וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבינוי מקדם תכנון של 200 אלף יח"ד לחרדים

יעל דראל

19.7.2015 / 14:52

התכנית מבוססת על עבודה משותפת של משרד הבינוי והמכון החרדי למחקרי מדיניות ולוקחת בחשבון את הגידול הדמוגרפי של האוכלוסייה החרדית ב-20 השנים הקרובות

חבר הכנסת יואב גלנט במליאה בכנסת. נועם מושקוביץ
יואב גלנט/נועם מושקוביץ

דואגים למגזר החרדי: מהלך ראשון מסוגו שאותו מקדמים משרד הבינוי והמכון החרדי למחקרי מדיניות, מבקש, לראשונה, לגבש בישראל תכנית אב למגזר החרדי. היוזמה ליציאת התכנית לדרך מבוססת על עבודה משותפת של המשרד הממשלתי והמכון המחקרי, לפיה ב-20 השנים הקרובות תידרש המדינה לתכנן כ-200 אלף יחידות דיור כדי לתת מענה לצרכי האוכלוסייה במגזר החרדי. זאת, על בסיס ההערכות המשותפות, לפיהן מספר החרדים בישראל יגיע ב-20 השנים הקרובות ל-1.9 מיליון נפש.

התכנית מצביעה על צורך של תכנון וקידום 200 אלף יח"ד עבור המגזר החרדי בטווח של 20 שנה – פועל יוצא של הכפלת האוכלוסייה החרדית בטווח זה. על פי המחקר, ב-2014 מנתה האוכלוסייה החרדית 910,500 אזרחים, שהיוו כמעט 10% מהאוכלוסייה הכללית. התחזית הדמוגרפית של המגזר החרדי לשנת 2035 עומדת על 1,891,300 חרדים, שיהוו 17.2% מכלל אוכלוסיית ישראל.

נציגי משרד הבינוי הציגו בשבוע שעבר את מתווה התכנית בפני קבינט הדיור ובמשרד ציינו כי המחקר של המכון החרדי למחקרי מדיניות - יהווה חלק מתכנית הדיור הלאומית שמגבש מינהל התכנון במשרד האוצר..

נתנאל לפידות, מנהל אגף בכיר לתכנון אסטרטגי ומדיניות במשרד הבינוי צפוי לרכז את העבודה על התוכנית במשרד הבינוי, ומטעם המכון החרדי יוביל את העבודה, ד"ר חיים זיכרמן, לצד ראש עיריית בית"ר עילית לשעבר יצחק פינדרוס.

במשרד הבינוי ציינו כי התכנית בוחנת את צרכי הדיור החרדי בהתאם לתחזיות דמוגרפיות, תוך תשומת לב לשונות הקהילתית בחברה הישראלית ולשונות במגזר החרדי עצמו. לדברי מנכ"ל המשרד, אשל ארמוני, "הציבורים השונים במדינת ישראל מתייחדים בין היתר בתרבות דיור שונה, המותאמת לצרכי אותו ציבור. לציבור החרדי ישנם צרכים ומאפיינים ייחודיים, המחייבים התייחסות ומענה במסגרת ההיערכות האסטרטגית של המדינה בתחום הדיור. לאור זאת, משרד הבינוי יוזם תכנית אב כוללת לדיור לאוכלוסייה החרדית".

זוהי הפעם הראשונה בה תכנית דיור מקודמת בשיתוף פעולה עם הקהילה החרדית. במסגרת זו התקיימו בתקופה האחרונה שולחנות עגולים עם גורמים בכירים במגזר החרדי, על זרמיו השונים. לפידות ציין כי "התכנית מגובשת בדרך ייחודית של שיתוף ציבור מלכתחילה, כך שתביא למתווה מוסכם בין גופי התכנון והאוכלוסייה עבורה מתבצע התכנון".

שר הבינוי, יואב גלנט אמר: "משרד הבינוי פועל למתן מענה לצרכי הדיור של החברה החרדית כמו גם לכלל האוכלוסיות בישראל. מדובר בתכנית הממפה את הביקוש הצפוי לדיור ב-20 השנים הקרובות, עם בדיקה מעמיקה של הצרכים העתידיים של המגזר החרדי. על הממשלה לפעול לתכנון ולשיווק מתאימים שיפתרו את מצוקת הדיור המשותפת לכלל האוכלוסייה. לכל אדם ומשפחה מגיעה הזכות לקורת גג הוגנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully