וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדרות: שכונה חדשה במזרח העיר עם 1,325 דירות

3.10.2017 / 13:20

מתוך כלל הדירות שייבנו - 265 יחידות דיור יוקצו לטובת דיור בר השגה. עוד כוללת התוכנית פארק ענק, מבני ציבור, מוסדות חינוך וספורט ושטחי מסחר

בניין עיריית שדרות. בני בן סימון
שכונה חדשה במזרח העיר. שדרות/בני בן סימון

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום שבמנהל התכנון החליטה היום (שלישי) להפקיד להתנגדויות הציבור תוכנית להרחבת העיר שדרות. במסגרת התוכנית, תוקם שכונת מגורים חדשה במזרח העיר, הכוללת 1,325 יחידות דיור. מתוך כלל יחידות הדיור, 265 דירות יהיו קטנות בשטח של עד 80 מ"ר המאפשרות דיור בר השגה.

תמהיל הבינוי בתוכנית מגוון והוא כולל הקמת מבני מגורים בני תשע קומות, לצד בנייה של מבני מגורים בני 3-9 קומות וכן בתים צמודי קרקע. במרכז השכונה מתוכנן פארק שישתרע על שטח של כ-21 דונם. סביב הפארק יוקמו מבני ציבור על שטח של 24 דונם, בהם מוסדות חינוך, ספורט, רווחה, דת ובריאות, וכן כ-3,000 מ"ר שטחי מסחר.

השכונה כוללת הקמת רשת כבישים פנימית, שתתחבר לדרכים העירוניות הראשיות. כמו כן, תוקם טיילת ושבילי הולכי רגל המובילים אל שמורת הטבע שקמה בשור. בתחום התוכנית קיימים ערוצי ואדיות ורכסי כורכר, לגביהם נקבעו הנחיות לשימור והם יוגדרו כאזורי "טבע עירוני".

התוכנית משתרעת על שטח כולל של כ-730 דונם, והיא המשך רצף הבינוי הקיים של העיר שדרות מדרום וגובלת ממזרח עם כביש 333. היא מצטרפת לתוכנית נוספת להקמת 1,624 יחידות דיור במערב העיר, שהוחלט להפקידה לאחרונה.

יצוין כי תוכנית המתאר לעיר שדרות, שנמצאת בימים אלה בהכנה, מציעה בין היתר הרחבת העיר צפונה אל תחום שיפוט מועצה אזורית שער הנגב. התוכנית שהופקדה היום הוגשה על ידי משרד הבינוי והשיכון ונערכה על ידי משרד טיטו אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully