וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענבל אור בדרך למעצר: תביעות חוב של כחצי מיליארד שקל

19.7.2017 / 10:26

ענבל אור צפויה להיעצר לאחר שמספטמבר האחרון הפסיקה לשלם את הסכום החודשי בהליך פשיטת הרגל בהיקף של כ-5,000 שקל. בנוסף אור לא מדווחת על הכנסותיה וכנגדה עומדות תביעות חוב בהיקף של כ-500 מיליון שקלים – מהן 120 מיליון שקלים לרשות המסים

עריכה: ניר חן

(בווידאו: דיווח במהדורה על בקשת המעצר נגד ענבל אור)

מעצרה הצפוי של אשת הנדל"ן לשעבר, ענבל אור, בעקבות צבירת חוב פיגורים בתיק פשיטת הרגל שלה בהיקף של כ-32 אלף שקלים, חושף את המציאות הכלכלית שמסתתרת מאחורי הקלעים של אחת מפרשיות הנדל"ן העגומות שהתרחשו בישראל. מציאות זו כוללת תביעות חוב בהיקף מצטבר של כ-500 מיליון שקלים – לעומת כ-13 מיליון שקלים שהצטברו עד כה בקופת הפירוק ממכירות דירותיה.

"תביעות החוב נגד אור מתחלקות לתביעות שהוגשו כנגד קבוצת אור סיטי נדל"ן ולתביעות חוב שהוגשו נגדה באופן אישי. התביעות נגד קבוצת החברות מוערכות בכ-346 מיליון שקלים – מהן כ-120 מיליון שקל לרשות המסים. התביעות האישיות שהוגשו נגדה הן בהיקף של כ-120 מיליון שקלים נוספים. תביעות אלו עדיין לא התבררו בבית המשפט ולכן בשלב זה אין לנו יכולת להעריך כמה מהן יתקבלו ובאילו סכומים", הסביר לוואלה! נדל"ן עו"ד יואב רז, בא כוחו של המנהל המיוחד בתיק, עו"ד איתן ארז.

דיון ענבל אור 1.8.2016. מגד גוזני
לא עומדת בהתחייבויות. ענבל אור/מגד גוזני

אולם החוב הנוכחי, שעומד על 32,500 שקלים, אינו קשור כלל לתביעות החוב המדוברות. חוב זה נוצר לאחר שענבל הפסיקה לשלם כמעט לחלוטין את הסכום החודשי שנקבע לה בהליך פשיטת הרגל על סך 5,000 שקלים. עד היום שילמה אור מספר פעמים את הסכום האמור, אולם מבדיקת וואלה! נדל"ן עולה כי מחודש ספטמבר האחרון כמעט ולא שילמה כלל את הסכום שהיה עליה לשלם. זאת ועוד, על פי הליך פשיטת הרגל אור גם מחויבת בהגשת דיווחים שוטפים בנוגע למקורות ההכנסה שלה, אותם עליה להגיש אחת לחודשיים. במסגרת דיווחים אלו אמורה אור לפרט את מקורות המימון שלה ולהגיש חשבוניות על כל הוצאותיה – החל מהוצאות על מזון, תקשורת, דלק, או חשמל.

מבדיקת וואלה! עולה כי אור לא עמדה בהתחייבות זו עד היום – ומכאן שכונס הנכסים שלה, עו"ד איתן ארז, אינו מדווח בנוגע להכנסותיה ולמאמצים שהיא עושה – או לא – על מנת להשיב את הכסף שהיא חייבת לנושיה.

ומה בנוגע לכספים שאותם פועל עו"ד ארז להשיב לקופת הפירוק על מנת להחזיר את חובותיה של אור? נכון להיום, נמכרו דירות רבות שהיו רשומות על שמה של אור, או על שמותיהן של אחת מחברות הנדל"ן שהיו בבעלותה. מתוך מכירות אלו צפוי להתקבל בקרוב סכום כולל של כ-13 מיליון שקל. זאת, לצד שתי דירות פנטהאוז נוספות שצפויות להימכר בתקופה הקרובה ברמת גן ובגבעתיים.

"מטרת המעצר בשלב זה איננה אמצעי להעניש את החייבת, אלא לגרום לה לציית לבית המשפט – ואלו הכלים המשפטיים שעומדים לרשותינו. במהלך שבוע המעצר שלה היא תוכל לשלם את הסכום שהיא חייבת בהליך פשיטת הרגל ולסיים את המעצר. במידה ולא, היא תוכל להשתחרר כעבור שבוע ימים ולאחר 10 ימים ניתן יהיה להפעיל נגדה שוב צו מעצר מחודש", הסביר עו"ד רז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully