וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המיסים בעקבות משכירי AIRBNB: שליש העלימו הכנסות מדירות יוקרה

28.6.2016 / 11:13

עשרות בעלי דירות, המושכרות לטווח קצר באתרים AIRBNB ו-BOOKING נבדקו על ידי רשות המיסים, ובנוגע לשליש מהם נמצא כי הם מעלימים הכנסות. חלקם הגדול של משכירי הנכסים העלימו עשרות אלפי שקלים מנכסי יוקרה וטענו כי לא ידעו שעליהם לדווח, או לא הספיקו

ShutterStock

מבצע האכיפה של רשות המיסים כנגד מעלימי מס מהשכרת דירות לטווח קצר ממשיך: מבצע נוסף שביצעה רשות המסים בקרב משכירי דירות, בדגש על השכרה לטווח קצר, באמצעות אתרי אינטרנט כדוגמת AIRBNB – הסתיים ב-58 ביקורות שבוצעו על דירות בתל אביב, בירושלים, בחיפה ובאילת והעלו כי כשליש מבעלי הנכסים העלימו הכנסות. מתוצאות הביקורת עלה כי 33% מבעלי הדירות לא דיווחו על הכנסותיהם משכר הדירה וברשות המיסים ציינו כי בתקופה הקרובה מתוכננים מבצעים נוספים בענף זה, במסגרתם יאותרו בעלי דירות להשכרה לטווח קצר ותעירך להם ביקורת על ידי מס הכנסה.

מנתוני הבדיקה של רשות המיסים עולה כי בתל אביב התגלו 6 בעלי דירות המשכירים דירותיהם לטווח קצר באמצעות האתרים AIRBNB ו- BOOKING, אשר לא דיווחו על הכנסותיהם לרשות המסים. אחד מבעלי הדירות, המשכיר דירת יוקרה לא דיווח על הכנסה של 135,000 שקלים. תגובת בעל הדירה לביקורת היתה: "אני מדווח לפי 10%, לא ידעתי שמדובר בהכנסה עסקית". בדיקה שנערכה במשרד השומה לבעלת דירה המושכרת לטווח קצר העלתה כי היא אינה מנהלת כלל ספרים ולא רשמה הכנסות של כ-25,000 שקלים.

בירושלים מצאו המבקרים 4 בעלי דירות המשכירים דירותיהם לטווח קצר באמצעות אתרי האינטרנט AIRBNB ו-BOOKING אשר לא דיווחו על הכנסותיהם לרשויות המס. אחד המשכירים הינו תושב חוץ, המשכיר דירת יוקרה, אשר לא דיווח על הכנסה של 144,000 שקלים. תגובת בעל הדירה "התכוונתי לפתוח תיק ולדווח".

בחיפה נבדקו בעלי חדרים בבית מלון, המשכירים אותם לתקופות קצרות, ונתגלה כי 5 מהם לא דיווחו על הכנסותיהם לרשויות המס. רוב המשכירים טענו כי לא ידעו שצריכים לדווח על הכנסותיהם. אחד מבעלי הבתים באילת שנתגלה לגביהם כי הם לא רושמים הכנסות, מציע ב- AIRBNB ו- BOOKING 2 וילות להשכרה קצרת טווח על בסיס תשלום יומי שנע בין 1000 שקל ל-3000 שקל. כמו כן, לא פתח בעל הווילות תיק ברשות המסים בטענה: "אני חולה, אין לי כוח". מרשות המיסים נמסר כי כל המקרים הועברו לטיפול משרדי השומה ומשרדי החקירות הרלוונטיים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אחראי על תחום המסים במשרד ברנע ושות', עו"ד הראל פרלמוטר, סבור כי הבעיה של המשכירים חמורה ממה שמצויר, מאחר שקיימת חשיפה רצינית בדמות של מע"מ על כלל מחזור המשכירים. "החשד המרכזי של רשות המיסים אשר אושש בלמעלה משליש מהמקרים , הוא שמשכירי הדירות לא מדווחים ולא משלמים מס על הכנסותיהם. על הכף לא מונחות רק חובות הדיווח והתשלום למס הכנסה, אלא גם משקל כבד יותר של חובות דיווח ותשלום לרשויות מע"מ".

הוא הוסיף כי בניגוד למס ההכנסה, שמוטל על הרווח שהפיק אותו משכיר, מע"מ מוטל על מחזורו של המשכיר, ובכך יכול להגיע לסכומים גבוהים הרבה יותר משל מס הכנסה. "קיימים היום מספר פתרונות למצבים אלו אשר יכולים להפחית ואף להסיר לגמרי את נטל תשלום המע"מ אך אי דיווח ואי תשלום איננו אחד מהם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully