וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בעיריית תל אביב: שטחי ציבור ייבנו מעל נתיבי איילון

יעל דראל

22.7.2015 / 12:56

העירייה אישרה הגשת תב"ע חדשה לפיה יקורו נתיבי איילון והשטחים שמעליהם ינוצלו לשטחי ציבור ופנאי. התכנית צפויה להיות מובאת לאישור בוועדה המקומית ב-2016

viewpoint

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו אישרה הבוקר (רביעי) החלטה להוציא לדרך את תוכנית בניין העיר שתאפשר את פרויקט קירוי נתיבי איילון. הפרויקט, שעלותו מוערכת בכ-2 מיליארד שקל, ישתרע על פני כ-240 דונם וישנה את ליבו של מטרופולין גוש דן והעיר תל אביב-יפו באמצעות יצירת שטח ציבורי חדש ופתוח – על בסיס שטח נתיבי איילון.

על פי התכנית, נתיבי איילון המוכרים, שהיום חוצים בפועל את תל אביב-יפו לשני חלקים ומהווים מוקד של זיהום אוויר ומטרדי רעש במרכז העיר, ייקורו ויהפכו למוקד של פנאי, מסלולי אופניים והליכה, שטחים ירוקים, בתי קפה ופעילות מסחרית תומכת- מעל נתיבי הכביש.

תכנית זו מבקשת למעשה להפוך את הציר התחבורתי הסואן לאזור ובו פארק ירוק נרחב. בעירייה הדגישו כי "בכך יינתן פתרון למחסור בקרקעות ציבוריות במרכז העיר, יתאפשר איחוי רקמות אורבניות, שיפור איכות הסביבה באמצעות הפחתת זיהום האוויר ומטרדי הרעש הכבדים במקום ויצירת אזור ידידותי ואטרקטיבי לפעילות עירונית, תוך ניצול מיטבי של הקרקע במוקד המטרופולין".

משמעות החלטת הוועדה המקומית היא כי לאחר שנים שבהם מבקשת עיריית תל אביב לקדם את פרויקט קירוי איילון, החליטה היום העירייה להוציא באופן רשמי את התוכנית לדרך. על פי ההערכות, לכשתגובש התב"ע החדשה, היא תובא לאישור בפני הוועדה המחוזית ותהליך תחילת הפרויקט יוכל להתחיל בעוד כחמש שנים - אם הכל יילך כמתוכנן. משמעות נוספת היא כי מעתה יחולו מגבלות על הוצאת היתרי בנייה בתחום התוכנית, אשר מטרתן להבטיח את כי כל היתרי הבנייה אשר יינתנו בתחום התכנית, לא יפגעו באפשרות לבצע את הפרויקט.

איילון הדמייה. viewpoint,
איילון הדמייה/viewpoint

לפי התוכנית, עבודת התכנון תיערך בשני שלבים מובחנים; בשלב א' הכנת תכנית אב "חזון איילון" ושלב ב'- הכנת תב"ע. לאחר סיום הכנת התכניות הן יובאו לאישור מוסדות התכנון. הצפי להבאת תכנית האב לדיון בוועדה המקומית - תחילת שנת 2016.

הכוונה היא כי הפרויקט ייושם בהדרגה החל מן השנים הקרובות ובמסגרת התכנון צפויה התחלה הדרגתית של ניצול השטחים החדשים שיפיק פרויקט הקירוי לטובת הציבור עד לסיומו. עלות הפרויקט נאמדת בכ-2 מיליארד שקלים, ובכך למעשה נחשב לפרויקט המוניציפאלי הגדול בישראל.

התכנית נערכת ע"י משרד לרמן אדריכלים בע"מ ומחלקת תכנון מזרח באגף תכנון העיר במינהל ההנדסה של עיריית תל אביב-יפו.

איתי פנקס ארד, חבר מועצת העיר ויו"ר ועדת ההיגוי לפרויקט מסר: "תל אביב-יפו מציינת היום ציון דרך תשתיתי, סביבתי ואדריכלי ומתחילה, בפועל, בפרויקט שימשוך בוודאי תשומת לב ארצית ובין-לאומית. רצועת התשתית העמוסה ביותר במזרח התיכון – המורכבת מרכבת , כבישים, צנרת ביוב, ניקוז, חשמל, תקשורת ועוד –תהפוך בעוד מספר שנים לאי ירוק ופורח בלב העיר. מצוקת השטחים הפתוחים מקבלת מענה ייחודי בדמות יצירת שטח חדש על חשבון שטח קיים, תוך צמצום מפגעים סביבתיים קיימים ויצירת שטחים פתוחים לרווחת העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully