וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Airbnb מקפיאה את החרם על ההתנחלויות: "נמשיך בדיאלוג"

אחרי החלטתה להפסיק לפרסם מודעות להשכרת יחידות דיור בגדה המערבית, החברה הודיעה על הקפאת מדיניות זאת. "החברה מפתחת את הכלים הדרושים ליישום המדיניות והתהליך כולל את המשך הדיאלוג עם ממשלת ישראל ובעלי עניין נוספים", נמסר. השר לוין: "צעד בכיוון הנכון"

כרמי צור, התנחלות ויישוב קהילתי בחבל יהודה, המועצה האזורית גוש עציון. דצמבר 2015. מור שאולי
ההתנחלות כרמי צור/מור שאולי

חברת Airbnb הודיעה היום (שני) כי היא מקפיאה את מדיניות החרם על ההתנחלויות. ההחלטה התקבלה בתום פגישת בכירים ב-Airbnb, בראשות סגן נשיא החברה כריס לנהאן, עם שר התיירות יריב לוין. בהודעה שפירסמו יח"צנים מטעם החברה בישראל נמסר תחילה כי "המדיניות לא תיושם", אך אחר כך ב-Airbnb פירסמו הודעה באנגלית בה הבהירו כי המדיניות החדשה מוקפאת ולא מבוטלת, ו"נמצאת כעת בתהליך בחינה מחדש".

בהודעה שפרסמה החברה באנגלית נמסר כי הדיווחים על שינוי המדיניות אינם מדויקים. "Airbnb הביעה את ההתנגדות המוחלטת שלה לתנועת ה-BDS והבהירה את מחויבותה לפיתוח עסקי בישראל, כדי לאפשר ליותר תיירים מהעולם ליהנות מפלאי הארץ ואנשיה", מסרה החברה. "אנחנו כאן כדי להיפגש עם מגוון רחב של בעלי עניין וכתוצאה מהפגישות שלנו יש לנו הבנה עמוקה יותר שמדובר בנושא מורכב ורגשי באופן בלתי רגיל. Airbnb הבהירה כי החברה מפתחת את הכלים הדרושים ליישום המדיניות והתהליך כולל את המשך הדיאלוג עם ממשלת ישראל ובעלי עניין נוספים".

עוד בוואלה! NEWS:
רונה רמון הלכה לעולמה בגיל 54 לאחר מאבק במחלה קשה
התהפכות הדחפור בגולן: לוחם נפצע קשה ולוחם נוסף נפצע קל
לוחם בודד בנקודת תורפה ביטחונית: תחקיר הפיגוע בבית-אל

יריב לוין במהלך מליאת הכנסת 30 באפריל 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
לוין/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

חברת Airbnb משמשת כפלטפורמה המתווכת בין שוכרי יחידות דיור לטווח קצר לבין בעלי יחידות הדיור, לרוב של אנשים פרטיים. החלטת החברה להסיר מודעות ביהודה ושומרון התקבלה בחודש שעבר ואיימה להשפיע על כ-200 משכירי דירות. בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט של החברה נכתב כי "הגענו למסקנה שעלינו להסיר מודעות להשכרה בהתנחלויות הישראליות בגדה המערבית הכבושה, הנמצאות בלב המחלוקת בין הישראלים לפלסטינים". עוד הוסיפו בחברה כי הם אינם מומחים בסכסוכים באזור, אך מאמנים כי "אין להרוויח מאדמות מהן נעקרו אנשים". לוין אמר הערב כי ההחלטה להקפיא את מדיניות החרם היא "צעד חשוב בכיוון הנכון".

ראש מועצת בית-אל, שי אלון, אמר כי החלטת Airbnb היא "החלטה אמיצה מאוד. אני שמח שמנהלי החברה חזרו בהם מההחלטה הקודמת שביקשה לבצע סלקציה ביהודים. זו התשובה שלנו לתומכים בחרם. חרם לא יקדם את השלום, להיפך הוא ירחיק עוד יותר בין הפלסטינים לישראלים".

מועצת יש"ע מסרה כי "חברת Airbnb עשתה את הצעד הנכון בכך שהחליטה לא להיכנע לכוחות האנטי-ישראליים. ביטול ההחלטה להחרים את חדרי האירוח ביהודה, שומרון ובקעת הירדן היא מבורכת. אנו מקווים שלא יחזרו שוב על טעות זו".

(עדכון ראשון: 19:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully