וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכונה חדשה בגליל: 1,500 דירות בין צפת לראש פינה

4.6.2017 / 8:00

תכנית של עיריית צפת ומשרד הבינוי והשיכון מבקשת להקים שכונת מגורים חדשה שתכלול דירות במסגרת מחיר למשתכן, בתים בבנייה עצמית בשיטת "בנה ביתך" וקוטג'ים טוריים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרובה למדרחוב של צפת ולמרכזי הפנאי של ראש פינה. שכונת מצפה ימים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנייה חדשה בגליל: עיריית צפת מקדמת בימים אלה שכונת מגורים חדשה שצפויה לכלול כ-1,500 יחידות דיור, אחרי 30 שנים במהלכן לא קודמה בעיר הצפונית תכנית בנייה משמעותית. שלב א' של השכונה כולל כ-780 יחידות דיור ושלב ב' ישווק בהמשך.

לקריאה נוספת:
קבינט הדיור צפוי לדון בתכניות לבניית 16 אלף דירות בהליך מזורז
נפתח מבצע הנחות על ארנונה של משרד הפנים - אילו ערים הצטרפו?
לא רק בתחום דירות היוקרה: הונג-קונג היקרה בעולם בשוק המשרדים

בשבוע שעבר פורסמה חוברת מכרז להקמת 622 יחידות דיור בשבעה מתחמי בנייה רוויה במסגרת תכנית מחיר למשתכן; לפני כשבועיים פורסמו מכרזים עבור 75 מגרשים לבניית 133 יחידות דיור בבנייה עצמית בשיטת "בנה ביתך"; ושישה מגרשים נוספים מתוכננים להקמת 27 קוטג'ים טוריים, חלקם במסגרת של קבוצות רכישה.

השכונה נקראת "מצפה ימים" וממוקמת במרחק נסיעה קצר ממרכזי הקניות בראש פינה ובמרחק הליכה מהמדרחוב של צפת, הפקולטה לרפואה, המכללה האקדמית והעיר העתיקה. היא משתרעת על שטח של למעלה מ-2,000 דונם ועבודות פיתוח השכונה החלו לפני מספר חודשים בהיקף של כ-80 מיליון שקל.

השכונה צפויה לכלול חוץ מיחידות דיור גם פארק ירוק, מתקני ספורט, בריכת שחייה, שתי קריות חינוך, מרכז מסחרי, גני ילדים ומעונות, שבילי אופניים, תצפיות וקריית מחקר. המגרשים המשווקים בשיטת בנה ביתך משתרעים על שטחים של חצי דונם, עם אפשרות לבנייה של שתי יחידות דיור צמודות. בנוסף, קיימים מגרשים גדולים יותר עד שטח של כדונם, עם אפשרות לבנייה של עד ארבע יחידות אירוח.

לדברי אילן שוחט, ראש עיריית צפת, " הצביון של השכונה יהיה חילוני-מסורתי. היא תכלול קאנטרי-קלאב שיפעל בסופי השבוע והיא קרובה למרכזי בילוי ופנאי. העירייה תשקיע בתשתיות מקדמות בריאות ובפעילויות בשילוב הפקולטה לרפואה, המכללה האקדמית והמרכז הרפואי זיו".

תכנון ההקמה של שכונת מצפה ימים נעשה בסיוע תנועת אור להתיישבות בנגב והגליל. לדברי רוני פלמר, מנכ"ל תנועת אור, "אנו רואים בשכונת מצפה ימים הזדמנות מצוינת להצעיד את צפת לעתיד של צמיחה ופיתוח. השכונה מתוכננת בסטנדרטים הגבוהים ביותר ובמקביל לשיווקה נתחיל בבניית המערכות החברתיות והקהילתיות בשיתוף התושבים המיועדים ועיריית צפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully