וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעויות שאסור ליזם לעשות לפני שמתכננים פרויקט תמ"א

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

1.2.2019 / 0:00

פרויקט תמ"א הוא סבוך ומורכב ולעתים בקשות להיתר נתקעות בוועדות התכנון או נדחות בגלל פעולות לא נכונות מצד היזמים. עו"ד מורן גור והאדריכלית עדנה מור התארחו באולפן וואלה! NEWS כדי להסביר על התהליך והטעויות הנפוצות שמהן יש להימנע

צילום מסך

ישנם לא מעט פרויקטים מסוג תמ"א 38 מתעכבים או מתבטלים בשל עבודת הכנה לא נכונה של היזמים בבואם לבקש היתר. לא תמיד הם בודקים סייגים ודרישות שונות לפני שהם מנסחים את הבקשה, ולעתים גם לאחר שבדקו מה שצריך, לא נכנסו בעובי הקורה, ובשל כך בקשתם עוכבה או נדחתה. איך אפשר להימנע ממצב כזה ועל מה חשוב להקפיד לפני שמגישים בקשה להיתר לפרויקט תמ"א? עו"ד מורן גור, שותף במשרד רייסמן גור ושות' והאדריכלית עדנה מור, יו"ר איגוד האדריכלים העצמאיים בישראל, התארחו באולפן וואלה! NEWS כדי להסביר על התהליך והטעויות הנפוצות שמהן יש להימנע.

"קיבלנו פרויקט אחרי שהוגשה בקשה להיתר חיזוק מצב קיים", מספר עו"ד מורן גור, שותף במשרד רייסמן גור ושות', "היזם לא עשה מספיק שיעורי בית ולא שם לב שהוא נכנס לאזור פינוי בינוי, שהוועדה המקומית מקדמת. הוא קיבל היתר ועדה מקומית עם סעיף שמגביל היתר בנייה והתהליך התעכב ובסופו דחו לו את הבקשה. אם הוא היה פונה לאדריכל ועורך דין שמתמחים בתחום לפני הגשת הבקשה להיתר, לשיטתי הדבר הזה לא היה קורה".

"היזם צריך לעשות בדיקות ראשוניות", מוסיף עו"ד גור. "גם תיק המידע שמסביר מה מותר ומה אסור הוא לא חזות הכול. צריך לשבת ולבחון מדיניות, לראות ישיבות פנימיות, להבין כשמגישים בקשה מה הוועדה המקומית או המחוזית מקדמת במקביל ולתת ביטוי בהסכם מול היזם, שלא יהיו הערות אזהרה שהיזם מחזיק בהן".

"כשאדריכל מתכנן פרויקט מסוג תמ"א יש בפניו שני מסלולים, האחד עיבוי בינוי והשני הריסה ובנייה מחדש", אומרת האדריכלית עדנה מור בהתייחסה למגבלות בתכנון פרויקט תמ"א, "בעיבוי בינוי יש הוראות שחלות על התהליך והרבה פעמים גם יזמים, אדריכלים ודיירים שלא בודקים את הקורלציה בין ההיתר המקורי של אותו בניין ומספר יחידות הדיור שמופיעות בו לעומת מספר יחידות הדיור שמופיעות בתסריט הבית המשותף".

לעוד כתבות ועדכונים בנדל"ן לחץ כאן

בשיתוף מרכז הנדל"ן, בשיתוף מרכז הנדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully