וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרו תכניות לבניית 7,000 דירות ביישובי הבדואים בנגב

17.5.2017 / 14:48

ועדות התכנון אישרו למתן תוקף 3,000 דירות בכסייפה והפקידו להתנגדויות הציבור כ-4,000 דירות בחורה. היעד השנתי של מחוז דרום עומד על אישור תכניות להקמת כ-12.5 אלף יחידות דיור. בבאר שבע נחתמה עסקת ענק בתחום הנדל"ן המניב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היישוב כסייפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום שבמנהל התכנון אישרה היום (רביעי) 2 תכניות לבניית כ-7,000 יחידות דיור ביישובי הבדואים בנגב, שקידמה הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים. הוועדה אישרה למתן תוקף תכנית להקמת כ-3,000 דירות בכסייפה; וכן החליטה על הפקדת תכנית הכוללת כ-4,000 דירות בחורה.

לקריאה נוספת:
האוצר: ירידה של 8% במכירת דירות חדשות ב-2016
הגיעו בגלל המחיר, נשארו בגלל השכנים. ביקור בחריש
נחתם הסכם גג בלוד: 17 אלף דירות חדשות

התכנית ביישוב כסייפה מצטרפת ל-1,100 יחידות דיור נוספות שכבר אושרו. היא מאפשרת תוספת בנייה של 3-4 יחידות דיור בכל מגרש קיים, ובכך מציעה פתרונות דיור לאלפי צעירים בדואים המתגוררים ביישוב. מדובר בתכנית שניתן להוציא מכוחה היתר בנייה והיא מכפילה את שטחי הבנייה עבור מבני הציבור ובתי ספר בישוב.

ביישוב חורה התכנית מאפשרת לתושבים להרחיב את הבנייה בשטחיהם באמצעות היתרי בנייה בלבד, ומבלי להידרש להגשת תכנית נוספת כפי שנהוג כיום. התכנית כוללת עיבוי של המבנים הקיימים ל-4 קומות עם 4 יחידות דיור בממוצע לדונם, וכן חזית מסחרית לאורך הרחובות הראשיים. בוועדה מסבירים כי המטרה היא לקדם יוזמות פרטיות ולחזק את הפעילות המסחרית ביישוב.

לדברי יו"ר הוועדה, דוד לפלר, "היעד השנתי לאישור תכניות במחוז דרום עומד על 12.5 אלף יחידות דיור. אנו פועלים כדי להגיע לאישור תכניות אף מעבר ליעד זה, כאשר חלק גדול מתוכן יאושרו ביישובי המגזר הבדואי. שיתוף הפעולה הפורה בין הוועדה המחוזית, הרשויות המקומיות והרשות לפיתוח ההתיישבות הבדואים בנגב, מניב אלפי יחידות דיור ביישובי הבדואים הוותיקים והחדשים כאחד. התכניות מהוות צעד תכנוני משמעותי בפתרון מצוקת הדיור הקשה עמה מתמודדים התושבים הבדואים".

באר שבע: עסקת ענק בתחום הנדל"ן המניב

בתוך כך, חברת לוינשטין נכסים מקבוצת משולם לוינשטין הודיעה היום על רכישת מתחם תעסוקה הממוקם ברחוב הנחתום 5-9 בבאר שבע, הסמוך לתחנת הרכבת של אוניברסיטת בן גוריון בסכום של כ-46 מיליון שקל. מתחם התעסוקה כולל 2 קומות בשטח כולל של כ-12 אלף מ"ר וחניון על גג המשמש לכ-220 חניות ובנוי על מגרש בשטח של כ-10 דונם.

ללוינשטין זוהי העסקה השנייה בבירת הנגב, לאחר שרכשה לפני כחצי שנה את מתחם העסקים והמשרדים "לב הסיטי" תמורת כ-62 מיליון שקל. את העסקה הובילו סמנכ"ל הפיתוח העסקי של הקבוצה, אלון מרמלשטיין; עו"ד ורד לזר ארביב, היועצת המשפטית של הקבוצה, וחן לוטן גור, מנהלת נכסים מניבים בקבוצה.

לדברי מרמלשטיין, סכום הרכישה משקף הכנסות תפעוליות שנתיות בגובה של כ-3.25 מיליון שקל, ושיעור התשואה השנתי עומד על שיעור של כ-7.1%. הנכס מאוכלס בתפוסה של 100% ובין דיירי המתחם ניתן למנות חברות כמו בזק און ליין, YES, פלאפון וקופת חולים כללית.

"קבוצת משולם לוינשטין ממשיכה להאמין בשוק העסקים המתעורר בבאר שבע", הוסיף מרמלשטיין, "המתחם ממוקם במרכזו של משולש העסקים הצומח בעיר, המשלב את תחנת הרכבת של אוניברסיטת בן גוריון, פארק ההיי-טק וקריית התקשוב העתידית של צה"ל".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המתחם שנרכש בבאר שבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully