וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חייבים בנקים: למה כדאי למצוא ליווי חוץ בנקאי לפרויקט

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

29.1.2020 / 7:01

לרוב דיירים הנמצאים לפני פרויקט של פינוי בינוי מכל סוג, מעדיפים שאת נושא מימון הפרויקט ילווה אחד הבנקים. אך לעיתים קרובות דווקא גוף חוץ בנקאי מספק הליך מהיר יותר, זול יותר - ובטוח באותה מידה

מאיר דקל

"בחרנו בליווי חוץ בנקאי מכמה סיבות", מסביר שומרי בן דוד, מנכ"ל קבוצת הרצל בן דוד כאשר ברקע התחילו עבודות ההריסה של פרויקט הפינוי בינוי אותו מנהלת החברה - הריסת 2 מבנים בעלי 24 דירות ובניית 60 דירות בשני בניינים חדשים. "הסיבה ראשונה היא היעילות בעשיית ההסכם. מדובר בהסכם מאוד קצר יחסית להסכם מימון מול בנק. הסיבה השנייה היא נושא הפריסייל. כידוע היום בארץ מכירות הן לא ברמת שיא וכשאיילת באה ואמרה שהיא מוכנה להתחיל את הפרויקט עם 5 יחידות מכירה בפריסייל זה דבר שקסם ומה שגם המחיר בסוף שיקף את אותו מחיר של בנק רגיל".

לדברי בן דוד, "מבחינת בעלי דירות תמיד ההעדפה היא בנקים. ככל שאתה יודע לשכנע בעלי דירות שמוסד חוץ בנקאי, שהוא בא עם ערבויות מחברות ביטוח, ואלו חברות ביטוח מאוד מאוד איתנות מן הסתם, אם בנק ישראל נתן להן אפשרות לתת ערבויות בנקאיות לדירות, אז אנחנו יכולים לעשות את העסקה".

עו"ד נועה אשכנזי, עורכת הדין המייצגת את הדיירים בעסקה, אומרת כי "כשהדיירים כיום נכנסים לפרויקט של פינוי בינוי, הם מגיעים עם איזושהי הנחה בסיסית שבנק הוא יותר טוב מכל גורם מלווה אחר. מבחינת מכלול, מה שלי היה חשוב שמאחורי מכלול עומד גוף שבאמת אני יכולה לסמוך עליו והגוף שמכלול עובדת איתם זה חברת כלל חברה לביטוח שהיא אחת מחברות הביטוח הגדולות והיציבות ולכן מבחינתי כל זמן שאני לא מעמידה את הדיירים שלי באיזה שהוא סיכון, אז אין שום מניעה שבמקום שזה יהיה בנק שזה תהיה איזה שהיא חברת ביטוח יציבה מה גם שזה מקצר את הדרך".

לדברי בן דוד "התהליך עם מכלול קיצר לנו את הזמן של כל ההתנהלות מול הגורם המממן משהו בסביבות השלושה חודשים".

מנהלת קשרי הלקוחות במכלול, מיכל פררה, מסבירה על תהליך העבודה. "מעבר לעצם היותנו חברה שהיא מאוד יעילה ומהירה אנחנו גם באים לידי ביטוי בפעולות עצמן. זאת אומרת מרגע האישור אנחנו ישר מכינים מסמכים משפטיים, מעבירים לעורך דין של היזם, לעורך דין בא כוח הדיירים, תלוי באיזה פרויקט מדובר - בין אם זה תמ"א 1 בין אם זה התחדשות עירונית תמ"א 2. לאחר מכן, ברגע שהוא מאשר לנו את המסמכים, אנחנו קובעים חיתום. התהליך הזה הוא נורא מהיר. לאחר קביעת החיתום ומתן הערבויות לדיירים בעצם אפשר לצאת לליווי. דבר כזה חוסך כסף שהוא חשוב ליזם".

אשכנזי מרחיבה בנושא הליווי. "כשאת נכנסת להרפתקה כזו שנקראת הריסה ובנייה או פינוי בינוי אז יש כל מיני סוגי ערבויות שמאוד חשוב שבמסגרת הפרויקט יינתנו לדיירים - זה ערבות חוק מכר, זה ערבות על השכירות, הרי הדירות האלה, בזמן שהיזם עכשיו הורס את הבניינים, הדיירים מן הסתם צריך למצוא להם דיור חלופי אז גם נדרשת בעצם ערבות לטובת השכירות, נדרשת ערבות לטובת הביצוע, ערבות מיסוי, ערבות בדק, רישום אז כל הדברים האלה הם כמקשה אחת כשאת ניגשת לפרויקט מן הסוג הזה".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

לאתר החברה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

ארץ של פינוי-בינוי: המומחים מנתחים את טרנד הנדל"ן החם ב-2018

וואלה! NEWS בשיתוף קבוצת סקאלה
בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully