וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחיר למשתכן" כמנוע צמיחה: כך תזהו הזדמנויות נדל"ן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

21.7.2019 / 8:00

איך תכנית ממשלתית יכולה לשמש חלון הזדמנויות לצמיחה מהירה, פיתוח יכולות וכניסה לתחומים חדשים עבור חברת נדל"ן? "אפי קפיטל" מראה כיצד למנף את ההשתתפות בתכנית 'מחיר למשתכן' כגורם צמיחה משמעותי בשנים האחרונות ומהם כלים שיישמה כדי להצליח במשימה

הדמיה של פרויקט "אופק נופים גדרה" של אפי קפטיל. אתר אפי קפיטל, אתר רשמי
244 יחידות דיור הנבנות ב-12 בניינים שטח מסחרי בשטח כולל של כ-850 מ"ר. הדמיה של פרויקט "אופק נופים גדרה" של אפי קפטיל/אתר רשמי, אתר אפי קפיטל

חלק מהפעילות האסטרטגית של חברת נדל"ן היא זיהוי מגמות בשוק, ניצול הזדמנויות אופטימלי ומינוף מצבים ספציפיים במשק, על מנת להביא לצמיחה של החברה. אפי קפיטל, חברת נדל"ן בבעלות פרטית של אפי שקדי, אשר הוקמה ב-2006, רשמה לאחרונה צמיחה בקצב מהיר, הרבה בעקבות כניסה לפעילות משמעותית בפרויקטים של תכנית 'מחיר למשתכן' ברחבי ישראל.

ההתחלה הייתה מוצלחת בפרויקט המגורים "השמורה" בראש העין, פרויקט שאוכלס במהלך 2018 . הפרויקט כלל 276 יחידות דיור שנבנו ב-10 בניינים הצלחת הפרויקט מקדה את החברה בזכיית פרויקטים נוספים שכיום כלל הדירות בהן שווקו ונמכרו למעט דירות בודדות וטרם הסתיימה בנייתם: פרויקט מגורים המאופיין בבניה מדורגת מרקמית, "נוף העמק ברכסים" הכולל 101 יחידות דיור ב-7 בניינים ופרויקט מגורים "אופק נופים גדרה", הכולל 244 יחידות דיור הנבנות ב-12 בניינים שטח מסחרי בשטח כולל של כ-850 מ"ר.

כך החברה הצליחה למעשה לשווק בזמן מהיר יחסית מאות יחידות דיור עוד לפני סיום בניית הפרויקטים ואכלוסם באזורי ביקוש. בנוסף, אפי קפיטל הרחיבה את פעילותה לא רק באזוים מבוקשים, אלא גם באזור הסובל מעודף היצע ביחס לביקוש כגון פרויקט "האומנים במוצקין" בקרית מוצקין, עיר אשר במרחק קצר ממנה משווקים ונבנים באותה עת אלפי יחידות דיור (קריית ביאליק, קריית ים). הסביבה העסקית מאוד קשה ליזמים, יחד עם זאת "בפרויקט של החברה בקריית מוצקין, כחלק מתכנית החברה, הרוב המכריע מתוך 339 יחידות דיור נמכרו, בעוד שפרויקטים הנמכרים בשוק החופשי באותה שכונה נתקלים בקושי רב במכירת הדירות", אומר אברהם שמש, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי של חברת אפי קפיטל.

פרויקט "האומנים במוצקין" של אפי קפיטל בקרית מוצקין. אפי קפיטל, אתר רשמי
"זמינות העלייה לקרקע הרבה יותר גבוהה ב'מחיר למשתכן' בהשוואה לאופציות האחרות". פרויקט "האומנים במוצקין" של חברת אפי קפיטל/אתר רשמי, אפי קפיטל

אולם במהלך השנתיים האחרונות זיהו חברות יזמיות נוספות את הפוטנציאל בעיקר חברות יזמיות בעלות זרוע קבלנית והתחרות בין החברות לזכייה בפרויקטים מסוג מחיר למשתכן התעצמה וכך החברה התמודדה על זכייה בפרויקטים גם באזורים בעלי רמות ביקוש נמוכות יותר על מנת שתוכל לשמור על סף רווחיות מינימאלית . החברה רשמה הצלחות רבות בזכיית פרויקטים מגורים שבחלקם קיימים שימושים מעורבים מסחר ומשרדים: "במהלך השנה הקרובה אנחנו צפויים להיכנס לפרויקטים חדשים בגדרה, ירושלים, בית שמש, אשקלון וקריית גת - כולם במסגרת 'מחיר למשתכן', כאשר בחלקם קימות יחידות דיור לקהל הרחב ושטחי מסחר ומשרדים".

כיצד הפכה החברה את התכנית הממשלתית להזדמנות שהובילה אותה להיקף של אלפי יחידות דירות תוך תקופה קצרה במיוחד?

הקמה של זרוע ביצועית בתור כלי לייעול ושליטה על תהליך הבנייה

הצעד המרכזי ביותר אותו ביצעה אפי קפיטל במקביל לכניסה לפעילות בפרויקטים של 'מחיר למשתכן', היה הקמה של זרוע ביצוע משלה.

"פיתחנו מערכת ביצוע עצמאית, כדי לא להסתמך על חברות קבלניות חיצוניות, ולהציע מחירי ביצוע זולים יותר מהמתחרות במכרזים של 'מחיר למשתכן'", מסביר שמש.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פרויקט "האומנים במוצקין" של אפי קפיטל בקרית מוצקין. אפי קפיטל, אתר רשמי
"התגובות מאוד חיוביות, שביעות הרצון של הלקוחות גבוהה, ואנחנו אפילו מקדימים מאוד מבחינת לוחות הזמנים". פרויקט "האומנים במוצקין" של חברת אפי קפיטל/אתר רשמי, אפי קפיטל

ניצול התכנית לטובת זמינות קרקעות, שיווק מהיר וכניסה לתחומים חדשים

בנוסף להקמת הזרוע הביצועית, באפי קפיטל ידעו כיצד לנצל את היתרונות המובנים שהציעה תכנית 'מחיר למשתכן', החל מזמינות קרקעות גבוהה ועד אפשרות לשיווק מהיר.

"זמינות העלייה לקרקע הרבה יותר גבוהה ב'מחיר למשתכן' בהשוואה לאופציות האחרות", אומר שמש. "בשנים האחרונות האפשרויות של חברות הנדל"ן היו בעיקר התחדשות עירונית או קרקעות פרטיות, משום שכל המכרזים של מנהל מקרקעי ישראל הופנו ל'מחיר למשתכן'. מאחר שקרקע פרטית כמעט ואין בנמצא, וההתחדשות העירונית עומדת כעת בסימן שאלה, ידענו לשים דגש על המקום המאפשר זמינות גבוהה של קרקע".

תוצאה טובה נוספת מכניסת החברה למכרזי המחיר משתכן היא כניסתה של החברה לענף הנדל"ן המניב. "קנינו מגרשים בייעוד למגורים אולם בחלקם קיימים שטחים המיועדים למסחר ולמשרדים, וכך נכנסו לתחום הנדל"ן המניב - מינוף נוסף של התכנית ומקור נוסף של פעילות והכנסה עבור החברה".

מאפשרים דיור במחיר בר השגה, מבלי להתפשר על איכות בנייה והשירות

עוד החלטה שהתקבלה באפי קפיטל בכל הנוגע לפרויקטים במסגרת התכנית, היא לא להתפשר על רמת בנייה ואיכות החיים שהיא מציעה לקונים. "בקריית מוצקין, למשל, בנינו שלושה מגדלים במיקום מצוין בשכונת האומנים, הכולל דירות 5 חדרים בשטח של 122 מ"ר + מרפסת שמש 20 מ"ר + מחסן כך שלמעשה שטח ותכנון הדירה אף עולה בפרמטרים רבים ביחס לדירות המוצעות למכירה היום באותה שכונה בפרויקטים אחרים ואנשים הצביעו ברגליים. התגובות מאוד חיוביות, שביעות הרצון של הלקוחות גבוהה, ואנחנו יכולים להקדים את מועד האכלוב בכחצי שנה ביחס למועד האכלוס המתוכנן", אומר שמש. "החברה שואפת להנגיש פרויקט מצוין, עם דירות ברמה גבוהה, במחיר שאנשים יוכלו להרשות לעצמם".

הסוד האמיתי מאחורי הצמיחה - שמירה של שירות מעולה והון אנושי איכותי

לדברי שמש, "במקביל להקמת הזרוע הביצועית, החברה הרחיבה את השירות בהתאם. מדובר על נושא חשוב מאוד בחברה, אשר מקבל דגש גדול - אנחנו עושים הכל כדי לספק מענה מהיר לפניות של הלקוחות. המנכ"ל והבעלים של החברה מגלה רגישות רבה לכל פנייה".

לדברי שמש, מהלך הצמיחה של השנים האחרונות לא היה יכול להתקיים ללא ההון האנושי האיכותי של החברה. "זו אחת החוזקות המשמעותיות ביותר של החברה, שאפשרו לה לעמוד מול מגוון אתגרים שעלו בשנים האחרונות, כמו הקמת זרוע ביצועית תוך זמן קצר, ניהול מספר רב של פרויקטים בעת ובעונה אחת, התמודדות במכרזים והכנה תוך זמן קצר מאוד בחלק מהמקרים- כל זה מראה על איכות ההון האנושי. הדרך שהחברה עברה יכולה להתבצע רק עם צוות עובדים איכותי כמו שיש אצלנו".

על רקע הנוכחות המסיבית של 'מחיר למשתכן' בשוק הדיור, נראה כי אפי קפיטל הצליחה לזהות הזדמנויות לצמיחה, והצליחה לפתח את הכלים המתאימים שיאפשרו לה לצמוח ולהתפתח. בעזרת זרוע ביצועית משלה, כניסה לתחומי פעילות כמו נדל"ן מניב, והתבססות על שירות מעולה והון אנושי איכותי - אפי קפיטל התמודדה עם האתגרים של השנים האחרונות, והצליחה לרשום צמיחה בקצב מהיר.

לאתר חברת אפי קפיטל

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully