וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משכירים 10 דירות ומעלה? תשלמו מס כבית עסק

7.2.2018 / 14:41

טיוטת חוזר שפרסמה רשות המסים קובעת כי הכנסתו של מי שמשכיר עד 5 דירות מדמי השכירות תחשב כהכנסה פסיבית. במקרה של השכרת 5-10 דירות ייבחן כל מקרה לגופו על פי קריטריונים שונים

עריכת וידאו: ניתאי דגן

הכנסה מהשכרה של 10 דירות מגורים ומעלה תסווג כהכנסה מעסק ולא הכנסה פסיבית, כך קובעת טיוטת חוזר שפרסמה היום (רביעי) רשות המסים. בנוסף, קובעת הטיוטה כי על מנת לאפשר ודאות מסוימת, מניחה הרשות כי הכנסה מהשכרה של עד 5 דירות מגורים תיחשב כהכנסה פסיבית ואילו מקרים של השכרה של בין 5 ל-10 דירות ייבחנו לגופם ויוכרע אם אופי ההכנסה הוא כעסק או כהכנסה פסיבית.

בין מבחני העזר אותם מפרטת רשות המסים לצורך קביעת אופי ההכנסה ניתן למצוא את טיב הנכס, אופן המימון, תקופת ההחזקה בנכס, בקיאות בתחום בו מתבצעות העסקאות, מנגנון, תדירות העסקאות או הפעולות, היקפן הכספי של העסקאות, מבחן היזמות (ההשבחה והשיווק) ו"מבחן העל" - מבחן הנסיבות.

במסגרת מבחן הנסיבות נבחנת כל נסיבה רלוונטית שיש בה כדי לסייע בגיבוש קו ההבחנה. הטיוטה קובעת כי אין הכרח שמקרה מסויים יעמוד בכל המבחנים וכי יש להותיר מרחב של שיקול דעת ומקום להתרשמות מהתמונה המלאה של כל מקרה לגופו.

כמה דירות מחזיקים בעלי הדירות בישראל. עיבוד תמונה
כמה דירות מחזיקים הישראלים/עיבוד תמונה

401 בעלי 10 דירות ומעלה

על פי רשות המסים, אם מדובר בהכנסה המופקת באופן נמשך, שיטתי ותדיר, המשכיר משקיע עבודה ומשאבים בהשכרה, וכאשר השכרת ריבוי דירות מצריכה היערכות מערכתית - יש בכך כדי להראות שמדובר בעסק של השכרה. אם טוען משכיר הדירה אחרת, עליו מוטל הנטל לשכנע כי מתקיימות בעניינו נסיבות מיוחדות החורגות מן הכלל.

החלטת רשות המסים מגיעה לאחר שבתחילת השנה קיבל בית המשפט העליון ערעורים שהגישה רשות המסים נגד שני משכירים, בתל אביב ובירושלים, ופסק כי יש לראות במקרים אלה בהכנסת המשכירים כהכנסה מעסק החייבת במס. מרשות המסים נמסר כי הוראות החוזר מביאות לידי ביטוי את השיקולים אותם התווה בית המשפט העליון בפסיקתו.

על פי נתוני רשות המסים מחזיקים בדירה אחת בישראל נכון לנובמבר 2017 כ-1.3 מיליון בני אדם. 219,452 איש מחזיקים בשתי דירות, 43,172 מחזיקים ב-3 דירות, 10,749 מחזיקים ב-4 דירות, 3,517 ב-5 דירות, 1,381 ב-6 דירות, 676 ב-7 דירות, 358 ב-8 דירות, 188 ב-9 דירות ו-401 ב-10 דירות ומעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully