וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיווח והתשלום על מס דירה שלישית יידחו בחודש

13.6.2017 / 16:00

המדינה הגישה לבג"ץ תגובה לבקשת העותרים נגד מס ריבוי דירות, שביקשו לדחות את מועדי הדיווח והתשלום לרשות המסים ב-90 יום. לפי ההחלטה, הדחייה תהיה רק עד סוף יולי

ראש רשות המיסים בסיור בנטף: "תוך 3 ימים נגיע לכל נפגעי גל השריפות". גדעון צנטנר
שר האוצר, משה כחלון, ומנהל רשות המסים, משה אשר/גדעון צנטנר

מס דירה שלישית: המדינה הגישה היום (שלישי) לבג"ץ את תגובתה לבקשת העותרים נגד מס ריבוי דירות, אשר ביקשו לדחות את מועד הדיווח לרשות המסים ותשלום המס ב-90 יום. כפי שפורסם אמש בוואלה! נדל"ן, מדובר בדחייה מסוף חודש יוני לסוף חודש יולי. כלומר הדחייה תהיה ל-30 יום בלבד ולא ל-90 יום כפי שביקשו העותרים.

בתגובה נאמר כי מנהל רשות המסים, משה אשר, בחן את נסיבות העניין, ולאחר שיקול בדעתו להפעיל את סמכותו ולהאריך את שני המועדים - מועד הדיווח ומועד התשלום - בחודש ימים, כלומר כאמור עד 31 ביולי השנה. זאת מתוך הנחה שעד למועד זה תתבהר תמונת המצב המשפטית.

עוד נאמר בתגובה, כי משך הארכה האמור נגזר מהמועד האחרון שקבע המחוקק לזכאות לתמריצים בגין מכירת דירה חייבת בשנת המס הנוכחית. בהתאם לחוק, חייב במס אשר ימכור דירתו עד אוקטובר 2017 יהיה זכאי לשתי הקלות: פטור ממס החל מראשית השנה, וכן מענק בגובה מס השבח בו חויב במכירה, ולכל היותר 85 אלף שקל.

הטבה שלישית העמיד המחוקק לחייבים אשר יפקידו את תמורת מכירת דירתם אותה יקבלו עד סוף דצמבר השנה בקופת גמל להשקעה, אשר רווחיה יהיו פטורים ממס הכנסה. התגובה הוגשה באמצעות עוה"ד שוש שמואלי ורן רוזנברג ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה.

מס ריבוי דירות הוא מס שנתי על בעלי דירות מגורים שבבעלותם שלוש דירות ומעלה. המיסוי יחול על כל אחת מהדירות החל מהדירה השלישית, כאשר המס המקסימלי שיוטל החל מ-2017 יעמוד על 1% משווי הדירה עד לתקרה של 18 אלף שקל בשנה, שהם 1,500 שקל בחודש.

לפי ההערכות של משרד האוצר ורשות המסים, ישנם כ-50 אלף איש בישראל שמחזיקים בבעלותם מספר כזה של דירות. המהלך היה צפוי להניב למדינה הכנסות של 800 מיליון שקל בשנה ולמעשה לצנן את ביקוש המשקיעים לדירות כדי להגדיל את ההיצע בשוק לטובת זוגות צעירים ומשפרי הדיור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully