וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ניצחו דיירים מרמת אביב את עיריית תל אביב

4.9.2016 / 13:06

דרישת תשלום של למעלה ממיליון שקלים שהוצבה על ידי עיריית תל אביב כתנאי לקבלת היתר להקמת מרפסות – הופחתה בכ-90%. העירייה הסכימה להפחית את הסכום בזכות סעיף בחוק התכנון והבנייה המאפשר קבלת פטור במקרה של הרחבת דירה שגודלה לא עולה על 140 מ"ר

מרכז שוסטר, רמת אביב. תל אביב, 4 בינואר 2016. ראובן קסטרו
רמת אביב/ראובן קסטרו

50 בעלי דירות בשכונת רמת אביב בתל אביב ביקשו לבנות על חשבונם מרפסות שמש, אך נדהמו לגלות כי עיריית תל אביב התנתה את היתר הבנייה לבניין – בדרישת היטל השבחה של למעלה ממיליון שקלים. הדיירים החליטו לא לוותר והצליחו לבסוף להפחית את דרישת התשלום בכ-90%.

דרישת התשלום שקיבלו הדיירים מרחוב בן יוסף שלמה בעיר עמדה על סכום כולל של כ-1,023,578 שקלים. סכום זה כלל תשלום מלא של היטל ההשבחה, אגרות בנייה והיטלי פיתוח לעירייה. במסגרת הליך בו יוצגו הדיירים על ידי עורכי הדין עמנואל יוז'וק ורון מלכין, שנוהל מול אגף להכנסות מבנייה ופיתוח בעירייה, ציינו כי מדובר בבנייה עצמית באופן שלא מגדיל את הדירות מעבר ל-140 מ"ר. נכון להיום, 140 מ"ר הינו הגודל המקסימלי הפטור מתשלום היטל השבחה ונכון להיום מאפשר חוק התכנון והבנייה קבלת פטור במקרה של הרחבת דירה, כל עוד הדירה אינה מורחבת לשטח העולה על 140 מ"ר.

עוד ציינו עורכי הדין כי לא ניתן לדיירים פטור מהיטל השבחה בעבר – כך שזכות זו עדיין עומדת להם. לאחרונה צלח מאבקם ועיריית קיבלה עיריית תל אביב את בקשת הדיירים, ודרישתה להיטל ההשבחה הופחתה בכ-90% - והועמדה על סך כולל של כ- 146,886 שקלים בלבד.

"רוב הציבור איננו מודע לכך שדרישת תשלום מהעירייה איננה סוף פסוק, וכי לעיתים קרובות, ניתן לגלות כי חלק מהדרישות מנופחות ואינן מבוססות על הוראות החוק", ציינו עורכי הדין. "דרישות העיריות מהתושבים להיטלים שונים על דירותיהם הן פעמים רבות מנופחות, ואינן עומדות בקנה אחד עם החוק והפסיקה", אומרים עוה"ד יוזוק ומלכין. "לכן מומלץ ברוב הפעמים להיוועץ בגורמי מקצוע לפני שמעבירים כספים מיותרים לעירייה".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, מדובר בהליך שגרתי להפחתת היטל השבחה, במסגרת בקשה להוצאת היתר בנייה למרפסות שמש. במהלכו ועל פי חוק, רשאי כל בעל דירה להגיש תצהיר המאפשר לו פטור מתשלום היטל ההשבחה במידה ושטח הנכס הינו קטן מ-140 מ"ר ובמידה ויש בכוונתו להתגורר בו למשך פרק זמן שלא יפחת מ-4 שנים. בהמשך לכך, כאשר הדיירים הגישו בקשה להפחתת היטל ההשבחה, נענו על ידי קבלת דרישת תשלום מתוקנת. יש להדגיש שהגשת התצהיר אינה דורשת טיפול משפטי. כמו כן, אפשרות קבלת הפטור מהיטל השבחה הופיעה על גבי שוברי התשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully