וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופצים לשנת 2045: האם כדאי להשקיע בחניונים כנדל"ן בעתיד?

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

3.9.2019 / 8:00

בעוד כ-25 הרכבת הקלה והמכוניות האוטונומיות יפחיתו את עומס המכוניות בכבישים. איך זה ישפיע על עתיד החניונים והאם רכישת חניה היא השקעת הנדל"ן החכמה כתוצאה מכך? שמאי המקרקעין ירון מלול ממשרד האושנר-מלול משיב

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

על פי התחזיות אוכלוסיית ישראל בשנת 2035 תעמוד על 11.5 מיליון תושבים. תהליך העיור הוא חלק ממגמה עולמית שישראל היא חלק ממנה ותהיה לכך השפעה על התחבורה. הרכבת הקלה תמנה מספר קווים שיחברו בין ערי גוש דן וייתכן שמכוניות אוטונומיות יהיו מנת חלקם של חלק מהישראלים. אפשר לשער שהשילוב בין הרכבת הקלה למכוניות האוטונומיות ייצב את מספר כלי הרכב שעולים אל הכביש.

"בשנת 2045 אוכלוסיית ישראל תמנה כ-15 מיליון תושבים", אומר שמאי המקרקעין ירון מלול ממשרד האושנר-מלול, "רובם יתרכזו בערי גוש דן. הרכבת הקלה תביא להקלה, אבל בשנים אלה ימלוך הרכב האוטונומי. לא יהיה צורך בשני כלי רכב למשפחה אלא באחד, אם בכלל. לכן, גם לא צורך בשתי חניות בבית ובמקום העבודה. דמיינו רכב שכונתי, משותף, נשמע לא מציאותי? ההערכה הפופולרית כיום היא שמספר כלי הרכב יקטן בזכות יכולתה של מכונית בודדת להסיע במשך יום אחד כמות רבה של אנשים".

מה יקרה עם החניונים הריקים? "חלקם של אלו שמעל הקרקע כנראה יהוו חלק אינטגרלי מהגינה הציבורית", אומר מלול, "ואילו אלה שמתחת לקרקע כנראה יעברו הסבה לשטחים ציבוריים משותפים".

לאתר האושנר מלול הנדסה ושמאות מקרקעין

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully