וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה להפקדה שכונה חדשה בסכנין

יעל דראל

29.7.2015 / 13:16

התכנית כוללת הקמת 400 יחידות דיור והיא משתרעת על פני שטח של כ-100 דונם, בסמוך לכביש 99 וכוללת גם בנייה רוויה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תוכנית להקמתה של שכונת מגורים חדשה בדרום מערב סכנין, המקודמת מזה מספר שנים במוסדות התכנון וצפויה להוסיף כ-400 יחידות דיור חדשות לעיר, אושרה כעת להפקדה. המשמעות: התוכנית מגיעה כעת לשלב ההתנגדויות, שלאחריו ניתן יהיה לאשרה באופן סופי. סכנין, הממוקמת בגליל התחתון דרומית לכרמיאל, מונה כיום כ- 28 אלף תושבים, אך סובלת ממצוקת תכנון ומחסור ביחידות דיור, בהשוואה לביקוש באזור.

התוכנית, אותה יזמה רשות מקרקעי ישראל, משתרעת על פני שטח של כ-100 דונם, בסמוך לכביש 99 וכוללת גם בנייה רוויה. השכונה החדשה תכלול על פי התוכנית מבני מגורים בתמהיל מגוון יחסית, החל מצמודי קרקע ועד בניינים בבנייה נמוכה עד 4 קומות (על מגרשים בגודל של כ-580 מ"ר), לצד אזור שבו ירוכזו מבני מגורים מדורגים בני 4 – 10 קומות.

ברמ"י ציינו כי כ-80 אחוז משטח השיפוט בעיר מושתת על קרקעות פרטיות והיתר- כ-20 אחוז בלבד – הינו קרקעות בבעלות המדינה ובבעלות משותפת של המדינה ובעלי קרקע אחרים. בשנתיים האחרונות מוביל מינהל התכנון מהלכים שמטרתם למצוא פתרונות תכנוניים למצוקת הדיור במגזר הערבי, אשר חלקה נובעת ממבנה הבעלויות על הקרקע, וחלקה נובעת מתוכניות המתאר והאופן שבו התקדמה הבנייה ביישובים אלו.

בשנים האחרונות גברה ההכרה כי התכנון החדש במגזר יכלול גם לראשונה בנייה רוויה, ולא רק בנייה צמודת קרקע, הן על מנת להגדיל את היצע יחידות הדיור ביישובים הערביים והן על מנת להגדיל את הכדאיות הכלכלית עבור הרשויות המקומיות.

מנהל אגף התכנון ברשות מקרקעי ישראל, רפי אלמליח, התייחס להפקדת התוכנית ואמר: "רשות מקרקעי ישראל פועלת במאמץ מוגבר, לקידום תכנון במגזר הלא יהודי, המאופיין בהרבה קרקעות פרטיות שאין למדינה אפשרות לקדם תכניות בזמינות מיידית. לכן פועלת המדינה בקידום תכנון על קרקעות מדינה הנמצאות בסמיכות לישובים אלו כדי לתת מענה בטווח הבינוני והקצר למצוקת הדיור".

  • עוד באותו נושא:
  • סכנין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully