וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויוה מילאנו: הצצה לפרויקט המגורים הגרנדיוזי בבירת העיצוב

זהה חדיד ודניאל ליבסקינד נמנים בין האדריכלים העסוקים והמחוזרים בעולם. עכשיו הם משיקים שכונת מגורים מרהיבה במילאנו. איך יגיבו המקומיים שרגילים לסגנון בנייה קלאסי?

פרויקט המגורים של זהה חדיד ודניאל ליבסקינד במילאנו. יח"צ,
שילוב של שני מגה אדריכלים בפרויקט מגורים אחד/יח"צ

תשכחו כל מה שהכרתם על הבנייה המסורתית במילאנו. המבנים הקלאסיים שגורמים לתיירים רבים לשוטט ברחובות בירת העיצוב האירופאית ולצלם כל מרפסת מטופחת וחזית של ארמון עתיק, מקבלים בימים אלו תוספת מודרנית. לא סתם מודרנית אם כי עתידנית. מדובר בפרויקט מגורים מפורסם עליו אמונים האדריכלים הבינלאומיים זהה חדיד ודניאל ליבסקינד. הפרויקט שיצא לדרך לפני מספר שנים הושק לאחרונה וכל שנותר הוא לבדוק כיצד יעכלו אותו המקומיים, שהורגלו לסטנדרטים של בנייה לגמרי אחרת.

פרויקט המגורים של זהה חדיד ודניאל ליבסקינד במילאנו. יח"צ,
המבנים בתכון זהה חדיד נעשו כמו יאכטות/יח"צ

פרויקט המגורים החדש שוכן בשכונה היסטורית במילאנו, במחוז צפון-מערב של העיר ומשתרע על פני כ-300 דונם. בעבר, שימש שטח עצום זה למתחם תערוכות בינלאומיות הנערכות בעיר- Fiera Milano. אך משעבר ב-2005 למשכנו הנוכחי בקצה האחר של מילאנו, הפך השטח הנדלנ"י לאזור מבוקש במיוחד.

הפרויקט החדש זכה לכינוי City Life Residence, הוא כולל שבעה מבני מגורים שתוכננו על ידי זהה חדיד, האדריכלית הבריטית ושמונה מבני מגורים בתכנונו של האדריכל היהודי אמריקאי דניאל ליבסקינד. יחד, מציעים המבנים 650 יחידות דיור. כשבעתיד, צפויים להתרומם על פני השטח גם מרכז מסחרי ופארק גדול.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
פרויקט המגורים של זהה חדיד ודניאל ליבסקינד במילאנו. יח"צ,
שילוב של חיפויי עץ המעניקים חמימות למראה הקשוח של האבן/יח"צ

שבעת המבנים של חדיד כמו מזכירים בצורתם סיפונים של אנייה, או יאכטות אם תרצו (כי בכל זאת מדובר באיטלקים עם שיק). הסגנון האדריכלי שכל כך מזוהה עם טביעת ידה של האדריכלית המוערכת בעולם מצליח למגנט את מבטם של כל החולפים על פני הפרויקט, כאשר האלמנטים הבולטים בו למרחקים הן מרפסות זוויתיות וחיפויי עץ דומיננטיים.

חדיד יצרה מעין לולאה בין המבנים שתכננה המתפתלת בצורה אורגנית וכולם כמו ממוסגרים בשטחים ירוקים. המבנה הנמוך ביותר כולל חמש קומות מגורים ואילו, הגבוה ביותר מתנשא לגובה של 13 קומות. אלו מאורגנים על השטח בצורה מדורגת היוצרת מראה מרוכך, שכידוע הכרחי ליצירת מארג מגורים בסדר גודל שכזה, למניעת מראה עמוס, דחוס וצפוף.

סוגי הדירות במבנים שתוכננו על ידי חדיד משתנים וכוללים כמה צורות מגורים. ביניהן, דירות בנות שניים ועד שלושה חדרי שינה, כמו גם פנטהאוזים מפוארים החולשים על פני שתי קומות.

פרויקט המגורים של זהה חדיד ודניאל ליבסקינד במילאנו. יח"צ,
650 יחידות דיור יוקרתיות במיוחד/יח"צ

ליבסקינד כאמור תכנן 8 מתוך הבניינים בפרויקט האמור, כאשר חמישה מהם כבר התרוממו על הקרקע והשאר יהיו מוכנים ב-2017. בניגוד לחדיד, ליבסקינד בחר בקו תכנוני המזכיר אסופה של בלוקים זוויתיים המאופיינים בקווי מתאר אנכיים. על חזיתות המרפסות הוצמדו לוחות עץ דקים, המאפשרים כניסה מסוננת של קרני האור. השילוב של בטון קשיח ולוחות העץ החמימים יוצרים מראה מאוזן של שכבות סימטריות. לכל אחד מהבניינים הללו, יש גיאומטריה ייחודית שמדגישה את צמרות הבניינים.

כפי שאפשר להבין, הפרויקט הייחודי הזה, איננו מיועד לכל כיס. מחירי הדירות לא התפרסמו לקהל הרחב, אבל המקומיים שמגיעים למשרדי המכירות המפוארים הניצבים בפרויקט, יודעים בדיוק מה מצפה לחושקים בתכנון דירה של מגה אדריכלים.

פרויקט המגורים של זהה חדיד ודניאל ליבסקינד במילאנו. יח"צ,
עד 2017 יסתיימו כל המבנים בתכנון דניאל ליבסקינד/יח"צ
פרויקט המגורים של זהה חדיד ודניאל ליבסקינד במילאנו. יח"צ,
סה"כ 15 מבני מגורים/יח"צ
פרויקט המגורים של זהה חדיד ודניאל ליבסקינד במילאנו. יח"צ,
City Life Residence במילאנו/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully