וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הביטוח איי. די. איי רוכשת 58% מבית פסגות ב-252 מיליון שקל

יעל דראל

30.7.2015 / 10:14

החברה, שדיווחה על השלמת העסקה לבורסה, ציינה כי רכישת הזכויות בנכס כוללת גם את רכישת התחייבויות המוכרים בנוגע להסכמי השכירות בבניין

בנין בית פסגות. צלם: איל יצהר, גלובס
בית פסגות/גלובס, צלם: איל יצהר

חברת הביטוח איי די איי (איי.די. איי ביטוח) רוכשת 58% מבית פסגות ברחוב אחד העם בתל אביב. מדובר בשטחים בהיקף כולל של כ-12,990 מ"ר, תמורת סכום כולל של כ-252 מיליון שקל. החברה, שדיווחה על השלמת העסקה לבורסה, ציינה כי רכישת הזכויות בנכס כוללת גם את רכישת התחייבויות המוכרים בנוגע להסכמי השכירות הקיימים בבניין המשרדים.

העסקה מתבצעת באמצעות רכישה כפולה הן מאפריקה נכסים בע"מ, המחזיקה בחלק מהבעלויות בבניין, והן משלוש חברות נוספות, המחזיקות אף הן בבעלויות בבניין ושמהן נרכשו הזכויות בהסכם נפרד אחד.

נכון להיום, ישנם כ-30 שוכרים בהסכמי שכירות בבית פסגות, לתקופות שכירות שונות עד ל-2024, המניבים דמי שכירות שנתיים בסך כ-17 מיליון שקל (סכום השכירות מתייחס ל-58% מהשטחים אותם רוכשת איי.די.איי – י"ד). שיעור התפוסה בבית פסגות כיום עומד על כ-97%. על השוכרים נמנית גם חברת פסגות בית השקעות בע"מ, שלמיטב ידיעת החברה, נכון למועד הדיווח המיידי, שוכרת כ- 56% משטחי הממכר.

בדיווח לבורסה צוין עוד כי קרן ההשקעות ריט 1, המחזיקה בכ-42% מהזכויות בבניין, עלולה לטעון לזכות סירוב בעסקה לגבי חלק מהשטחים שנרכשו על ידי איי.די.איי. "כפי שנמסר לחברה מהמוכרים, הללו דוחים את ההודעה ואת הזכות הנטענת. להערכת החברה בהסתמך על המידע שנמסר לה מאת המוכרים, ככל שקיימת לצד ג' האמור זכות סירוב, אזי שהיא תקפה לכל היותר לשטחים המהווים כ- 6% מן השטחים ב"בית פסגות" (10% מן הממכר)". איי.די.איי יוצגה על ידי עורכי הדין צחי נרקיס, אורלי מימון ושרה קיסטר ממשרד מ.פירון ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully