וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השינוי הגדול שיוצרות חברות הבוטיק בתחום ההתחדשות העירונית

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

5.1.2019 / 0:01

אבישי בן חיים, מנכ"ל חברת "רוטשטיין" ורון חן, מנכ"ל חברת "אנשי העיר" מספרים מדוע מודל כזה שבו החברה הגדולה רוכשת את הקטנה יכול למלא אחר האינטרסים של שני הצדדים וליצור מצב של win-win

בשוק הנדל"ן הישראלי יש מאות יזמים, חלקם בעלי חברות קטנות שמנסות לפרוץ קדימה וחלקם בעלי חברות גדולות, ותיקות ומבוססות שמבצעות פרויקטים גדולים. תחום ההתחדשות העירונית גרם ליזמים קטנים אפשרות לפרוח ובשנים האחרונות נכנסות לתחום גם החברות הגדולות. עכשיו השאלה שעולה היא עד כמה יכולים הקטנים להצליח בצל הכניסה של הגדולים לתחום והאם הגדולים "יבלעו" את הקטנים? בתחילת 2018, לדוגמה, רכשה חברת "רוטשטיין" את השליטה בחברת "אנשי העיר - פרויקטים" העוסקת בייזום והקמת פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית. האם ליזמים הקטנים יש סיכוי לשרוד לבד בשוק ההתחדשות העירונית ומדוע החברות הגדולות חוברות ליזמים הקטנים?

אבישי בן חיים, מנכ"ל חברת "רוטשטיין" ורון חן, מנכ"ל חברת "אנשי העיר" מספרים מדוע מודל כזה שבו החברה הגדולה רוכשת את הקטנה יכול למלא אחר האינטרסים של שני הצדדים וליצור מצב של win-win. "זה אינטרס מובהק", מסביר בן חיים, "רוב החברות בתחום הגיעו לרוויה מסוימת מבחינה ביצועית ומבחינת ההון העצמי. חיפשנו מנוע צמיחה חדש באזור המרכז ובמקום לפתח את התהליך במשך כמה שנים פגשנו גוף מקצועי, שכבר בנה פרויקטים בתל אביב. היה גם חיבור בין האנשים".

"חברה צעירה כמו אנשי העיר שבמשך שמונה שנים צברה בערך 30 פרויקטים בתל אביב ואנחנו חיפשנו גוף גדול מבחינת רמת ביצוע ויכולות גיוס כספיות גבוהות", מסביר רון חן את החיבור מצד "אנשי העיר", ומפרט לגבי השינויים בתחום שהמיזוג מסייע להתמודד איתם, "הדיירים היום יותר מתוחכמים מבעבר, אנחנו מבינים שזו תוספת של אוכלוסייה לאותו אזור וזה משליך על התנהלות השכונה. התחום די מוסדר, כך שהיצירתיות כיום באה לידי ביטוי באופן יותר בולט. לדוגמה, אצלנו בחברה יצרנו תפקיד של מנהלת קהילה שאחראית לדאוג לקהילה החדשה שנוצרה, לחיבור של האנשים בסביבה וזה מתפתח".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן
להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully