וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי המלט חסמו את איילון: "2,000 עובדים בסכנה וכחלון לא מתערב"

26.11.2018 / 10:38

העובדים שפכו שקי מלט על הכביש באזורים הסמוכים למחלפים לה-גווארדיה וקיבוץ גלויות, במחאה על אי הטלת מסים על ייבוא מלט. העובדים טוענים כי אם שר האוצר לא ינקוט במדיניות הנדרשת, מפעלי המלט בארץ עלולים לקרוס. ההסתדרות: "מדובר בהפקרות"

עובדי חברת "מלט הר-טוב" שפכו הבוקר (שני) שקי מלט על גבי הכביש בנתיבי איילון, באזורים הסמוכים למחלפים לה-גווארדיה וקיבוץ גלויות. המשטרה מפנה את הנהגים לדרכים חלופיות. עובדי החברה מוחים על מחירו הנמוך של המלט המיובא בהשוואה לזה המיוצר בארץ. אתמול נקטו העובדים צעד דומה וחסמו לזמן קצר את הכניסה לירושלים באזור גשר המיתרים.

עד לתחילת השבוע, עובדי מפעלי המלט הפגינו כמה פעמים מול הכנסת ומשרד האוצר, ואף חסמו את כבישי הגישה אליהם. העובדים החליטו להעלות הילוך במחאתם בעקבות החלטת משרדי הכלכלה והאוצר לא להטיל מס ייבוא על המלט המיוצר בחו"ל, צעד שלטענתם פוגע במפעלים הישראלים ובתוך חודשים אחדים עלולים לקרוס תחת הנטל. לדברי גבי אסרף, יו"ר ארגון עובדי התעשייה בהסתדרות, הדבר מהווה סכנה לכ-2,000 משפחות שקשורות באופן ישיר ועקיף למפעלי המלט הישראלים בארץ.


עוד בוואלה! NEWS:
המיליונים לא יחזרו: מי שנפל עם ענבל אור כבר לא יראה את הכסף
ההתקפלות של אל על: תעניק כרטיסי טיסה לאירופה לנוסעי טיסת השבת
גל מעצרים חריג בי-ם: 32 חשודים ששירתו בכוחות ביטחון פלסטיניים

חסימות באיילון צפון בעקבות הפגנה של עובדי מלט 26 בנובמר 2018. Liron Geva, .
חסימת נתיבי איילון, היום/., Liron Geva

"מדובר בהפקרות", הסביר אסרף. "המדינה מאפשרת ליבואנים לייבא מלט לארץ בניגוד לחוק הבינ"ל. המשמעות היא שהם מוכרים פה מלט יותר זול ממה שהם מוכרים בארץ המוצר שלהם, כלומר בטורקיה ויוון. המדינה האלו הם במשבר כלכלי, יכולת היצוא שלהם לא מוגבלת אז הם מוכרים בהיצף ולמפעלי המלט בישראל אין יכולת להתמודד עם זה, זאת לא תחרות מאוזנת. אנחנו בעד תחרות, אבל אנחנו לא רוצים ג'ונגל רוצים תחרות מאוזנת".

אסרף טוען כי בעקבות חוסר האיזון שנוצר, מפעלי המלט בישראל קורסים. "בקצב הזה מפעלי המלט תוך חודשים ספורים בחיפה ובבית שמש נסגרים ותוך שנה גם המפעל ברמלה ייסגר. אין שום יכולת כלכלית להחזיק את המפעלים הללו".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"הצרכן לא נהנה מהמצב"

אסרף מסמן את שר הכלכלה אלי כהן ושר האוצר משה כחלון כאשמים העיקריים במצב, לאחר שבתקופת כהונתם יצאה לפועל רפורמת הייבוא בענף. "הם לא מוכנים לתת הגנה ולתת היטל יבוא לאותם מפעלים שמייבאים לארץ", אמר. "הצרכן לא נהנה מזה, הם מייבאים את זה ב-40% יותר זול, את כל נתח הרווחים לוקח היבואן".

לדבריו האחראי העיקרי שיכול לשים סוף למצב הוא שר האוצר. "חייבים להטיל פה מס ייבוא", הבהיר. "זה גם נדרש לפי החוק הבינלאומי. ישראל זאת המדינה היחידה שלא עובדת לפי החוק כי יש לה ועדה מייעצת שקיבלה המלצה בניגוד לממונה על היטל הסחר במשרד הכלכלה דני טל, שביצע חקירה במשך שנה וקבע שיש יבוא בהיצף ויש להטיל היטל אחרת המפעלים קורסים".

אסרף מעריך כי כ-2,000 בני אדם עלולים למצוא עצמם מחוץ למעגל העבודה, אם המפעלים בארץ יקרסו. "באופן ישיר מדובר ב-600 עובדים, אבל יש עובדי לווין כמו מפעלי התובלה שזה עוד 1,500 עובדים, מפעלי הנייר, סה"כ מדובר בכ-2,000 משפחות שנמצאות בסכנה, שר האוצר עוד לא מתערב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully