, מספר משפחות שתכננו בשלב זה לעבור לדירתן המוכנה, נאלצו להעתיק את מגוריהן לבתי מלון – וממתינות לטפסי האכלוס.

עוד עולה, כי בימים האחרונים שלח יו"ר האופוזיציה בבאר יעקב, מוטי פרנקו, מכתב ליו"ר הוועדה המחוזית מרכז, רות יוסף, בדרישה להקפיא היתרי בנייה נוספים לשלבים הבאים בשכונה – עד שהמועצה תשלים את התחייבויותיה בתחום פיתוח התשתיות באזורים שכבר נבנו. במכתב, שעותק ממנו הגיע לידי וואלה! מציין פרנקו כי גרעונה של המועצה עומד כיום על 77 מיליון שקל וכי בשל אי בהירות בנוגע להמשך העבודות ולוחות הזמנים, חלק מהיזמים בשכונה, אשר סיימו לבנות את פרויקטי המגורים ומבקשים למסור את הדירות לרוכשים, מבקשים מלקוחותיהם לחתום על חוזה שבו הם מוותרים על תביעות עתידיות בנושא הפיתוח.

תמונת המצב הבעייתית השוררת כיום במועצה המקומית באר יעקב, שנחשפה לפני כחודשיים בוואלה! נדל"ן, נגרמה בחלקה בשל סכסוך כספי ומשפטי בין המועצה המקומית באר יעקב ובין החברה המפתחת מילומור (לנדקו, בבעלות פרדי רובינסון) – המצויה גם כיום בהליכי בוררות. המחלוקת בין המועצה לבין החברה המופקדת על ביצוע התשתיות הביאה למספר עיכובים בביצוע העבודות והדאיגה בחודשים האחרונים את היזמים במקום.

שכונת צמרת המושבה בבאר יעקב. ניב אהרונסון
שכונת צמרת המושבה בבאר יעקב/ניב אהרונסון

במהלך הסכסוך המשפטי בין הצדדים, עתרה לפני כשנה מילומור לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד המועצה בטענה כי זו אינה משלמת לה את כספי הפיתוח המגיעים לה. בעתירה, אשר הוגשה לבית המשפט באמצעות עו"ד שלום גולדבלט ממשרד גולדבלט גינדס יריב, דרשה מילומור לחשוף את נתוני חשבון קופת הפיתוח של המועצה וטענה כי בקופה חסרים עשרות מיליוני שקלים, לאחר שהמועצה, לטענתה, "עשתה בכספי הפיתוח כבשלה".

כאמור, גורמים בענף המעורבים בבניית השכונה, התריעו בחודשים האחרונים כי הסכסוך ועצירת העבודות יעכבו את האפשרות לאכלס את הדירות וכי על אף שחלק מפרויקטי הבנייה בשכונה החדשה יסיימו את בנייתם מוקדם מן הצפוי – לא יוכלו היזמים למסור את המפתחות לרוכשי הדירות, בשל היעדר התשתיות הבסיסיות בשכונה.

לפני כחודשיים דחה ראש המועצה המקומית, ניסים גוזלן, את הטענות ומסר לוואלה! כי המועצה צפויה לסיים את העבודות במקום בחודש אוגוסט. מבדיקת וואלה! נדל"ן עולה כי למרות ההבטחות, הרי שנכון להיום המצב לא השתנה משמעותית בהשוואה לחודש יוני: אין עדיין מדרכות, אין תאורת רחוב ואין חיבור לתחנת השאיבה החדשה – שמיועדת לנקז את שפכי השכונה החדשה למכון טיהור השפכים האזורי. זאת, כאמור, על אף שכבר בחודש ספטמבר 2013 שילמו החברות היזמיות לקופת המועצה כ-150 מיליון שקל לטובת פיתוח השכונה.

באר יעקב, פעם מועצה מקומית מנומנמת וכיום יעד אטרקטיבי יחסית מבחינה נדל"נית, נהנית בשנים האחרונות משילוב של עליית מחירים חדה בשוק הדיור, מיקום מרכזי, בסמוך לצירי תחבורה ראשיים – וגם מעתודות קרקע לא מבוטלות שעוד נותרו בשטחה. באר יעקב, הממוקמת בין רמלה, ראשון לציון ונס ציונה, בסמוך לבסיס צריפין, מציגה בשנים האחרונות קצב גידול האוכלוסייה שעומד על כ-7.5% בשנה – אך יזמים רבים טוענים כי התנהלותה של המועצה המקומית אינו תואם את תכניות הפיתוח הגרנדיוזיות שגובשו בה.

יצויין כי מתוך 4,000 יחידות הדיור, נבנה כעת רק השלב הראשון בשכונה, בהיקף של כ-1,500 דירות. מרבית רוכשי הדירות בפרויקטי המגורים החדשים בשכונה שילמו בממוצע בין 1.2 ל-1.6 מיליון שקל עבור דירת 4 חדרים בשכונה. הפרויקטים הראשונים שיחידות הדיור בהן כבר הושלמו הן פרויקט המגורים של חברת פרשקובסקי הבונה כ-160 יחידות דיו ופרויקט המגורים של חברת אלברטו גבסו, הבונה כ-150 יחידות דיור. עוד בשכונה פועלת חברת שמעון צרפתי הבונה כ-430 יחידות דיור, אלמוג כ.ד.א.י הבונה כ-150 יחידות דיור בשני מגדלי יוקרה, רוטשטיין הבונה את פרויקט רוטשטיין הירוקה שבה ייבנו כ-900 יחידות דיור וקרדן נדל"ן המקימה בשכונה 405 יחידות דיור.

מהמועצה המקומית באר יעקב ומחברת מילומור (לנדקו) לא התקבלה תגובה עד מועד פרסום הידיעה.

עוד באותו נושא

האם בבאר יעקב נבנה מחדל הנדל"ן הבא?

לכתבה המלאה
שכונת צמרת המושבה בבאר יעקב. ניב אהרונסון
שכונת צמרת המושבה בבאר יעקב/ניב אהרונסון
שכונת צמרת המושבה בבאר יעקב. ניב אהרונסון
שכונת צמרת המושבה בבאר יעקב/ניב אהרונסון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • באר יעקב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully