וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך להעלות את מחיר הנכס שלכם? הנה כיוון בלתי צפוי

ערן טל

2.8.2020 / 14:42

יצור חשמל בצורה ביתית, הוזלת חשבון החשמל, מקסום החיסכון לבעל הנכס והעלא ערך הנכס. את כל אלה תוכלו לקבל אם רק תתקינו על הגג שלכם מערכת סולארית

ההוצאה המשמעותית ביותר עבור משק בית בישראל היא ללא ספק קניית הדירה/בית. אנשים רבים מרבים לחשוב על בית לא רק כאחד מהנכסים החשובים שיש להם, אלא גם כהשקעה כספית המניבה תשואה משתלמת. במציאות הכלכלית החדשה שנכפתה עלינו בעקבות משבר הקורונה, ובשילוב ריבית אפס, אנשים רבים יחפשו דרכים לשדרג ולהשביח את ערך הנכס, כך שיניבו לנו את תשואה גדולה יותר.

אחת הדרכים לעשות זאת, היא התקנת מערכת סולארית על גג הבית, המאפשרת גם ייצור חשמל בצורה ביתית, מה שמוזיל את חשבון החשמל וממקסם את החיסכון לבעל הנכס, גם מעלה את ערך הנכס, גם מייצר הכנסה פסיבית בעת מכירת עודפי החשמל לחברת חשמל, וכל זאת תוך שמירה על הסביבה. בשורות מטה נסביר מדוע התקנת מערכת סולארית משתלמת כיום, כמה היא שווה לבעל הנכס וכיצד ניתן לשמור עליה לאורך זמן.

ראש העין בניינים מחיר למשתכן נדל"ן. ראובן קסטרו
אנרגיה סולארית מייצרת אפילו הכנסה פאסיבית/ראובן קסטרו

במטרה לתמרץ את אזרחי ישראל לעבור לאנרגיה ירוקה, בתחילת 2018 הכריז שר האנרגיה, יובל שטייניץ, כי יקדם שימוש באנרגיה סולארית להמונים, ובחודש פברואר באותה השנה הודיעה ועדת הפנים כי אישרה את הצעת משרד האוצר להגדיל עד 7,000 מ"ר ולהאריך עד שנת 2020 את הפטור מהיטל השבחה למתקנים סולאריים על גגות בניינים. לאחרונה אף הגדיל ועשה שר האנרגיה, כאשר סימן את המטרה הבאה של המשק לעשור הבא - תוך עשור, הגדלת היקף ייצור אנרגיה מתחדשת לכדי שלושים אחוז.

בנוסף לכך, בשנים האחרונות חלה ירידה משמעותית במחירם של פאנלים סולאריים, מה שהוזיל את עלויות התקנת המערכות והגדיל את הרווח של בעל הנכס מהמערכת. זה מה שמוביל אותנו לנקודה הבאה ואולי המרכזית והמעניינת ביותר עבור רוב בעלי הנכסים - העלות והרווח.

עלות מול השקעה

כפי שכתוב בשורות מעלה, אחת מבעיות העבר שהקשו על התפתחותו של משק החשמל הסולארי בישראל הייתה העלות הראשונית הגבוהה של התקנת המערכת הסולארית על גג הנכס. כיום, לאור ירידת מחירם של הפאנלים הסולאריים, מחיר המערכת הוזל וכיום נגיש ליותר משקי בית. בנוסף לכך כיום, ישנם פתרונות נוספים דוגמת מימון וכדומה. לדוגמא - חברת האנרגיה הסולארית Volta Solar מציעה כיום התקנה של מערכת סולארית להפקת חשמל על גג הבית הפרטי במודל ייחודי הדומה לליסינג. מודל זה מאפשר לצרכן לייצר הכנסה פאסיבית ללא כל השקעה מצידו.

על פי המודל, בגג פרטי ממוצע בגודל של 100-120 מ"ר, יכול בעל הבית להניב כמה אלפי שקלים בשנה וכאשר מכפילים באורך חיה של המערכת (25 שנה) מגיעים לרווחה יפה. במודלים אחרים דוגמת רכישת המערכת, יכול העל הנכס להניב רווחים שמגיעים עד לכדי עשרות אלפי שקלים בשנה, אשר מניבים תשואה דו ספרתית שנעה בין 10%-15%.

לדבריו של ערן טל, מנכ"ל Volta Solar: "משאב השמש בישראל הוא כמעט בלתי נגמר, בטח כאשר אנו נמצאים בעונת הקיץ. בתקופה בה אנשים רבים לא בטוחים בעתידם הכלכלי והמשק כולו שרוי במצב של אי וודאות כלכלית, כדאי להבטיח הכנסה פאסיבית שתלווה אתכם גם בשעות הקשות. אנשים רבים אינם מודעים כלל לנכס משמעותי שיש בידיהם - הגג. התקנת מערכת סולארית תאפשר לכם להגדיל את ההכנסה הפאסיבית ולהתמודד עם המצב שבו אנו נמצאים. חבל לא לנצל משאב כל כך זמין ששווה לכם לא מעט כסף אם תדעו לנצל אותו נכון".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
יובל שטייניץ בישיבת ממשלה, 5 בינואר 2020. עמית שאבי, פול צלמים
הבטיח שימוש באנרגיה סולארית וקיים. יובל שטייניץ/פול צלמים, עמית שאבי

אז לאחר שהתקנתם את המערכת, איך תוכלו לשמור עליה תקינה לאורך זמן?

המערכת הסולארית על גג הבית בחורף נרטבת מהגשם ובקיץ מתייבשת מהטמפרטורות הגבוהות. על מנת לשמור על תקינותה של המערכת, מומלץ לנקות אותה פעמיים בשנה.

כיום, התקנת מערכת סולארית על גג הבית תופסת תאוצה בזכות שינויים רגולטוריים והתחרות הגוברת בשוק. אומנם מערכת סולארית על הגג כיום אינה נחלת הכלל אך לפי כל ההערכות בעוד כעשור, בתים שלא יחזיקו בגג סולארי, יהיו יוצאי הדופן, ובעליהם יהיו בנקודת פתיחה חלשה יותר בעת מעמד מכירתביתם. לכן, התקנת מערכת סולארית על גג הנכס שלנו יכולה לתת לנו יתרון אשר ישביח את ערך הנכס, יחסוך משמעותית בחשבון החשמל ויהיה ירוק יותר.

ערן טל הוא מנכ"ל ומייסד Volta Solar

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully