וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות ההקלדה שמונעת בניית 1,000 דירות ביהוד נווה מונוסון

יעל דראל

28.7.2015 / 16:08

התכנית הגדולה לפינוי בינוי ביהוד נווה מונוסון כבר אושרה בוועדה המקומית אך טעות הקלדה גרמה לה להיקלט בשם שגוי. התכנית נאלצה לחזור לאישור נוסף בשמה הנכון אך האישור מתעכב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שבו החליטה מדינת ישראל על הקמתה של רשות ממשלתית להתחדשות עירונית, מתחת לאפה של הממשלה – מעוכב פרויקט ההתחדשות העירונית הגדול ביותר בבקעת אונו, הצפוי להוסיף כ-1,000 יחידות דיור חדשות לאזור.

העובדה כי פרויקט הפינוי-בינוי מעוכב מזה כשנתיים באופן שמונע תוספת משמעותית מאוד של יחידות דיור באזור ביקוש גורמת אמנם נזק לדיירים הקיימים, ליזמים, להיצע המקומי ולהתחדשות האזור - אך הסיבה לעיכוב מקוממת עוד יותר: פרויקט זה אושר כבר בוועדה המקומית יהוד נווה מונסון בשנת 2010, אך טעות הקלדה בירוקרטית בעת קליטת התיק בוועדה המחוזית, שלחה את היזמים לאישור מחודש של הפרויקט ולהגעה מחודשת אל שולחנה של הוועדה המקומית בעיר – שכעת מסרבת לאשרו.

הפרויקט המדובר ממוקם בצידה המזרחי של יהוד-נווה מונסון, על גבול מושב מגשימים לצד שכונת ביאליסטוק ומוגדר כאמור כפרויקט הגדול ביותר באזור כולו. מתחם הענק משתרע על כ 120 דונם ובו סך הכל 28 בניינים הכוללים 336 יחידות דיור לפינוי – במסגרת פרויקט שיכלול בסופו של תהליך 1,290 – תוספת של כמעט 1,000 יחידות דיור חדשות.

המתחם המיועד לפינוי מחולק לשני מתחמי משנה: בחלקו הצפוני, הכולל 192 יחידות דיור לפינוי פועלת שותפות של חברת אשדר וחברת ענב ובחלקו הדרומי, הכולל 144 יחידות דיור לפינוי, פועלת חברת ענב לבדה.

פרויקט הענק יצא לדרך לראשונה כבר לפני כ-15 שנה, אולם לפני כשש שנים החלו הדיונים בוועדה המקומית להתקדם עד שבתאריך ה-18 בינואר 2010 הומלצה התוכנית לוועדה המחוזית על ידי הוועדה המקומית יהוד-נווה מונסון. אלא שמספר חודשים לאחר מכן התברר כי התוכנית לא נקלטה במערכת הוועדה המחוזית בשל טעות הקלדה בירוקרטית, במסגרתה תויקה התוכנית תחת שם שגוי.

מה שהחל כטעות טכנית עשוי היה להסתיים בקלות, אלא שאז התברר כי קליטתה באופן תקין תחת שם חדש מחייבת את הגשתה המחודשת, באמצעות נוהל הגשה מקוון שבאותו זמן נדרש על ידי הוועדה המחוזית. כך, בנובמבר 2012, נשלחו עורכי התוכנית והיזמים בחזרה אל שולחנה של הוועדה המקומית על מנת לקבל את אישורה המחודש – ולהגישה מחדש. אלא שבשנתיים וחצי שחלפו מאז ביקשו את אישורה של הוועדה – האישור טרם התקבל.

עורך הדין ליאור עמידור, המייצג את הדיירים במתחם מסר לוואלה כי "התכנית המדוברת אושרה על ידי הועדה המקומית לתכנון ובנייה יהוד בתחילת 2010 והתכנית העברה לוועדה המחוזית בשנת 2012. לצערם של מרשינו, בעלי הדירות במתחם, דרישת הוועדה המחוזית לצךף את חתימת הועדה המקומית על התכניות נתקל בגרירת רגליים מצד הוועדה המקומית והעומדת בראשה. מרשנו הפצירו בראש העיר רבות על מנת שתצרף חתימתה לתכנית עליה המליצה הוועדה המקומית ובכך תאפשר להם בטחון מפני טילים ( ממ"ד) ובטיחות מפני רעידות אדמה, ללא הצלחה. פניהם הושבו ריקם מבלי שניתן להם כל הסבר משכנע מדוע מונעת היא מהם דיור ראוי כפי שזכאים לו אזרחי ישראל".

מעיריית יהוד נווה מונוסון נמסר: "מדובר ביוזמה מקומית לתכנית פינוי ובינוי - יוזמה אחת מני רבות שהוגשו לוועדות התכנון במהלך השנים האחרונות. התכנית לא מעוכבת בשל טעות הקלדה או חתימה, אלא בשל דרישת והנחיית הועדה המחוזית להצגת תכנית כוללת להתחדשות עירונית לכל שטח ליבת יהוד. יש להדגיש כי הועדה המחוזית לא תדון ולא תאשר כל תכנית בשטח ליבת העיר, עד לקבלה ואישורה של התכנית הכוללת. הוועדה המקומית, בראשות ראש העיריה יעלה מקליס, פועלת ליישום ההנחיה של הועדה המחוזית. הוועדה החלה כבר בהכנתה של תכנית האב להתחדשות עירונית, בהובלתו של משרד האדריכלים אלונים גורביץ'. מועצת העיר אישרה בישיבתה בחודש יוני את התב''ר להכנת התכנית. התכנית מקודמת בשיתוף פעולה מלא בין מתכננת המחוז, לבין עורכי תכנית המתאר של העיר מטעם משרד הפנים והגורמים המקצועיים בעירייה. מטרת התכנית לאפשר קידום של יוזמות נקודתיות, כדוגמת התכנית ברחוב מוהליבר, תוך בחינה כוללת של כלל התשתיות העירוניות הנדרשות ובכלל זה צרכי חינוך ותרבות, שטחים פתוחים, דרכים וחניות ציבוריות ושלבי ביצוע ומימוש התכניות ברחבי המרחב של ליבת העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully