וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיירה שהוצעה למכירה באינטרנט נמכרה ב-1.78 מיליון דולר

רויטרס

28.12.2002 / 10:01

ברידג'וויל, עיירה בת 130 שנה, 420 ק"מ דרומית לסן פרנסיסקו, הוצעה למכירה באתר המכירות הפומביות eBay; ההצעה הנמוכה ביותר שהוגשה: 5,000 דולר; המוכר: אני לא נדהם מגובה המחיר

אדם רכש עיירה בצפון קליפורניה תמורת 1.78 מיליון דולר. המכירה בוצעה באתר המכירות הפומביות eBay. העיסקה עדיין טעונה עדיין את אישורו של בעל האדמה שעליה שוכנת העיירה ברידג'וויל, אך לא צפויים עיכובים בנושא זה. ההצעה הנמוכה ביותר שהוגשה במכרז עמדה על 5,000 דולר בלבד. הזוכה, תושב דרום קליפורניה, הביע סיפוק מזכיית הצעה שהגיש. "אני שמח מהמחיר שהוגש, אך אני לא נדהם מגובהו. זוהי הרי הזדמנות חד פעמית לרכוש עיירה", אמר המוכר. זוהי הפעם הראשונה שעיירה שלמה נמכרת באינטרנט.

המכרז הלא שגרתי לרכישת העיירה במדינת קליפורניה בארה"ב עלה ב-27 בנובמבר באתר המכירות הפומביות. הבעלים הכריז באתר "אתם יכולים להיות הבעלים של עיירה החקלאית, ברידג'וויל, קליפורניה". השטח שהוצע למכירה משתרע על אדמה חקלאית וכולל 10 בתים, 4 ביתנים ומיקוד משלו. ההצעה כללה גם ציוד מכני כבד וציוד אחזקה.

המוכר הודה כי המבנים והציוד הכלולים נועדו להעלות את מחיר העיירה, ולהפוך את ההצעה לאטרקטיבית יותר. עם זאת הוא הזהיר את הקונים הפוטנציאלים: "היו מוכנים לעבוד קשה כדי להפוך את העיירה למקום נוצץ".

המכרז הסתיים אמש. עד לפני כמה ימים, מבין 134 הצעות שהוגשו למכרז עד אז, ההצעה הגבוהה ביותר עמדה על קצת יותר מחצי מיליון דולר. לשם השוואה, בית בן 4 חדרים בעיר סן פרנסיסקו, 420 קילומטר דרומית לברידג'וויל, עולה בערך אותו הדבר.

מקום מקלט ממס הכנסה

לפני שהסתיים המרכז, סירב המוכר לנקוב בסכום הנמוך ביותר שתמורתו יהיה מוכן למכור את הבית. לדבריו, העיירה תוכל לשמש את בעליה החדשים כמקום מקלט פרטי, מקום ליזמה עסקית מכניסה, או מקום מקלט ממס הכנסה.

תושבי המקום מספרים כי לא נשאר הרבה מהעיירה בת ה-130, בעיקר משום שאין מקומות עבודה במקום, והעסק היחיד שממשיך לפעול הוא סניף הדואר המקומי. כמו כן, חלק מהבתים הוכרזו כ"לא ראויים למגורים". רוז קלארק, תושבת ברידג'וויל, חושבת דווקא שהמקום מושלם לבניית מוטלים. "המקום הזה פשוט מדהים ושקט, ויש בו נהר וגשר".

העיירה נוסדה ב-1871 והיתה בבעלות פרטית כמעט מאה שנים. ב-1909 קנה את העיירה הנרי קוקס, והיא נשארה בבעלות משפחתו עד 1972, אז מכרו אותה יורשיו לבעליה הנוכחיים, משפחת לאפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully