וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזם חדש מציע לשלם לכם כסף אם תיפטרו מהמתווך

3.7.2016 / 12:38

מיזם שנוסד לפני פחות מחודש מבטיח להוציא את המתווכים משוק השכירות ולתגמל את הדייר הקודם במחצית מעמלת התיווך. הבעיה: בעלי הנכסים יוכלו בעקיפין להעלות לכם כך את שכר הדירה, ובכלל: מי קבע שאת דמי התיווך צריך לשלם רק הדייר הנכנס?

מערכת וואלה!

בוידאו: האם האטכנולוגיה תשנה את ענף הנדל"ן?

שוק הנדל"ן הרותח בישראל מוליד לא מעט יוזמות טכנולוגיות המתיימרות לפתור את עוולות השוק באמצעות אפליקציה אחת פשוטה – אלא שברובן יש לא מעט בעיות ופרצות שעשויות להקשות על הצלחתן. אחד המיזמים הללו הוא dfrent, פלטפורמה אינטרנטית שנוסדה רק לפני מספר שבועות וכבר מתיימרת לחולל מהפיכה בשוק השכירות הישראלי. הרעיון מאחורי המיזם, שבו משקיע גם הפרסומאי ראובן אדלר, הוא לאפשר לדייר היוצא מהדירה - או לכל אדם שייבחר בעל הנכס - לשווק את הדירה במקום מתווך ולקבל על כך לראשונה, תגמול כספי עבור עבודתו.

המודל הכלכלי מאחורי המיזם מבוסס על קיצוץ עמלת דמי התיווך ב-50% וחלוקת התשלום הנותר בין הדייר היוצא (או בעל הנכס / מישהו מטעמו) לבין החברה. בהנחה שהדייר היוצא הוא זה שניהל את תהליך מציאת הדייר החלופי, יחס התשלום שאותו הוא צפוי לקבל עומד על 70% - בעוד החברה עצמה תקבל 30% מהסכום.

"נניח שאנחנו מדברים על נכס בתל אביב ששכר הדירה בו עומד על 6,000 שקלים לחודש. במצב שבו נשכרים שירותי תיווך. כיום נהוג לשלם לתיווך חודש שכ"ד של 6,000 שקלים + מע"מ, שמסתכמים ב- 7,020 שקלים באופן מידי למתווך", מסביר המייסד והמנכ"ל של החברה תומר פיוטרקובסקי. "במודל שלנו, מחפש הדירה ישלם רק 3,000 שקלים שמהווים יותר מ-50% הנחה מסך התיווך וניתן לחלק זאת לתשלומים. התגמול במקרה הזה לדייר היוצא שביצע את העבודה, או למישהו מטעמו של בעל הדירה, יעמוד על 2,100 שקלים נטו לחשבון הבנק. התגמול פטור ממע"מ ומס הכנסה".

אלא שמי מבטיח כי בעלי נכסים לא יעשו שימוש במיזם על מנת להנות בעצמם מתוספת תשלום עבור הנכס? מי מבטיח עוד כי עסקאות שהחלו את דרכן בפלטפורמה ייסגרו בסופו של דבר ללא צורך בפלטפורמה עצמה?

"בעל הדירה יכול עקרונית לעשות שימוש באתר כדי למצוא שוכר, אבל זוהי לא מטרת המיזם וממילא אי אפשר לבצע באתר עסקאות שמגלגלות בשנה אחת יותר מהסכום הפטור ממס שעומד על כ-4,900 שקלים בשנה. ניסיון לבצע מספר עסקאות שהסכום שלהן עולה על סכום זה ייחסם על ידי המערכת. לגבי רמאויות, או עסקאות שנסגרות מאחורי הקלעים, כמובן שתיאורטית זה יכול לקרות אבל אנחנו מאמינים שזה לא מייצג את ההתנהגות הצרכנית ואם זה יקרה – זה יהיה בשוליים", משיב פיוטרקובסקי.

מי שעומד מאחורי המיזם הצעיר, שנכון להיום מחזיק במאגר סמלי בלבד של כ-50 דירות, הם גם מורן לרנטל וגיל לייזר. לדבריהם, "למעלה מ-30% משוק השכירות בערים המרכזיות כיום נשלט על ידי מתווכים, אלא שישנה ירידה באמינותם וקיים צורך אמיתי בשינוי. שוק התיווך להשכרה באזורי הביקוש מגלגל כיום עשרות מיליוני שקלים בשנה ובפועל מייקר את השכ"ד השנתי בכ- 10%".

  • עוד באותו נושא:
  • מתווכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully