וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חניונים הם השקעת נדל"ן משתלמת ב-15 השנים הקרובות?

בשיתוף מרכז הנדל"ן

25.7.2019 / 8:00

האוכלוסייה בישראל גדלה וכך גם מספר כלי הרכב. למרות הפתרונות העתידיים שינסו לצמצם את הצפיפות בכבישים, מצוקת החניה ככל הנראה תלווה אותנו עוד שנים רבות. איך זה ישפיע על עתיד החניונים והאם רכישת חניה היא השקעת הנדל"ן החכמה כתוצאה מכך? השמאי ירון מלול משיב

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

כל מי שגר בגוש דן ובפרט בתל אביב מכיר היטב את החיפוש המתיש אחר חניה. חניון הוא לרוב פתרון טוב למצוקה, אולם זהו פתרון שאינו תמיד משתלם מבחינה כלכלית. ישנם כל מיני פתרונות תחבורתיים שהמדינה והרשויות המקומיות מנסות לקדם בהווה ובעתיד. בישראל גם פועלים למציאת פתרונות ארוכי טווח דוגמת הקמת רכבת קלה וישנם שינויים טכנולוגיים שעשויים להשפיע על התחבורה דוגמת המכונית האוטונומית. איך פתרונות אלו ישפיעו על עתיד החניונים בישראל?

"לפי התחזיות הדמוגרפיות, עד שנת 2045 צפויה האוכלוסייה בישראל למנות 15 מיליון תושבים", אומר השמאי ירון מלול מ"האושנר מלול שמאות והנדסה", "הרכבת תעזור? לא בטוח. הרכבת הקלה תתחיל כנראה לפעול ב-2021. בשלב הראשון הקו האדום ישרת כ-70 מיליון איש בשנה בדרך שבין פתח תקווה לבת ים. מספיק? בקושי. בהתחשב בכך שנוסע נוסע לפחות פעמיים ביום, השימוש ברכבת הקלה אולי יפחית את כמות הנוסעים בתחבורה הציבורית העילית".

ומה לגבי המכונית האוטונומית? "בשלב זה הטכנולוגיה ברת השגה, אבל השימוש יהיה עדיין בגדר ניסוי. נכון לסוף 2018, רוב היצרנים המובילים בעולם אמרו ששנת 2021 כבר ניתן יהיה לראות כלי רכב אוטונומיים בשימוש מסחרי על הכביש. בשלב זה נראה כי ייקח זמן עד שהשימוש בהם יגיע אל רוב האוכלוסייה. בינתיים, כמות כלי הרכב החדשים בישראל גדלה מדי שנה. מנגד, תקני החניה הארציים צומצמו באופן דרמטי. רק כדי לסבר את האוזן: במבנים עתידיים לתעסוקה הסמוכים לציר הרכבת הקלה הצטמצם תקן החניה ממקום חניה אחד לכל 40 מ"ר למקום חניה אחד לכל 240 מ"ר. צמצום של כ-80%".

ב-10-15 שנים הקרובות תגדל אוכלוסיית ישראל ויגדל מספר כלי הרכב שבה. מול מציאות מתהווה זו צפוי צמצום בתקני החניה והעצמת התחבורה הציבורית כאלטרנטיבה. "מדובר בתחילתה של מגמה", מסכם מלול, "אם חשבתם לקנות מקום חניה נוסף באזור אסטרטגי בגוש דן ייתכן שההשקעה תשתלם".

לאתר האושנר מלול הנדסה ושמאות מקרקעין

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully