מגדל ממשיכה לממש את ההשקעה המוצלחת בפתאל: מכרה מניות להפניקס בכ-220 מיליון שקל

ערב הנפקת פתאל אשתקד החזיקה מגדל בכ-18.5% מהון רשת המלונות של דוד פתאל, ומאז ביצעה מספר מכירות שצמצמו את החזקותיה ל-8.8% • ההשקעה ההיסטורית הניבה למגדל תשואה של כמעט פי 10

דוד פתאל / צילום: איל יצהר
דוד פתאל / צילום: איל יצהר

חברת הביטוח והפיננסים מגדל ממשיכה לצמצם את החזקתה במניות פתאל החזקות . אתמול עדכנה מגדל כי היא מכרה, בשתי עסקאות גדולות בבורסה ומחוץ לבורסה, כ-3.7% ממניות החברה בסכום של כ-220 מיליון שקל.

בעקבות העסקאות האחרונות ירדה מגדל להחזקה של כ-8.8% בהון החברה, ששוויה בבורסה עומד על כ-6.2 מיליארד שקל.  ככל הידוע מי שרכש את מניות פתאל החזקות היא קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס, שעד היום לא החזיקה במניות פתאל.

מבחינת מגדל מדובר בהשקעה היסטורית, מוצלחת במיוחד, שהציפה לה, ובעיקר למבוטחיה ולעמיתיה, תשואה נאה מאוד . מגדל השקיעה בפתאל כ-120 מיליון שקל לפני כ-11 שנים, ורשמה מאז תשואה פנומנלית של כמעט פי עשרה על ההשקעה (כולל דיבידנדים שחולקו), כששווי ההחזקה הנוכחית של מגדל עומד על כ-560 מיליון שקל.

פתאל החזקות הנפיקה את מניותיה לראשונה בבורסה בפברואר 2018. ערב ההנפקה החזיקה מגדל בכ-18.5% מההון, ומאז ביצעה מספר עסקאות מכירה שצמצמו את החזקותיה. מניית פתאל רשמה מאז ההנפקה עלייה של כ-40% למחיר נוכחי של 432 שקל.

הכנסות של מעל מיליארד שקל ברבעון

בע ל השליטה בפתאל החזקות הוא המייסד, היו"ר והמנכ"ל דוד פתאל (מחזיק בכ-60% מההון), כשלצידו מחזיקה גרושתו הדסה ב-7.6%. מגדל כאמור נותרה עם 8.8%, בית ההשקעות אלטשולר שחם מחזיק 5.3% מההון וכעת, כאמור, הפניקס הצטרפה עם החזקה של 3.7%.

את הרבעון הראשון של השנה סיימה פתאל עם הכנסות של קצת יותר ממיליארד שקל - קפיצה של כ-70% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי לפני שכירות, פחת והוצאות אחרות (EBITDAR) גדל ב-75% ברבעון זה, לכ-259 מיליון שקל, והשורה התפעולית הצביעה על רווח של כ-38 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של כמיליון שקל ברבעון המקביל.

השורה התחתונה של פתאל הושפעה מיישום תקן 16 IFRS (החכרות) והצביעה על הפסד נקי של כ-88 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-24 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד. השפעת התקן החשבונאי תרמה כ-36 מיליון שקל להפסד, בעיקר דרך פחת והוצאות המימון.

הרשת מונה כיום בסך הכול כ-39 אלף חדרים ב-204 בתי מלון (כולל בתי מלון בהקמה והסכמים להשכרת או ניהול בתי מלון בהקמה) ב-18 מדינות, תחת המותגים לאונרדו, הרודס, אפולו, NYX ,JURYS ו-U. בישראל מונה הרשת 42 בתי מלון, מתוכם 25 בבעלות מלאה או חלקית, 13 בשכירות ו-4 בניהול.

באירופה כוללת הרשת של פתאל 162 בתי מלון, מתוכם 58 בבעלות מלאה או חלקית, 98 בשכירות ו-6 בניהול, בגרמניה, בריטניה, אירלנד, ספרד, בלגיה, איטליה, קפריסין, יוון, צ'כיה, הולנד, שווייץ, פולין, הונגריה ואוסטריה.