וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר להשיג דירה נורמלית? נסו בערי הלוויין

23.7.2015 / 10:32

מהם השיקולים העומדים בפני רכישת דירה בערים המתפתחות של ישראל וכיצד מתמודדים עמם?

אובך בחדרה, אפריל 2013. שלומי גבאי
למי קראתם פריפריה? שכונת מגורים חדשה בחדרה/שלומי גבאי

לא מעט סימני שאלה מלווים זוגות צעירים בשנים הראשונות לנישואין אבל נראה שעל עובדה אחת יסכימו כולם: רובם לא יכולים להרשות לעצמם לגור בערים המובילות במרכז הארץ. לא צריך להיות דפני ליף כדי להבין שמחירי הדירות בגוש דן גובלים באי צדק משווע ומשרתים בעיקר קבוצה קטנה של קבלנים ובעלי קרקעות שלא ממהרים לשנות את ייעוד השטח.

אז מה עושים? זזים קצת צפונה או דרומה ומתחילים לחשוב מחוץ לבועה התל אביבית. ערים כמו פתח תקווה, קריית אונו, יוקנעם, אשקלון, פרדס חנה וחדרה, שנחשבו בעבר לערי פריפריה, זכו בשנים האחרונות לשדרוג תשתיות תחבורתיות וכיום ההגעה אליהן קצרה יותר.

מנעד ההזדמנויות הביא אליהן גם את חברות הבניה הגדולות שכבר החלו לתכנן שכונות מגורים שלמות המתאימות לצרכיהן של משפחות צעירות ועוזרות להגשים את חלום רכישת הדירה של המשפחה הישראלית, שכן מדובר במחירים ידידותיים יותר לעומת שכונות המגורים באזור המרכז, וזה עוד לפני המפרטים האיכותיים והפיתוח הסביבתי.

איכות חיים גבוהה במחיר שפוי

כשלעצמו, מערך השיקולים הטבעי הזה הוביל לעליה חדה בביקושים לדירות חדשות בערים כמו ראש העין חדרה, פרדס חנה, יוקנעם אשקלון וכד' בעיקר מצד זוגות ומשפחות שבחרו לנצל את חסכונותיהם והונם לטובת דירה חדשה במרחק נסיעה ממקום עבודתם לעומת דירה ישנה וצפופה בבניין ותיק ומועד לתקלות.

כמו כן, לזוגות צעירים רבים המתגוררים בדירות במרכז כמעט ואין סיכוי לאפשר חדר לכל ילד, שלא לדבר על מרפסת או גינה. במרבית המקרים ניתן למצוא לרוב גם מטבח מודרני, מחסן, חנייה כפולה, חדר אירועים פרטי לבניין, ואת כל הפינוקים שמשפחה צעירה מחפשת והכי חשוב - בשכונות החדשות באזורים אלו רמת החיים עולה ומקבלת רוח גבית גם מהשלטון המקומי בצורת השקעה בגני שעשועים, כבישים חדשים, מוסדות חינוך ועוד.

נגישות תחבורתית

רכישת דירה הוכחה זה מכבר כהחלטה הכלכלית החשובה ביותר בחיים ומתלווים אליה לבטים רבים. אחד מהם קשור בקשר ההדוק בין מקום העבודה למקום המגורים. כמה זמן נבלה בכבישים אם מקום העבודה שלנו בתל אביב והדירה המפנקת החדשה נמצאת בכלל במרכז חדרה?

ובכן, כפי שהוזכר לעיל, כדאי לדעת שתשתיות התחבורה בישראל נמצאות במגמת שיפור מתמשכת בשנים האחרונות, עם סלילתם של כבישים מהירים, לרבות כביש 'חוצה ישראל', יחד עם הקמה של תחנות רכבת אשר מקשרות את הפריפריה למרכז בזמני נסיעה קצרים יחסית ופחות עומסים בתנועה באופן שניתן לשמור על מקום העבודה הנוכחי וגם ליהנות מרמת מגורים גבוהה.

במידה ושיקול רכישת הדירה גבוה משיקול ההגעה למקום העבודה, מומלץ לחפש אופק תעסוקתי באחד ממרכזי עסקים ואזורי תעשייה אשר הוקמו באזורים שונים בארץ מהווים עוגן תעסוקתי מתחם ההיי-טק המצליח של יוקנעם, מפעל אינטל בקריית גת, מת"מ בחיפה אשר נמצא במרחק מספר דקות נסיעה מטירת הכרמל, איזור התעשייה תפן ופרויקטים רבים אחרים ברחבי הארץ, מציעים הזדמנות תעסוקתית ומרכזים סביבם אוכלוסייה איכותית.

מגורים בשכונות החדשות של הערים מחוץ לגוש דן כוללים בניה מרווחת יותר ורמת זיהום האוויר נמוכה. לפיכך, אל תתפלאו לראות משפחות בהרכבים זהים לזו שלכם שיהוו בסיס איתן לחיי שכנות וקהילה מפותחים בכל הגילים.

וואלה! NEWS בשיתוף שיכון ובינוי
  • עוד באותו נושא:
  • פריפריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully