וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רואים ממטר: 10 הבניינים הכי הגבוהים בעולם

הם צפויים להציף את שמי הרקיע העולמי ולהתחרות ביניהם מי יותר פומפוזי. גורדי השחקים הגבוהים שנבנים בימים אלו יכניסו שיאים חדשים לשוק הנדל"ן שצופה לעננים

תחרות המגדלים הגבוהים בעולם שאגב, לא הוגדרה מעולם תחרות רשמית - עדיין נמשכת. את המרוץ הנדל"ני הזה מובילות ערב הסעודית, דובאי וסין. כידוע, האדריכלות המוסלמית הקפידה עוד ממאות קודמות להאדיר את השלטון, השליט, את חוזקו והונו. אז היו אלה מבני ציבור כמו מדרסה ובתי תפילה שהשליטים תרמו על שמם ואילו היום, מדובר במבנים עכשויים ומתקדמים המיועדים למגורים, מסחר ובילוי. גורדי השחקים הגבוהים בעולם כוללים מפרט טכני מתקדם, לרבות אמצעי אבטחה שבהם נוקטים המתכננים, מהתחשבות במזג האוויר והרוחות שמנשבות שם למעלה ועד פעילות טרור (שכידוע לא תמיד ניתן להתגוננות). מן הראוי לציין כי לא כל גורדי השחקים הגבוהים מוכנים ומאוכלסים, אך אלו נבנים במלוא המרץ וצפויים למלא את קו הרקיע הבינלאומי.

מגדל הממלכה במג'ה, ערב הסעודית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ערב הסעודית עוקפת את דובאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בורג' אל ממלכה, שוכן באזור הצד הצפוני של ג'דה בערב הסעודית לאורך הים האדום. בתחילה היה עתיד המגדל להתנשא לגובה של 1.6 ק"מ, אך תנאי השטח לא איפשרו זאת וכיום, מדובר על 1 ק"מ גובה בלבד. האדריכל האמריקאי אדריאן סמית' עומד בראש צוות התכנון של מגדל עצום ממדים זה שיכלול מלון ("ארבע עונות"), דירות יוקרה, ומשרדים. המגדל הפומפוזי נמצא בבעלותו של האיש העשיר במזרח התיכון, אל-וליד בן טלאל (אחיינו של המלך עבדללה). בניית המבנה צפויה להסתיים ב-2019.

בורג' אל חליפה, דובאי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכי גבוה בעולם נקרא על שם נשיא איחוד האמירויות/מערכת וואלה!, צילום מסך

נכון להיום, בורג' ח'ליפה השוכן בדובאי נחשב למגדל הגבוה ביותר בעולם כשהוא מתנשא ל-828 מ', עם 163 קומות. הוא קרוי על שם נשיא איחוד האמירויות הערביות וניצב במרכזו של פרויקט מסחר, מגורים ותרבות. 37 הקומות התחתונות של בורג' ח'ליפה משמשות כבית מלון יוקרתי בעיצובו של המעצב האיטלקי ג'ורג'יו ארמני. מעליהן, 700 דירות יוקרה, מצפה וכל השאר משרדים עם נוף לעננים. המגדל הרהבתני מוקף בפארק עצום ומטופח ובשעות החשכה, הוא הופך למעין מופע מרהיב עם תוספת של סילוני מים המתרוממים לגובה של 150 מ', בליווי מוסיקה ותאורה.

מרכז סוזו זונגנאן, ג'יאנסו, סין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אסתטי כיאה לסינים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרכז סוזו זונגנאן בג'יאנסו (מחוז במרכז סין) מהווה חלק אינטגרלי מפיתוח עירוני מקיף ברובע העסקים של העיר, ממערב לאגם ג'יני. תכנונו האדריכלי של המגדל מעיד על אסתטיקה נקייה כיאה לסגנון המקומי. המבנה ישמש למשרדים כשהוא מתנשא לגובה 729 מ'. בנייתו צפויה להסתיים על פי ההערכות ב-2020.

מגדל הודו במומבאי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צורת מפרשים מתעופפים ברוח במגדל ההודי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מגדל הודו במומבאי החל את בנייתו ב-2010. הוא צפוי להתנשא לגובה של 718 מ' עם 126 קומות. המבנה שעתיד לאכלס משרדים בעיקר, יתהדר בצורה אדריכלית מיוחדת שמזכירה מפרשי סירה מתנופפים ברוח. מחלוקות רבות שהתפתחו תוך כדי בניית המגדל בין היזמים והרשויות האזרחיות עיכבו את המשך בנייתו. מכאן, גזירת סרט פתיחת המקום תוכננה להיערך בשנה הקרובה, אך ככל הנראה תדחה עד לבואה של הודעה חדשה.

מגדל KL118, קואלה לומפור מלזיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגבוה ביותר במלזיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מגדל KL118, בקואלה לומפור, בירת מלזיה צפוי להיות המבנה הכי גבוה במדינה ויתנשא ל-682 מ'. הוא צפוי לאכלס מגורים, מלון ושטחי מסחר עם 118 קומות, מהן 80 קומות יוקדשו למשרדים. בניית המגדל ופיתוח סביבתו גרפו ביקורות רבות מצד המקומיים, בטענה שמדובר בפרויקט בזבזני בשעה שהמדינה יכולה להזרים את כספי ההשקעה לטובת שיפור מצב העוני, החינוך ופיתוח כבישים. ראש ממשלת מלזיה, נג'יב רזק מיהר לשלוח הבהרה בכל הזדמנות אפשרית, כי מדובר בפרויקט שצפוי להביא תועלת ויצירת הזדמנויות כלכליות.

מרכז הכספים הבינלאומי, פינג פינג , שנז'ן סין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגבוה ביותר בסין/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרכז הכספים הבינלאומי פינג, שנבנה בימים אלו בשנז'ן בסין יגיע לגובה של 660 מ' עם 115 קומות. בנייתו צפויה להסתיים במהלך השנה הקרובה והוא יוכתר למגדל הגבוה ביותר בסין.

גרינלנד סנטר, ווהאן סין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוסך באנרגיה בצורה משמעותית/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורד שחקים נוסף שמתרומם בשמי סין צפוי להסתיים במהלך שנת 2017. מדובר בגרינלנד סנטר בסווהאן (בירת מחוז חוביי) שיתנשא לגובה 626 מ' עם 125 קומות. בחירת מעצבי המגדל נעשתה באמצעות תחרות שבסיומה זכו האדריכלים הבינלאומיים אדריאן סמית' וגורדון גיל, שהשכילו לתכנן את המבנה בצורה החוסכת באנרגיה בצורה משמעותית.

מגדל שנחאי, סין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נכון להיום זהו המגדל הגבוה ביותר בסין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנייתו של מגדל הסחר בשנחאי שגובהו 632 מ' עם 128 קומות הושלמה אך לאחרונה, כאשר הפינישים האחרונים והטיפולים הקוסמטיים צפויים להיערך במהלך השנה הקרובה. נכון להיום, מדובר במבנה הגבוה ביותר בסין והשני בעולם, אחרי מגדל בורג' ח'ליפה שבדובאי. המבנה מתהדר בצורה ספירלית שמעניקה לו ייחודיות על פני שני מגדלים נוספים הסמוכים לו.

מגדל השעון במכה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגדל השעון במכה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין הפרויקטים היותר מפורסמים בעולם הערבי שוכן במכה, לא רחוק מהמקום הקדוש ביותר למוסלמים - מסגד אל חראם. הוא נקרא אברג' איל בית והוא כולל כמה מגדלים מאסיביים כשבניהם, המזוהה ביותר הוא מגדל השעון הנחשב למגדל השעון הגבוה בעולם. הוא מיתמר ל-601 מ' וכולל 120 קומות.

המרכז הכלכלי גולדין, טיינג'ין סין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרכז גולדין בסין - לא ברור מתי תושלם בנייתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרכז גולדין הפיננסי השוכן בטינג'ין שבסין עבר כמה גלגולים. בנייתו החלה ב-2008 והייתה אמורה להסתיים 6 שנים לאחר מכן, אלא שבנייתו הושעתה וחודשה רק ב-2011. על פי ההשערות הוא צפוי להיות מוכן ב-2017 ולהתנשא לגובה של 597 מ' ו-126 קומות של משרדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully