וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכשיר המימוני שיכול להעניק ליזמים את הדחיפה שהם זקוקים לה

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

8.5.2019 / 8:00

יזמי נדל"ן נאלצים לעתים לממן פרויקטים שטרם הבשילו מהונם העצמי, ועתה יש להם אפשרות להימנע מסחרור. טל תפוחי, מנכ"ל גמלא הראל, התארח באולפן אתר מרכז הנדל"ן ושוחח עם דרור מרמור על המכשיר הפיננסי שיכול לעזור ליזמים להניע פרויקטים של התחדשות עירונית

כשמדובר בכסף, יזמי נדל"ן חייבים להיות סופר-מחושבים. מימון נכון ומושכל של פרויקט יכול להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון, בין רווח להפסד. מה עליהם לקחת בחשבון ומהם הצעדים שעליהם להקפיד לבצעם? טל תפוחי, מנכ"ל גמלא הראל, התארח באולפן אתר מרכז הנדל"ן ושוחח עם עורך האתר דרור מרמור על המספרים שמספרים את סיפורו של כל פרויקט התחדשות עירונית.

"האתגר הכי גדול שיש כרגע ליזמים בתחום ההתחדשות העירונית הוא להצליח להרים פרויקטים שכבר הגיעו להיתרים ולגייס עבורם את ההון וגם להמשיך ולצמוח על ידי ייזום של פרויקטים חדשים", אומר תפוחי.

מהו עקב אכילס הכי משמעותי שאתה רואה בתחום המימון?

"בתחום מימון ההתחדשות העירונית אנחנו מדברים על זכויות שהן זכויות מותנות ולא זכויות מוקנות", משיב תפוחי, "כשיש אי ודאות בעייתי לקבל מימון. ברגע שאי אפשר לקבל מימון למעשה היזם צריך לממן את אותם פרויקטים שעדיין לא הבשילו והגיעו להיתרים מהונו העצמי. כל יזם ישמח היום לקבל מימון שהוא טרום היתר, מה שקשה מאוד להשיג בשוק כיום".

"אנחנו בגמלא הראל ייצרנו לאחרונה איזשהו מוצר פיננסי, שמאפשר גם לממן פרויקטים טרום קבלת היתר", מוסיף תפוחי, "בשנתיים האחרונות, בגלל שהמכירות אינן כבעבר, אנחנו מלווים פרויקטים שהתחילו בלי ליווי. אנחנו משתדלים לתפוס את הפרויקטים לפני שהם נכנסים לסחרור. מימנו פרויקטים של חברת טל-בר, מהר מאוד הבנו שמדובר בגוף עם הרבה פוטנציאל, עם יכולות ניהוליות וביצועיות ושהם חייבים מנוע עזר שיסייע לצמיחה. אם נמצא חברות עם פוטנציאל כמו של טל-בר, נשמח לסייע".

לאתר גמלא הראל

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן

להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully