וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להקים דירת 50 מ"ר בשעתיים? זה אפשרי

24.5.2016 / 14:31

ישראל נחשבת אולי לאומת הסטארט-אפ, אך ענף הבנייה הישראלי משווע לחדשנות. ברוח תכניתו של שר הבינוי, יואב גלנט, נפתחה השבוע תערוכת שבוע הבנייה הישראלי שהציגה את החידושים האחרונים בענף – וגם המחישה שניתן לבנות שלד של דירת 50 מ"ר בשעתיים בלבד

צילום: אבי כהן עריכת וידאו: אבי כהן

מדינת ישראל נחשבת אולי בעיניי רבים לסטארט-אפ ניישן אך בכל הנוגע לענף הבנייה – נדמה כי מעט מאוד השתנה בשיטות העבודה המקומיות בשוק בעשורים האחרונים. שילובן של טכנולוגיות חדשות, שיטות עבודה מתועשות וחומרים מסוגים שונים איננו רק שאלה של חדשנות – אלא נחשב לאחד המרכיבים המשמעותיים במחירה הסופי של הדירה, שכן בנייה מתועשת ומתקדמת עשויה על פי ההערכות להוזיל את הבנייה בעשרות אחוזים.

תערוכת שבוע הבנייה הישראלי שהתקיימה השבוע על ידי מרכז הבניה הישראלי בתל אביב, הציגה את התמורות הטכנולוגיות שמתחוללות בענף הבנייה, וכוללות בין השאר שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה. החומרים והטכנולוגיות שהוצגו מאפשרים בחלקם הקמה מהירה של מבנים, לצד קבלת תוצר סופי שנחשב ברוב המקרים לחסכוני יותר גם בטווח הארוך – בעיקר בחשבון החשמל.

התערוכה השנה מתקיימת בין השאר על רקע מהלכים שמקדם שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, במטרה לתעש את הבנייה בישראל ולהביא לזירוז ולייעול תהליכים בענף. באי התערוכה יכלו לצפות בין השאר בשלד של דירת 50 מ"ר שהוקם תוך שעתיים במקום.

"מה שמקובל כבר במדינות רבות בעולם יתחיל להיות מקובל בקרוב בישראל, בין השאר משום שמכון התקנים הישראלי כבר עובד על התאמת התקנים האירופיים לענף הבנייה הישראלי. שיטת הבנייה שלנו למשל, שמקובלת ב-32 מדינות ברחבי העולם, בהן ארצות הברית, קנדה, צרפת ואנגליה, מאפשרת לחסוך בעלויות הבנייה בין 30%-50% - באופן שמצריך הכשרה קצרה מאוד, חוסך עלויות כוח אדם רבות מאוד – וגם מייצר מבנים שהיעילות האנרגטית שלהם גבוהה. הצרכן הישראלי יוכל תיאורטית לשלם את המשכנתא דרך החיסכון שלו בעלויות החשמל במבנים העתידיים", אומר בשיחה עם וואלה! NEWS מנכ"ל חברת Eco-Build דורון ערוסי.

תבניות הפוליסטרן המוקצף שמייבאת החברה משמשות לדבריו הקמת מבנים של הצבא האמריקאי כיום ומאפשרות הקמה מהירה מאוד של שלב השלד במבנה – שלב שבו ישנה בישראל מצוקת עובדים רבה. "שני צוותים של 5 אנשים בנו מבנה של 27 קומות באמצעות התבניות הללו, שאליהן יוצקים בטון, ב-12 חודשים בלבד. השימוש בהן מייתר את כל החומרים הכבדים ואנשי המקצוע המרובים של שלב הקמת השלד".

עוד בתערוכה, שיטות בנייה המשלבות תבניות ולוחות איטונג שגם הן מאפשרות בנייה מהירה תוך עמידה בתקני בידוד תרמי של חברת איטונג, תצוגה של שיטות בנייה מתקדמות על ידי חברת אקרשטיין (שיטות שבחלקן יושמו בבניית עיר הבה"דים), לצד מערכות קיר עם לוחות קלים שהוצגו על ידי חברת אורבונד שאפשרת זמני בנייה קצרים בכ-25% ביחס לבנייה רגילה בבלוקים. בין החידושים הנוספים בענף, הוצגה בתערוכה גם שיטה לחיפוי בניינים באבן מתועשת של חברת טרמודן שעשויה להוזיל משמעותית לטענת החברה את עלויות הבנייה.

ערן רולס, יו"ר מרכז הבנייה הישראלי, התייחס למגמות העכשוויות בשוק ואמר כי "תיעוש הבנייה הוא צו השעה. המחסור בעובדים מקצועיים מחייב שימוש בטכנולוגיות חדשניות שיצמצמו את הצורך בפועלי השלד המסורתיים ויתרמו לשיפור של איכות הבנייה. בבנייה לגובה נעשה היום שימוש בבנייה מתועשת אבל יש לזכור שמרבית הבנייה בישראל נבנית בבניינים של פחות מעשר קומות ובפרויקטים נמוכים נעשה שימוש בעיקר בשיטות הבניה המסורתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully