וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היתרים ראשונים לפרויקט היוקרה של כוזהינוף בשכונת בבלי

6.4.2017 / 17:00

משפחת היהלומנים הניחה אבן פינה למגדל היוקרה "בראשית בבלי" בצפון ת"א, שמי שירצה לרכוש בו דירה ישלם מחיר התחלתי של 5 מיליון שקל עבור 4 חדרים בקומות הראשונות. בשלב זה התקבלו היתרי חפירה ודיפון והעבודות יחלו אחרי פסח. האכלוס צפוי ב-2021

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיית פרויקט "בראשית בבלי" בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי ששטחו צומצם - מגדל היוקרה "בראשית בבלי" בתל אביב יוצא לדרך: עיריית תל אביב-יפו הוציאה השבוע היתרי דיפון וחפירה לפרויקט שמקימה משפחת כוזהינוף בשכונת בבלי. זאת לאחר שבשבוע שעבר החליטה ועדת הערר להקים בשטח מגדל מגורים אחד, במקום התכנית המקורית שכללה הקמת שני מגדלים.

היום (חמישי) חנכו בני המשפחה - נורית כוזהינוף ובניה מוטי, יקי ואורן - את הפרויקט, אשר צפוי לכלול 174 דירות על פני 44 קומות. עבודות הבנייה יחלו לאחר חג הפסח והוא צפוי להתאכלס במהלך 2021. את הפרויקט החלה לשווק משפחת היהלומנים כבר לפני מספר חודשים במחיר שנע בין 50-80 אלף שקל למ"ר.

כלומר, דירת 4 חדרים בשטח של 100 מ"ר במכירה מוקדמת בקומות התחתונות תעלה החל מ-5 מיליון שקל. לשם השוואה, מחיר דירה דומה מיד שנייה בשכונה לפי אתר מדלן עומד על 3.6 מיליון שקל בממוצע.

המגדל תוכנן על ידי משרד יסקי-מור-סיון אדריכלים והוא יכלול בריכת שחייה חצי אולימפית, ספא, חדר כושר, מרתף יינות, חמאם תורכי, מגרש סקווש ומתחם עסקים. לדברי נורית כוזהינוף, "בשעה טובה הנחנו אבן פינה לפרויקט הדגל של המשפחה, ולאחר פסח נתחיל בעבודות הדיפון והחפירה - בדרך להגשמת החלום והקמת פרויקט יוקרה שיציב סטנדרט בלי מתפשר של איכות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בני משפחת כוזהינוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

פעם הייתה פה ענבל אור

סיפורו של הפרויקט מתחיל במרץ 2013, אז החלה ענבל אור, יזמית הנדל"ן המצויה בימים אלה בעיצומו של משפט מתוקשר בגין פשיטת רגל, לשווק פרויקט מגורים באותו המתחם בשיטה של קבוצת רכישה. במסגרת הפרויקט ההוא תוכננו להיבנות שני מגדלים בני 19 ו-27 קומות עם 159 יחידות דיור.

ואולם, כעבור כשנה איבדה אור את הקרקע ליזמים ובהם משפחת כוזהינוף, לאחר שהשקיעה סכומי עתק בגובה של קרוב ל-30 מיליון שקל, אולם לא הצליחה לעמוד במועדי האופציה ולהעביר את הכספים הנדרשים בזמן. כאשר משפחת כוזהינוף לקחה על עצמה להקים את הפרויקט, היא קיבלה כשנתיים לאחר מכן אישור מהוועדה המקומית לתכנון ולבנייה לאחד את שני המגדלים לאחד גבוה יותר, שיכלול כאמור 44 קומות.

לפרויקט הוגשו התנגדויות, בין היתר על ידי חברת אלעד ישראל מגורים מקבוצת יצחק תשובה (המקימה את פרויקט בבלי מול פרויקט בראשית) וכן על ידי תושבי השכונה. אלה סברו כי השינויים שביקשו היזמים לבצע בפרויקט בנוגע לתוספת קומות והגדלת זכויות הבנייה לא התאימו לאזור ולתכנית בניין העיר שחלה על המתחם (תב"ע 1770).

לאחר שהוועדה המקומית לתכנון ולבנייה לא קיבלה את ההתנגדויות, פנו המתנגדים לוועדת הערר - שקיבלה באחרונה באופן חלקי את הערעור. במסגרת ההחלטה הפרויקט נותר בעינו מבחינת גובה ומספר דירות, אולם צומצמו זכויות הבנייה, מהלך שהוביל להפחתה של כ-200 מיליון שקל בשווי הפרויקט. עם זאת, הוגשה בקשה לדיון נוסף על ידי משפחת כוזהינוף, כך שהעניין טרם הוכרע באופן סופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully