וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהדיירים הרוויחו 7.8 מיליון שקל: התנאי הראשון לבחירת עו"ד לתמ"א

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

5.11.2019 / 8:00

לא תמיד האינטרסים של היזם עולים בקנה אחד עם אלה של הדיירים וכדי שתקבלו תמורה גבוהה יותר לדירות שלכם בפרויקט תמ"א עליכם לבחור עורך דין שייצג אתכם - ורק אתכם. איך לבחור? עו"ד רועי בר יוסף עם שני מקרים לדוגמה וכלל אחד שחשוב לזכור

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

אתם לקראת תמ"א 38 או פינוי בינוי בבניין. החששות גדולים והציפיות גבוהות, בסופו של דבר אתם יוצאים להרפתקה נדל"נית שבסופה תשדרגו את המגורים שלכם. אתם לא מבינים בכל ההיבטים המשפטיים של התהליך אבל ברור לכם שעורך הדין שמייצג אתכם עושה הכול שתהיו בטוחים מבחינה משפטית. בטוח? לא תמיד. כדי שעורך הדין ייצג את האינטרסים שלכם הדיירים, עליו להיות כזה שמלווה אתכם - ורק אתכם - בתהליך.

"לפני שנה הגיעו למשרדי דיירים מתל אביב שקיבלו הצעה יזמית של תוספת 25 מ"ר בתמ"א 38 מסוג חיזוק מבנה ותוספת קומות", מספר עו"ד רועי בר יוסף ממשרד עו"ד ABN בר יוסף, נאווי ושות', "על פניו זוהי התמורה המקסימלית שהדיירים יכולים לקבל על פי חוק. בדקנו את ההצעה וראינו שאפשר לתת תוספת של 12 מטרים מעבר למה שהחברה היזמית הציעה. כלומר תוספת של 37 מ"ר לדירה. מ"ר אחד בתל אביב שווה 50 אלף שקלים. 12 מ"ר של תוספת שווים 600 אלף שקלים לדייר. בבניין 13 דירות ותוספת שכזו שווה 7.8 מיליון שקל לכיס של היזם".

מקרה זה הוא דוגמה לפער האינטרסים שקיים בין הרצון של היזם לגרוף רווחים גבוהים ככל האפשר על הפרויקט אל מול האינטרסים של הדיירים, אשר רוצים לקבל שדרוג גבוה ככל האפשר לדירות שלהם.

"העסקה עדיין כדאית למרות שהיא פחות רווחית ליזם", מסביר עו"ד בר יוסף, "בעיני היזם אני 'שרוף', אילו המשרד שלי היה מייצג גם דיירים וגם יזמים לכאורה היה קשה לי להיות ראש גדול. לגרוע מהיזם 7.8 מיליון שקלים שהתחלקו בין הדיירים? דייר הוא לקוח חד-פעמי, לעומת זאת יזמים יכולים להיות לקוחות פוטנציאליים בעתיד לעורך הדין ולכן עורך דין שמייצג דיירים בלבד לא חושב על האינטרס היזמי. זה התנאי הראשון שלכם לבחירת עורך דין לבניין. "אז מה אתם יכולים לעזות? כמו שחשוב לבחור ביזם מקצועי, חשוב לקבוע תנאי סף ראשוני ולבחור בעורך דין שאפשר לסמוך עליו והוא מייצג דיירים בלבד".

לאתר משרד ABN בר יוסף, נאוורי ושות'

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן
להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully