וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית אלעד תקבל תוספת של 3.5 מיליון שקל בשנה

19.3.2017 / 14:21

שר הפנים, אריה דרעי, חתם על המלצות ועדת החקירה לחלוקת הכנסות בין עיריית אלעד למועצה האזורית דרום השרון, לפיהן הארנונה המסתכמת ב-7 מיליון שקל בשנה ממחצבת "הנסון" שבשטח דרום השרון תחולק בין שתי הרשויות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העיר אלעד/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הפנים, אריה דרעי, קיבל היום (ראשון) את המלצות ועדת החקירה לחלוקת הכנסות מארנונה בין הרשויות אלעד ודרום השרון. דרעי קבע כי הארנונה ממחצבת "הנסון", שמצויה בשטחה של דרום השרון ומניבה כ-7 מיליון שקל בשנה, תחולק בין שתי הרשויות.

ועדת החקירה מונתה ב-2014 על ידי מנכ"ל הפנים דאז, בראשות יוסי רענן. עיריית אלעד הופיעה בפניה וביקשה להעביר לתחום שיפוטה שטח של 1,597 דונם מדרום השרון, שבו ממוקמת המחצבה, המפיקה כיום הכנסות של מיליוני שקלים בשנה למועצה האזורית בלבד.

הרקע לבקשה נבע מכך שאלעד, עיר חרדית בקרבת ראש העין, מוקפת מכל צדדיה בחסמים ומגבלות פיתוח ואין בתחום שיפוטה אזור תעסוקה קיים, אם כי באחרונה נסלל כביש גישה שני בעיר שיאפשר הקמת מתחם תעסוקה חדש. כיום התעסוקה הקיימת בעיר מועטה ומתמקדת בשטחי מסחר, שירותים ומשרדים. כל אלו מקשים על פיתוח מנופי צמיחה כלכליים לעיר, שבה 43 אלף תושבים ומדורגת 2 במדד הסוציו-אקונומי.

מנגד, טענה המועצה האזורית דרום השרון כי העברת הכנסות לאלעד תוביל לקיצוצים בתקציבה, אשר עלולים להוביל אותה לגירעון לראשונה מזה 18 שנה.

על פי הודעת משרד הפנים מהיום, לאחר שבחנה את הנושא, החליטה הוועדה כי יש לקבל את ההסכם עליו חתמו שתי הרשויות, לחלוקת הכנסות. שטח השיפוט אותו ביקשה אלעד ימשיך להיות חלק מדרום השרון, אולם היא תעביר סכום מסוים לאלעד בגינו. בניגוד להסכם, הוועדה המליצה בפני השר על חלוקה שוויונית של 50:50 בהכנסות מהאזור המוכר כ"מחצבת הנסון".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

לדברי דרעי, "יש לברך את הרשויות על ההסכם שהושג ביניהן, ולעודד רשויות נוספות להגיע להסכמי חלוקת הכנסות, על מנת להרחיב את הצדק החלוקתי ולסייע לרשויות מוחלשות בהכנסה נוספת לרווחת התושבים. תוספת ההכנסה השנתית הצפויה לאלעד מחלוקת ההכנסות, תסייע לעירייה לספק לתושביה את השירות הטוב ביותר ולפתח מנועי צמיחה כלכליים בעיר".

יצוין כי ענף המחצבות מספק חומרי גלם לשימושים הכוללים בינוי והקמת תשתיות, כאשר חומרי החציבה מהווים גורם ייצור חיוני בתחומי התשתיות והבינוי. על פי נתוני הלמ"ס, הענף מגלגל כ-1.5 מיליארד שקל בשנה. למעשה מדי שנה חל גידול בביקוש לחומרי מחצבה, בעקבות הגידול בהתחלות בנייה ובהשקעות בבניית כבישים ותשתיות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully