וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיזו עיר בישראל התושבים הכי מרוצים? התשובה מפתיעה

19.5.2016 / 15:31

מרבית הישראלים מרוצים מעיר מגוריהם - אם כי בשיעור משתנה. מנתונים שפירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי 74% מהתושבים מעל גיל 20 מתכוונים להישאר לגור בעירם

מערכת וואלה!

העיר שבה הכי הרבה תושבים מעל גיל 20 העריכו כי ימשיכו להתגורר בה בחמש השנים הקרובות היא נתניה, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שבחנו את איכות החיים באזור המגורים בישראל. נתונים אלו, שנבדקו בקרב תושבי הערים הגדולות בישראל (100 אלף תושבים ומעלה) מצאו כי בעיר נתניה שיעור התושבים שהביעו שביעות רצון ממקום מגוריהם עומד על 82% - מה שזיכה את העיר במקום הראשון.

במקום השני אחריה, מדורגת העיר רחובות, שבה שיעור התושבים שהשיב בחיוב על שאלה זו עומד על 78%. במקום השלישי בלבד, העיר תל אביב שבה 75% מהתושבים מעל גיל 20 השיבו כי ימשיכו להתגורר בה בחמש השנים הבאות. את המקום האחרון חולקות באר שבע, בני ברק ובת ים שבהן רק 66% מהתושבים העידו כי בכוונתם להמשיך ולהתגורר בהם בעתיד הקרוב. בממוצע ארצי, כ-74% מהתושבים העריכו כי ימשיכו להתגורר באותו אזור בעוד 5 שנים.

עוד מהסקר עולה כי כ-83% מהאוכלוסייה מרוצים באופן כללי מאזור מגוריהם, אולם שיעור המרוצים מהניקיון נמוך יותר ועומד על כ-56% בלבד. בסקר נבדקו גם תופעות שליליות באזור המגורים: 38% מהציבור מדווחים על לכלוך וזבל ברחובות ובשטחים ציבוריים באזור מגוריהם, שליש (33%) מדווחים שבאזור מגוריהם יש בני נוער המשוטטים ברחובות (34% מהיהודים ו-28% מהערבים). 18% מדווחים על שיכורים או אנשים המתנהגים בפראות במקומות ציבוריים ושיעור דומה, 19%, מדווחים על ונדליזם והרס, כגון פגיעה ברכוש ציבורי ופרטי.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתונים נוספים מהסקר שבוצע על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתייחסים גם לגזענות באזור המגורים: 5% מדווחים שבאזור מגוריהם אנשים מותקפים או מאוימים בשל צבע עורם, דתם או מוצאם, 3% מהיהודים ו-12% מהערבים.

כשני שלישים (66%) מהאוכלוסייה חושבים שאנשים באזור מגוריהם יכולים להשפיע על שיפור החיים באזור, בשיעור הנע בין 53% בחיפה, ל-74% בתל אביב-יפו ו-75% בפתח תקווה. עם זאת, מהסקר עולה כי למרות שהישראלים מייחסים משקל רב לגורם האנושי – רק מיעוט פועל על מנת לשנות את מצבו: כך למשל, 26% אכן פעלו בשנה האחרונה לשיפור דברים באזור מגוריהם: נשים בשיעור דומה לגברים, 27% מהיהודים ו-18% מהערבים, 34% מבעלי תעודה אקדמית, לעומת 22% מבעלי השכלה שאינה אקדמית. על השאלה: "אם תאבד ארנק ובו פרטים מזהים והוא יימצא על ידי תושב האזור, האם אתה חושב שהארנק יוחזר לך בלי שיחסר בו דבר?" ענו בחיוב קצת מעל למחצית (53%).

עוד נתון מעניין שעולה מהסקר קשור באופן שבו אנשים בעלי רקע דומה מסתדרים אחד עם השני. מהסקר עולה כי 80% סבורים שבאזור מגוריהם אנשים בעלי רקע שונה מסתדרים היטב זה עם זה: בחיפה 70%, באשדוד ובירושלים 72% ו-73% בהתאמה, לעומת רמת גן ורחובות, שבהם 91% מהתושבים סבורים כך.

  • עוד באותו נושא:
  • נתניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully