וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין תל-אביב לגבעתיים: הכירו את שכונת נחלת יצחק

שכונת הלווין של תל אביב, הנושקת לגבול גבעתיים, מאופיינת כיום בבנייה נמוכה יחסית וגם בתעשייה מסורתית – אך צפויה בעתיד לעבור מספר שינויים משמעותיים. מה מצב התחבורה, החינוך והמחירים בשכונה? ומה כדאי לדעת לפני שקונים? בדיקה מיוחדת של אתר מדלן

מערכת וואלה!

שכונת נחלת יצחק, שכונת לוויין של תל אביב שנמצאת בעבר המזרחי של האיילון, נושקת לגבעתיים ומוגדרת כבר שנים רבות כשכונת מגורים שקטה. השכונה, הממוקמת בין שתי ערים, סמוכה מאוד לצירי תחבורה ראשיים אך מנותקת במידה רבה מהעיר תל אביב ותוכניות הפיתוח העתידיות המתוכננות לה, צפויות לשנות את צביונה במידה רבה ולהביאה לכדי פיתוח מואץ.

צביון השכונה

כיום הבנייה בנחלת יצחק מבוססת בעיקרה על בנייני דירות ישנים בני 5-9 קומות שנבנו בשנות ה-60 וה-70 (מרקם בנייה שמזכיר את שכונת בבלי בעיר). בדרום השכונה ישנם מספר מגדלי מגורים ומבני משרדים שנבנו בשנים האחרונות, ומספר פרויקטים אחרים המצויים בבנייה ובתכנון.

אזור התעסוקה של נחלת יצחק, הממוקם צפונית לרחוב נחלת יצחק, מאופיין במתחמי תעשייה מסורתית גדולים - כדוגמת טרה, גורדון גז, וטחנת הקמח מוזס, לצד מבני תעשייה קטנים יותר. בנוסף, בשכונה פזורים מספר מבנים חדשים אשר משמשים למשרדים. כיום השכונה מופרדת מתל-אביב על ידי כביש איילו ולאור תכניות הפיתוח העתידיות לפיהן ייבנו מגדלים גבוהים מזרחית לציר איילון בגבולה המערבי של השכונה - סביר להניח כי ניתוקה מהעיר לא ישתנה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מה מתוכנן?

התוכניות העתידיות לשכונת נחלת יצחק כוללות בעיקר בנייה לגובה בשולי השכונה. רחוב יגאל אלון מוגדר בתוכנית המתאר לעיר כאזור שבחלקו ייבנו מגדלי משרדים גבוהים. עוד מתוכנן להיבנות מתחם הסיטי של גבעתיים, מצפון לנחלת יצחק. מתחם זה, בין הרחובות שפע טל, ערבי נחל וכביש איילון, משתרע על פני 66 דונם ויכלול בנייני מגורים, משרדים ושטחי מסחר.

עוד בתוכנית: תוכנית מע"ר איילון, הממוקמת לאורך נתיבי איילון ודרומית לירקון, שבה ייבנה מרכז עסקים ראשי (מע"ר) שישרת את כל גוש דן. חלק מעשרות המגדלים שייבנו משני צדי הכביש יתנשאו עד לגובה של 100 קומות. רוב הבנייה החדשה במע"ר תוקצה עבור משרדים, אך לפי התוכניות ייבנו גם 15,000 דירות חדשות באזור.

בתוכניות כלולים גם פרויקטי התחדשות עירונית, בהם מספר פרויקטי פינוי בינוי וכן פרויקטי תמ"א 38. בתוך השכונה, דרומית לרחוב נחלת יצחק, מתוכננים להיבנות מגדלי מגורים לצד בנייני משרדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחבורה

תושבי השכונה נהנים ממרחק הליכה קצר מתחנת רכבת השלום ותחנת רכבת מרכז ומסמיכות למחלף השלום (והירידה לאיילון). כמו כן, השכונה ממוקמת במרחק הליכה קצר (15-20 דקות) ממתחם הבורסה ברמת גן. נסיעה בשעות העומס לשדרות רוטשילד תיארך כ-20 דקות וכ-10 דקות לא בשעות העומס.

ההגעה למרכז תל אביב אף היא נוחה יחסית, שכן ישנם אוטובוסים ברחובות הראשיים שמקיפים את השכונה (בעיקר דרך השלום, עליית הנוער ויגאל אלון). זאת ועוד, בעתיד תושבי השכונה יוכלו להשתמש בקו הסגול של הרכבת הקלה, אשר נקודת המוצא שלו תהיה בתחנת רכבת סבידור מרכז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חינוך

בחלק המזרחי של השכונה ממוקם בית הספר היסודי בפיקוח ממלכתי 'אילון' שקיבל את הציון 77 במדד מדלן לחינוך ב- 2012 (לצורך ההשוואה מדד מדלן לבתי הספר בעיר ברמה העירונית עומד על 69).במרחק נסיעה קצר מהשכונה נמצא בי"ס עירוני א' לאומניות מהנחשבים בעיר. הבית ספר דורג במדד מדלן לחינוך ל- 2015 בציון 97.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחירים

מרבית העסקות בשכונה (כ-75%) הן עבור דירות 3 ו-4 חדרים יד שניה. המחיר הממוצע עבור דירת 3 חדרים יד שנייה יעמוד על כ- 1,890,000 שקל – מחיר המשקף עלות של כ- 29,000 שקל למ"ר. מחירה של דירת 4 חדרים יד שנייה בשכונה יעמוד על כ-2,360,000 שקל – מחיר המשקף סכום של כ- 26,000 שקל למ"ר.

כדאי לדעת

כדאי לדעת שבשכונות נחלת יצחק (ביצרון ורמת ישראל) פעלו בעבר מפעלים של התעשייה הצבאית ומפעלים נוספים שפעילותם הובילה לזיהום קרקע באזור שהתפשט. במהלך השנים דובר רבות על מבצע מקיף לניקוי השטח, אך נכון לעכשיו לא מסתמן שינוי משמעותי. בנוסף, נמצאו ריכוזים גבוהים של גזי קרקע בחלק מבתי השכונה. על כן, לפני רכישת נכס בשכונה מומלץ לשקול להתייעץ עם איש מקצוע לגבי מידת זיהום הקרקע בסביבת הנכס והשפעתו האפשרית על דיירי הנכס.

  • עוד באותו נושא:
  • נחלת יצחק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully