וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענבל אור במסמך הזוי: השופט, המפרק והבנק חברו להפיל אותי

27.9.2016 / 11:12

במסמכים שהגישה לבית המשפט המחוזי טוענת ענבל אור כי בתה של מזכירתו של השופט אורנשטיין עובדת במשרדו של עו"ד איתן ארז וכי יש לפסול את המינוי. עוד היא טוענת כי בכיר בבנק מזרחי קיבל שוחד כדי להפיל את קבוצת החברות שבבעלותה. ארז: מסמך מביש, מלא שגיאות ושקרים

צילום: אבי כהן, עריכה: מתן חדד

בעלת השליטה לשעבר בקבוצת אור סיטי עוברת למתקפה משפטית אישית נגד המפרק שמונה לחברה, עו"ד איתן ארז – והוא לא נשאר חייב. במסמכים שהגישה השבוע לבית המשפט המחוזי, טוענת אור כי "לאחרונה נודע למבקשת (ענבל אור) דבר מזעזע והוא הקשר הסמוי והפסול שבין מוטב בית המשפט (השופט איתן אורנשטיין) לבין המפרק, עו"ד איתן ארז, לפיו הבת של מזכירתו האישית של השופט, עובדת אצל המפרק". שהגישה מאשימה אור את בנק מזרחי, את השופט אורנשטיין, את רשות המיסים ואת אמצעי התקשורת – בכך שפעלו להפלתה. כמו כן, בעל תפקיד בכיר בבנק מזרחי מואשם בנטילת שוחד, ואת עו"ד איתן ארז היא מאשימה בחוסר ניקיון כפיים.

בתגובה מאשים עו"ד איתן ארז את אור בהפצת שקרים רבים, הן כנגדו והן בנוגע לנכסיה, וטוען כי המסמך הוא חלק מקמפיין מתמשך ושקרי. באשר לטענה בדבר הקשר האישי כותב אור כי בעלות התפקידים שמזכירה אור מבצעות עבודה מנהלית וכלל אינן קשורות לתיק הפירוק.

דיון ענבל אור 1.8.2016. מגד גוזני
ענבל אור בדיון בביות המשפט/מגד גוזני

במסמך המשפטי, שנפרש על פני 15 עמודים, טוענת אור כי קיים קשר בין השופט למפרק – וכי קשרים אלה מהווים עילה לפסילה. היא מאשימה את עו"ד ארז בכך שמטרתו לפגוע בה עד כדי זיוף מסמכים, וזאת בנימוק שארז צפוי לקבל כ-8% משווי מכירת נכסי החברה. כמו כן טוענת אור כי גובשה נגדה קונספירציה, וזאת בשותפות עם רשות המיסים.

"המבקשת היא אשת עסקים מצליחה במיוחד, ואמא חמה ומסורה לילדיה הקטינים והמאבק המשפטי בו היא מצויה קשה מנשוא", כותבת אור. לטענתה, מיד לאחר לידת ילדה הרביעי בוצעה "השתלטות עוינת" על רכושה, וזאת על ידי גורמים שונים שחברו יחד כדי לנצל את מצבה.

"במדינת ישראל יכול להגיש כל אדם תביעה לפירוק חברה תוך הצגת מצג שווא", כותבת אור. "על מנת להגדיל את הנתח של המפרק, יכול המפרק בקלות להתמנות ככונס על בעל השליטה, וזהו אינטרס נוסף על האינטרס הראשון להגדלת הנתח האישי של המפרק". לפיכך טוענת אור, "הליכי כינוס אישיים נגד בעל השליטה חיוניים למפרק, שכן כאשר בעל השליטה בהליכי כינוס - כל כספו מעוקל והוא אינו יכול להתגונן מחמת היעדר מימון משפטי, תוך פגיעה חמורה ביסודות ואופי חייו הנהנתניים – דבר שמבלבל מאוד את בעל השליטה ומוציא אותו מפוקוס".

איתן ארז בבית המשפט תל אביב 13.7.2016. ניב אהרונסון
איתן ארז/ניב אהרונסון

כמו כן טוענת אור במסמך כי בכיר בבנק מזרחי, אופיר מורד, המשמש כראש החטיבה העסקית בבנק, נטל שוחד כדי למוטט את חברות הנדל"ן שהיו בבעלותה. "הוא זה שקיבל שוחד להפלת כלל החברות בדרכי תחכום ועורמה תוך שהוא חסם עשרות חשבונות בנק של החברות וגרם להגבלתם".

עוד באותו נושא

יודעים משהו שאנחנו לא? נשמח לקבל מכם דיווח ראשוני

לכתבה המלאה
השופט איתן אורנשטיין. קובי אליהו
השופט איתן אורנשטיין/קובי אליהו

"סגנון בוטה, מביש וחסר רסן של החייבת"

עו"ד איתן ארז הגיש את תשובתו לבית המשפט – וכאמור לא נשאר חייב. "החתום מטה מבקש להביע את מחאתו על סגנונה הבוטה, המביש וחסר הרסן של החייבת בבקשתה. במשך כל 34 שנותיו כעו"ד לא נתקל הח"מ במסמך כה מביש אשר עצם החתימה עליו מהווה שלל עבירות פליליות של זילות בית המשפט, איומים, דיבה בזדון, שיבוש הליכי משפט, העלבת עובד ציבור ומתן תצהיר שקר", כתב ארז בפתח תגובתו.

ארז מציין כי מדובר במסמך שהוא המשך של הקמפיין התקשורתי השקרי שמנהלת אור בתקופה האחרונה. "מטרת המסמך היא להלך אימים על בית המשפט הנכבד, וכן להוות חלק מקמפיין תקשורתי ארסי ומתוכנן שהחייבת מנהלת נגד עו"ד ארז מזה חצי שנה. בחודש האחרון קמפיין זה עלה מדרגה, כפי שיפורט בהמשך. המנהל המיוחד איננו יכול להתייחס ברצינות לכל הגיגיה של החייבת בבקשה, אשר ברובם נולדו במוחה הקודח של החייבת אשר מייצר שקרים בקצב מסחרר. מאז תחילת ההליך, פלטה החייבת עשרות שקרים".

ארז מציין כי ענבל אור נתפסה לא דוברת אמת במספר רב של מקרים – בין השאר כשטענה בראיון שנתנה לתקשורת מחוץ לאולם בית המשפט כי הוא עצמו קיבל שכר טרחה של 20 מיליון שקל בתיק חפציבה, אף שמעולם לא כיהן כבעל תפקיד בתיק חפציבה. עוד טענה כי בבעלותה מגרש בבאר שבע – אך העסקה כלל לא יצאה לפועל. "אור התראיינה לתקשורת וסיפרה שיש בבעלותה מגרש במנהטן – דבר שמאוחר יותר היא בעצמה טענה כי לא היה ולא נברא. אור פרסמה בקטלוג פרויקטים של החברה כי יש לה מגוון פרויקטים למגורים בארה"ב – אך דבר מכל זה לא היה נכון", לטענת ארז.

"החייבת הצהירה שיש לה רכוש ב-50 מיליון שקל, אך באותה עת פרקליטה דאז, עו"ד אוריאל זעירא, הצהיר בבית המשפט כי אין לה אפשרות לשלם 5,000 שקל בחודש". כמו כן החייבת פרסמה בחודש יולי 2015 בעיתון "ידיעות אחרונות" מודעות על מכירת דירות בפרויקט שדרות הילד "רגע לפני התחלת בניה, בזמן שכלל לא היה בידה היתר בנייה", ממשיך ארז.

"מקריאת הבקשה, עולה שכולם רמאים, נוכלים, גנבים, מקבלי שוחד ושקרנים", כותב ארז. "ברשימה ארוכה מאוד זו מכלילה החייבת את כבוד בית המשפט, כבוד השופטת בדימוס ורדה אלשיך, בעלה של כב' השופטת אלשיך, עו"ד יעקב וינרוט שייצג את החייבת, עו"ד אילן בומבך שייצג את החייבת, עו"ד עופר דננברג שעבד בחברת אור סיטי, מר שלי נרקיס, עו"ד מימון אביטן, מר עופר לוזון, בנק מזרחי, מר אופיר מורד מנהל מחלקת אשראים מיוחדים בבנק מזרחי, וכמובן את הח"מ שאליבא דהחייבת עומד לקבל שכר טרחה של עשרות מיליוני שקלים".

בהקשר זה מציין ארז כי "העובדה שעד היום הוציא הח"מ מכיסו כ-300 אלף שקל בגין הטיפול בתיק, אך קיבל כ-29 אלף שקל בלבד (כשר טרחה בגין מימוש רכבה של החייבת) אינה מטרידה את מנוחת החייבת. בבקשה חוזרת החייבת שוב ושוב, כמנטרה, על כך שהח"מ קיבל, מקבל או יקבל שכר טרחה של עשרות מיליוני שקלים. שקר גס זה מזכיר את שני כללי הזהב בתעמולת המונים: 1. ככל שתחזור על שקר שוב ושוב אנשים יתחילו להאמין בו. 2. ככל שהשקר גדול יותר, הסיכוי שאנשים יאמינו בו הוא גדול יותר".

ארז ממשיך וכותב: "היה ראוי כי המבקשת תיטול קורה מבין עיניה בטרם תכנה את הח"מ במילות גנאי כמו "צמא דם", "תאב בצע", "תליין", "שודד", "נהנה מהרס ואובדן חיי הזולת". מיהי בכלל החייבת אשר מנסה להטיף מוסר לכולי עלמא ומגדירה את עצמה "כאשת עסקים מוצלחת במיוחד"?! מדובר באותה חייבת, אשר גזלה ממאות אנשים תמימים את כספם ושלשלה אותם לכיסה תוך שהינה מוכרת להם "אוויר"!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully