וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם מרימים מברשת

בשיתוף דיגיטאץ, בשיתוף דיגיטאץ

31.3.2019 / 11:35

צביעת בית היא אחת הדרכים הפשוטות, המהירות והשפויות כלכלית אם אתם רוצים לרענן קצת את מראה הבית ולייצר תחושת התחדשות ושדרוג. אולי לכן זוהי גם דרך מועדפת לביצוע הן על ידי שוכרים והן על ידי בעלי דירות.

יחד עם זאת, עבודה מגושמת, בחירת צבעים איומה, התזות וטפטופי צבע הם רק חלק קטן מהסיכונים שבצביעת בית. זוהי גם הסיבה מדוע רבים מעדיפים שלא להתעסק בכך בעצמם ולהשאיר את העבודה לאנשי מקצוע. אך גם כאשר המשימה מועברת כלאחר כבוד לצבעים מקצועיים, האחריות לבחירת הצבעים ולפיקוח על העבודה, כך שתיעשה לשביעות רצונכם המלאה, עדיין נשארת עליכם, ולכך בדיוק מיועדת כתבה זו.

בחירת צבעים וסוג

כהה ודרמטי או בהיר וטבעי? האם להישאר נאמנים לעצמכם ולהעדפות שלכם או ללכת אחרי הטרנד העכשווי ולהיחשב מעודכנים? אין תשובה קלה לבחירת צבעים נכונה. אמנם תמיד תוכלו להיעזר בטבלאות או במניפות צבע או להשתמש בשירותיו של מעצב פנים שיבחר עבורכם את הצבע המתאים, אך אם בכל זאת תחליטו אתם לבחור, קחו בחשבון שככל שהצבע כהה יותר, הבית ייראה קטן יותר, ולעומת זאת בחירה בצבעים בהירים תיצור תחושה של חלל מרווח יותר. לכן, אם הבית שלכם קטן, השתדלו לבחור צבעים בהירים ואולי לשלב צבע אחר באחד מהקירות הבולטים בבית. יתרון נוסף של צבעים בהירים הוא בכך שבדרך כלל הם יתאימו גם לריהוט או לכל אקססוריז אחר המפוזרים ברחבי הבית.

אך לא הכל מתחיל ונגמר רק בצבע. גם סוג הצבע חיוני מאוד וכיום ישנו בשוק היצע עצום של סוגי צבעים שנבדלים אחד מהשני באיכותם ובהתאמתם הייעודית למגוון עבודות הצביעה.

לצביעה סטנדרטית של קירות פנימיים (למעט אלה של חדר האמבטיה), המלצת אנשי המקצוע היא לעבוד עם צבע אקרילי, שיש לו מראה מהודר עם גימור מרשים ושיכול להחזיק מעמד שנים. היתרון המשמעותי ביותר של סוג צבע זה הוא שניתן לנקות אותו בעזרת מטלית רטובה אם הוא מתלכלך, כך שהוא מתאים גם למשפחות עם ילדים קטנים שמרגישים אמנותיים ושאוהבים לצייר על קירות.

לצביעת קירות חיצוניים מומלץ להשתמש בצבעי שליכט אקרילי שעמידים לפגעי מזג האוויר. אפשרות נוספת היא צביעה בצבע גמיש שהוא עמיד למים ויכול להימתח ולהסתיר סדקים שעם הזמן נוצרים במעטה החיצוני של הבית.

לתקרות יתאים צבע סיד על בסיס סינתטי, שהוא זול יחסית ומכיוון שהוא צבע "נושם" הוא גם מאפשר יציאת לחות מהתקרה ובכך שומר על המראה והעמידות שלה לאורך זמן.

צביעת חדר האמבטיה

חדר האמבטיה, מלא הלחות והמים, הוא אחד החדרים אליהם נדרשת התייחסות מיוחדת, כך שעל אף שגם כאן מדובר בקירות פנימיים, צביעה בצבע אקרילי רגיל בחדר זה היא לחלוטין לא מתאימה ויתרה מכך, אפילו עלולה לגרום לנזק שיבוא לידי ביטוי בפיצוצים ובהתבקעות וקילופים של הצבע בקירות.

בחדר האמבטיה יש להשתמש בחומר מחטא ובצבעים נושמים, שלא יאפשרו את התנאים להיווצרות עובש. כיום ישנם בשוק צבעים אקריליים ייעודיים שמכילים תוספות כנגד עובש ופטריות או צבעים המונעים עיבוי, שניהם מותאמים לצביעת חדר האמבטיה. כמו כן, בחדר זה כדי לצבוע מספר שכבות ולאוורר אותו אוורור מירבי.

הכנה לצביעה

לאחר בחירת הצבע מגיע שלב ההכנה לצביעה שגם אליו יש להתכונן. אם העבודה אמורה להתבצע בבית חדש שאינו מאוכלס, כל שתצטרכו לעשות הוא רק להביא את הצבע ולהתחיל בעבודה, או, אם איש מקצוע מבצע עבורכם את העבודה, רק לפקח שהכל מבוצע לשביעות רצונכם ושהוא לא מתבלבל בין הצבעים. אך אם מדובר בבית מלא ברהיטים ובחפצים אחרים, תצטרכו להשקיע זמן באריזה ובעטיפה בניילון של הריהוט ולפנות ככל האפשר את החדרים.

אם אתם צובעים את הדירה בעצמכם, חשוב גם להכין את הקירות ולתקן אותם ככל האפשר. לסתום חורים שנוצרו ממסמרים ומברגים שהוצאו, לכסות סדקים ונזקים אחרים ולנקות את הקירות מחלקי אבק. לאחר מכן שייפו את הקיר עד למראה ולמגע חלקים, ורק אז התחילו לצבוע.

קחו את הזמן והשקיעו כמה שיותר בהכנות, כך תבטיחו שהצביעה תתבצע במהירות וביסודיות ושלא ייגרם נזק לריהוט ולחפצים בדירה.

רולר או מברשת?

גם אם יש לכם צבעי ולא אתם אלה שמתעסקים ישירות עם הצביעה, בוודאי עולה גם אצלכם התהייה במה עדיף לצבוע - האם במברשת או ברולר? התשובה היא שעדיף עם שניהם. הרולר מצוין לצביעת שטחים גדולים כמו קירות ותקרות והמברשת משלימה אותו במפגשים שביניהם ובאותם המקומות שאליהם אין לרולר גישה. כך מובטח כי כל שטח הצביעה יכוסה באופן מושלם.

רולר או מברשת, וודאו כי הצביעה תבוצע בשתי שכבות. לעיתים אפילו שלוש. ההבדל במראה מהותי והתוצאה שווה את הזמן והמחיר. מה גם שצביעה בכמה שכבות עמידה יותר לטווח הארוך.

דיגיטאץ צביעה. אתר רשמי
depositphotos.com/אתר רשמי

עלויות, עלויות, עלויות...

עלות צביעת דירות ובתים תלויה כמובן בגודל הבית, בכמות החדרים ובמצבו. כמו כן, חשוב האם הצביעה כוללת רק את פנים הבית או גם צביעה חיצונית שלו, שמייקרת את העלות משמעותית, בשל עבודות ההכנה הממושכות של סוג עבודה זה. פרמטרים נוספים, כמו הכנת הדירה לצביעה למשל, יעלו כמובן את מחיר העבודה.

מחיר צביעת קיר בודד בדירה נע בין 300-600 ₪ ומחיר צביעה של חדר בודד בין 700-1,000 ₪ (לא כולל תקרה. עם התקרה המחיר עולה ועומד על 1,000-1,500 ₪).

צביעת חדר אמבטיה תעלה בין 800-1,200/1,500 ₪ (בלי צביעה של התקרה או עם).

המחיר לצביעת דירת שלושה חדרים נע בין 3,000-3,500 ₪ / 4,000-4,500 ₪ (עם תקרה).

המחיר לצביעת דירת ארבעה חדרים נע בין 4,000-4,500 ₪ / 5,000-6,000 ₪ (עם תקרה).

המחיר לצביעת דירת חמישה חדרים נע בין 4,500-5,500 ₪ / 6,000-7,000 ₪ (עם תקרה).

ועוד 10 טיפים לסיום:

1.אם אתם מתכננים לצבוע גם את הקירות החיצוניים של הבית ו / או מצב הקירות הפנימיים בבית גרוע, אל תחסכו ובחרו איש מקצוע מנוסה, שמכיר את העבודה.

2.מבחינת אנשי המקצוע, חודשי האביב והקיץ הם העמוסים ביותר. כמעט כולם משפצים וצובעים. לכן, אם אתם רוצים להוזיל עלויות ב-20%-30%, נסו לתכנן את צביעת הבית דווקא לחורף, שבו הביקוש נמוך בהרבה.

3.לפני בחירה בצבעי מקצועי קבלו כמה הצעות מחיר והשוו את מפרטי העבודה שלהן. תתפלאו עד כמה ההבדלים ביניהן גדולים ויכולים להגיע עד עשרות אחוזים. נסו גם לדבר עם לקוחות של אותם אנשי מקצוע על מנת לקבל כמה שיותר מידע עליהם ועל איכות עבודתם.

4.להוזלת עלויות, נסו לרכוש, במידת האפשר כמובן, פחי צבע גדולים של 18 ליטר שעלותם בסביבות 170 ₪, ולא לקנות פחים של 5 ליטר שעולים כ-100 ₪ או של ליטר אחד. ההבדל במחיר בין פח גדול לפח של 5 ליטר הוא יותר מפי 2. קחו בחשבון גם שצבעים כהים או מיוחדים יקרים יותר מצבעים בעלי גוון בהיר.

5.שימו לב! צבע אקרילי מספיק ל-7-8 מ"ר בממוצע (לשכבה כפולה), אך בכל מקרה, רצוי לרכוש כ-10% יותר צבע על מנת לבצע תיקונים ולהיות על הצד הבטוח...

6.שמרו את מספר הצבע שבחרתם לצורך תיקונים עתידיים או צביעה נוספת.

7.כאשר אתם מכינים את הדירה לצביעה, רצוי גם לעטוף כל דבר נוסף שעלול להתלכלך, למשל מסגרות של חלונות ומשקופי דלתות, בתי מנורה, שקעי חשמל ומתגים.

8.גם אם עשיתם ככל הנדרש בחדר האמבטיה, עדיין אין ערובה לכך שהעובש לא יגיע או יחזור אליכם. לכן דאגו לאוורר באופן שוטף חדר זה.

9.בסיום הצביעה אל תחכו שהצבע יתייבש, נקו במהירות האפשרית כל שאריות ממנו שזלגו על הרצפה ו/או הפאנלים. כמו כן נקו גם את כלי העבודה.

10.הוסיפו מעט מים לפח הצבע לפני שאתם סוגרים אותו. כך תמנעו ממנו להתייבש והוא יישאר מוכן עבורכם לשימוש עתידי.

באדיבות אתר טוב תודה

המציג בעלי מקצוע מומלצים לצביעת דירה

בשיתוף דיגיטאץ, בשיתוף דיגיטאץ
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully