וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סל הבטוחות שעשוי לאפשר ליזם לקבל מימון חוץ בנקאי

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

22.11.2019 / 0:00

לעתים בנקים רואים בריבוי פרויקטים כסיכון ולא מעניקים ליזם מימון לפרויקט הבא. גיא רוזן, מנכ"ל שותף בחברת טופ קפיטל, מספק הצצה ליתרונות המימון החוץ-בנקאי ולסל הבטוחות שיעזור למנף את היזם. "אנחנו רואים בריבוי פרויקטים הזדמנות ולא קושי", הוא אומר

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

יזמים שמנהלים מספר פרויקטים במקביל כבר יודעים היטב שלעתים הבנק שלהם לא ימהר להעניק להם מימון לפרויקט הבא. אין זה אומר שהפרויקט אשר קורם עור וגידים יורד לטמיון משום שישנם גופי מימון חוץ-בנקאיים.

היתרונות בנטילת ליווי חוץ בנקאי הם שהתהליך מול הגורמים החוץ בנקאיים הוא קצר, גמיש וידידותי יותר בהשוואה למערכת הבנקאית. "עם גופי מימון חוץ-בנקאיים הכול עשוי להפוך לקל ופשוט יותר", אומר גיא רוזן, מנכ"ל שותף בחברת טופ קפיטל, מהחברות המובילות בישראל בתחום מימון פרויקטים בנדל"ן. "אפשר להבין את הבנקים. כל פרויקט נוסף שהבנק מממן מגדיל את הסיכון שלו ומעצים את החשיפה שלו אל מול הלקוח. אנחנו חושבים קצת אחרת. אם היזם הוא לקוח טוב עם פרויקטים טובים, למה שאני כגורם מממן, אוותר עליו?".

"בעזרת בקרה נכונה של הסיכונים וגמישות במידה המתאימה, אפשר להגיע לנוסחה הנכונה - גם כשמדובר על מימון של מספר פרויקטים במקביל", מוסיף רוזן, "בודקים את סל הבטוחות שהיזם יכול להציע לגורם הממן - הנכס עצמו, ערבות אישית, עודפים בפרויקט או אפילו נדל"ן שאינו משועבד ואינו חלק מהפרויקט עצמו".

ככל שיש ליזם יותר פרויקטים כך לגורם המממן יש אינטרס גדול יותר להשאירו אצלו. גורם מימון שיודע להתנהל נכון עם סל הבטוחות יכול למנף את היזם לפרויקטים הבאים ולא להיחלץ מחשיפה יתר מול היזם. "אנחנו רואים בריבוי פרויקטים הזדמנות ולא קושי", מסכם רוזן, "בשורה התחתונה - יחד איתנו יש לכם הזדמנות להתפתח ולגדול".

לאתר טופ קפיטל

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully