וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמ"א שפוגעת בתושבי אחת השכונות הכי יקרות בישראל

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן

10.12.2018 / 8:03

"אנחנו חיים כבני ערובה", אומרת כרמלה לידגי, דיירת בבניין שבו מתבצע פרויקט תמ"א 38, שנתקע בעקבות סכסוך בין היזמים. כך נראית מקרוב פגיעה באיכות חייהם של דיירים המבצעים תהליך התחדשות עירונית שלא מתקדם לשום מקום

נאות אפקה שבצפון תל אביב נחשבת לשכונה אמידה ואיכותית. זו אחת השכונות היקרות בישראל ונדמה כי ביצוע פרויקט תמ"א 38 באחד מבנייניה הוא יוצר עסקה מנצחת ליזמים ולדיירים כאחד. המציאות שונה. ישנם פרויקטים של התחדשות עירונית שבהם התמ"א תקועה. דיירי בניין אחד בשכונה הם דוגמה לפרויקט ת"א שבו למרות שהדיירים ביצעו את התהליך "לפי הספר", מבחינתם, הפרויקט נתקע והמציאות היומיומית שלהם הפכה בעקבות כך לבלתי נסבלת. דרור מרמור, עורך התוכן של מרכז הנדל"ן, ראה מקרוב כיצד ולמה התמ"א לא תמה.

"אנחנו חיים כבני ערובה", אומרת כרמלה לידגי, דיירת בבניין שבו מתבצע פרויקט תמ"א 38, ומצביעה על אחד הכשלים בתהליך, "חתמנו על חוזים, באמצעות עורכי דין, לא עשינו דבר על דעת עצמנו - ונתקענו. הסיפור התחיל במרץ 2016. בהתחלה הכול התנהל כשורה, הרימו פיגומים ועשו חיזוקים, אנחנו כבר שנה תקועים".

סטלה הופנהיים, אף היא דיירת בבניין, מספרת על המצוקות מהן היא ושכניה סובלים. "עשו חורים בקיר והייתי צריכה לפרק את המזווה שבמטבח", אומרת הופנהיים, "חשבתי שתוך שנה וחצי הכול יהיה מוכן".

"הבדיקה שלנו לא הייתה מספיק מאסיבית לגבי מי נכנס לתמ"א הזה" מוסיפה לידגי. "באמצע הדרך היזמים רבו ביניהם ואנחנו הדיירים משלמים את המחיר. הגענו לבית המשפט כדי להיפטר מהחוזה עם היזמים אבל אנחנו חתומים וזה לא היה אפשרי. זה היה אמור להיות בניין לתפארת ועכשיו הילדים והנכדים שלי לא יכולים להתארח אצלי כי אין ביטוח. הכול רעוע ואי אפשר לקחת אחריות על זה".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחצו כאן
להורדת האפליקציה של מרכז הנדל"ן לחץ כאן

למדד ההתחדשות העירונית אשר מדרג את אנשי המקצוע הפועלים בתחום

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן, וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הנדל"ן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully