וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשארים בארץ: הטרנדים החמים בתיירות לשנה הקרובה

9.9.2018 / 8:04

טיילת תת-ימית באילת, שוקי איכרים בגליל, שבילי טיול מול מכתש רמון, שדרוג מפתיע לשביל ישראל לאופניים וצ'ט עם רובוט בבית המלון. קבלו את כל מה שצפוי לכם השנה בתיירות בישראל

צלמים זמניים מורשים

בווידאו: צפו בטיילת הדרומית החדשה של עכו (צילום: רחף תיעוד וצילום פרוייקטים מהאוויר)

לפני שבועות ספורים, בתחילתו של חודש אוגוסט המהביל, הפתיעה הקרן לשמירה על שטחים פתוחים והכריזה על בחירתה ב"שביל ישראל לאופניים" לפרויקט לאומי. כידוע, מדובר בפרויקט שבבסיסו הכשרת שביל אופני הרים, מהחרמון ועד אילת, שאורכו כ-1,200 קילומטרים. הוא יחלוף בין אתרי תיירות וטבע, ואף צפוי לקדם תיירות בת-קיימא.

נכון להיום, הוכשר מקטע אחד שלו - מאילת למצפה רמון, כאשר מקטע נוסף צפוי להיחנך בקרוב (ראו בהמשך). אך נראה כי הכרזת הקרן על הפיכתו לפרויקט לאומי, תעניק לו דחיפה של ממש. על פי הפרסומים, צפויה הקרן להשקיע כ-45 מיליוני שקלים, בהכשרת 600 קילומטרים נוספים, כאשר התהליך כולו צפוי לארוך כשלוש שנים.

הכרזה זו היא נדבך נוסף בשפע מגוון ומרתק של מגמות ופרויקטים תיירותיים, הפוקדים אותנו בזה אחר זה. הנה כמה מהבולטים שבהם, הצפויים להיחנך בשנה הקרובה - וגם מעט אחריה.

הדמייה של שוק כפר כמא. אדריכל מוטי הוד, מערכת וואלה! NEWS
מתחמי שוקי איכרים ייבנו בכפרים הערבים. השוק בכפר כמא/מערכת וואלה! NEWS, אדריכל מוטי הוד

תעופה: גם אילת מככבת

אם ביליתם בזמן האחרון בנתב"ג, לא יכולתם להתעלם מהתנועה הערה שנרשמת בשער היציאה המרכזי שלנו אל העולם הגדול. למעשה, ביולי-אוגוסט חלפו בשדה כ-5.3 מיליון נוסעים. זהו רק חלק מהתמונה הגדולה, מאחר שכבר בימים אלו נחכים קווי תעופה חדשים אל יעדים שונים בעולם.

ואם כבר מדברים במספרים, כדאי לדעת כי על פי נתוני משרד התיירות, בשמונת החודשים הראשונים של 2018 (ינואר-יולי), נכנסו לישראל 2.4 מיליון תיירים - מדובר בעלייה של כ-17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. התיירים האלו מביאים עמם מקור הכנסה מרשים לתיירני ישראל, וסך כל ההכנסות מתיירות בחודש יולי 2018 לבדו, נאמדות בכ-436 מיליון דולרים.

קחו למשל את אילת, שחווה בעת האחרונה מהפך תיירותי אדיר. על פי נתוני משרד התיירות, בשלוש השנים האחרונות טיפס מספר הטיסות הבינלאומיות לעיר מארבע טיסות שבועיות ליותר מ-60 טיסות בשבוע. בחורף הקרוב צפויים להגיע לעיר מדי שבוע לא פחות מ-10,000 תיירים. חלקם יגיעו לעיר בטיסות ישירות מיעדים חדשים באירופה.

כידוע, בשנת 2019, חלק ניכר מבין המגיעים לאילת, יעשו זאת דרך נמל התעופה הבינלאומי רמון. הוא מצוי כ-20 ק"מ מצפון לעיר ואמור להחליף את נמלי התעופה עובדה ואילת. בשלב ההפעלה הראשון שלו, יחלפו בנמל התעופה החדיש ורחב הידיים כשני מיליון נוסעים בשנה.

העיר אילת חוף הים האדום ים סוף. ShutterStock
יותר מ-60 טיסות שבועיות בחורף לעיר הקיט הדרומית. אילת/ShutterStock

כל הארץ טיילות

בחברה הממשלתית לתיירות (חמ"ת), המהווה זרוע ביצועית של משרד התיירות, מציגים מספר פרויקטים ייחודיים, שנחנכו בימים אלו או ייחנכו בקרוב.

כך למשל, אילת מתהדרת בימים אלו בטיילת חדשה - "טיילת המזח". במטרה למשוך תיירים למוקד התיירותי הדרומי של העיר, מוסדר מתחם תיירותי סביב המרינה הדרומית. הפרויקט כולל טיילת לאורך חוף הים - ממתחם קצ"אא ועד מלון ריף. לרצועה זו תצטרף גם טיילת הולכי רגל לאורך שובר הגלים. פרויקט זה ייצור רצף טיילות הליכה מבתי המלון שבחוף הצפוני ("טיילת פארק הקרח").

עוד כדאי לדעת כי בעתיד הלא רחוק, מתוכננת באילת טיילת תת-ימית, שתחשוף בפני המטיילים מראות מרהיבים בעומק הים. גם הפארק המרכזי בעיר, שבו פועלת המזרקה המוזיקלית שפותחה על ידי משרד התיירות באמצעות החמ"ת יקבל שדרוג, עם פיתוח הכניסה לפארק והשקת מופע מקדים.
בעיר נתניה, טיילת רחוב המלכים נמצאת אף היא בשלבי ההקמה האחרונים שלה. היא משתרעת על ראש מצוק שגובהו 25 מטרים מעל פני הים, ונמתחת לאורך 450 מטרים בצפון העיר. ככזו, היא משלימה את רצף הטיילות בחזית הים של מרכז העיר.

הדמייה פיתוח טיילת המזח הצפוני באילת. באדיבות החברה הממשלתית לתיירות, מערכת וואלה! NEWS
הדמייה פיתוח טיילת המזח הצפוני באילת/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות החברה הממשלתית לתיירות

בעכו שודרגה ושופצה הטיילת ברצועת החוף הדרומי - מחוף ארגמן ועד חוף הסוסים שבעיר העתיקה. באופן זה, הפרויקט יוצר חיבור רציף (ומתבקש) בין חוף הים לעיר עתיקה. בשנה הקרובה, נהיה עדים גם לפיתוח טיילות לאורך חופי אשקלון: צפונית למתחם המרינה השוקק מתוכנן פרויקט המשך לטיילת הים, עד לאזור בית המלון הולידיי-אין. זאת לצד הצללות, שיפוץ הטרסות שבדרך והסדרת ירידות אל חוף הים.

במצפה רמון תחנך בשנה הקרובה "טיילת הפסלים" - מסלול הליכה מוסדר בין הפסלים מעוררי ההשראה הניצבים אל מול נופי מכתש רמון. בנוסף, היא תאכלס שלטי הסבר על הפסלים השונים. זוהי טיילת מונגשת, שתאפשר גם למוגבלים בתנועה ליהנות מהמרחב המדברי. פרויקט זה משלים רצף של שבילי טיול וטיילות על מצוק המכתש, שמתחילים בבי"ס שדה הר הנגב וכוללים את מרכז המבקרים רמון, טיילת אלברט ונקודות עניין נוספות. פרויקט הטיילת החדשה יכלול נטיעת עצים, הסדרת חניות, נקודות מנוחה לצד השביל, נקודת תצפית מונגשת הממוקמת על שפת המצוק וכן יצירת מתחמים המיועדים לפעילות של אמנים. בנוסף, בקרוב תשודרג "מרפסת המצוק", אותה נקודת תצפית פופולרית המספקת מבטים מרשימים במיוחד לעבר המכתש.

הדמייה של טיילת אשקלון. דרמן ורבקל אדריכלות, מערכת וואלה! NEWS
תפותח גם היא. הטיילת באשקלון/מערכת וואלה! NEWS, דרמן ורבקל אדריכלות
הדמייה של טיילת דרומית בעכו. רחף תיעוד וצילום פרוייקטים מהאוויר, מערכת וואלה! NEWS
השיפוץ של הטיילת הדרומית בעכו, יצר חיבור רציף בין החוף לעיר העתיקה/מערכת וואלה! NEWS, רחף תיעוד וצילום פרוייקטים מהאוויר

מורשת אתיופית בבאר שבע ומתיחת פנים בטבריה

בימים אלה נערכות עבודות שימור, שיקום ושדרוג מבנה ברחוב שלושת בני עין חרוד בעיר העתיקה של באר שבע. מבנה זה ישמש מתחם לשימור מורשת התרבות האתיופית, והוא צפוי לכלול סדנאות עבודה וגלריות. הפרויקט מבוצע בשיתוף הקרן לידידות ועיריית באר שבע, וכדאי לדעת כי המבנה המקורי השתמר היטב, תוך חשיפה ושיקום של קירות אבן, קשתות מהתקופה הביזנטית והבריטית והפתחים המקוריים. ככזה, הוא צפוי להיות עוגן לתיירות בעיר העתיקה.

צפונה משם - בכיכר רבין (רסקו) בטבריה, ששימשה מגרש חנייה, תוכננה מחדש ככיכר עירונית ראשית, והיא צפויה לשמש את מבקרי העיר. כחלק מהפרויקט, נעטפים המבנים הסמוכים בחזית חדשה ומהודרת, העשויה באריחי חיפוי תלת-ממדיים שיוצרו במיוחד עבור פרויקט זה, כאשר ההשראה לעיצובם מגיעה מעיטורי הפסיפס שהתגלה בבית הכנסת העתיק בטבריה.

בחמ"ת מספרים כי גם בגנים הלאומיים צפויים לא מעט שדרוגים והפתעות. אחד מהם הוא הקמת מבואת כניסה בגן לאומי תל דור - שבו שרידי נמל ימי קדום. הכוללת חניה, מרכז מידע ושירותים. גן לאומי נוסף שמחדש ומתחדש כל העת הוא בית שערים, שבו חודשה התאורה במערות השונות ובגן עצמו (בשיתוף רשות הטבע והגנים).

הדמייה של שיפוץ בגן לאומי תל דור. באדיבות החברה הממשלתית לתיירות, מערכת וואלה! NEWS
כך תיראה המבואה בכניסה לגן לאומי תל דור/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות החברה הממשלתית לתיירות
הדמייה של טיילת טבריה. דרמן ורבקל אדריכלות, מערכת וואלה! NEWS
לא עוד מגרש חנייה. כך תיראה הטיילת בטבריה/מערכת וואלה! NEWS, דרמן ורבקל אדריכלות

שוק איכרים ותחנות שמע: פיתוח ביישובים הבדואים והדרוזים

כחלק מקידום המיזמים התיירותיים ביישוב הדרוזי חורפיש שבגליל העליון, מקדם בימים אלו משרד התיירות, ביצוע ציר כניסה ורחבת התכנסות בלב גרעין הכפר העתיק. רחבה מוצלת זו תהווה שער כניסה לסיור בין הסמטאות הצפופות של הכפר. היא תעוצב בהתאמה לאופי המיוחד של גרעין הכפר, השוזר ישן עם חדש. בימי חג, תוקצה הרחבה כולה לאירועים כגון פסטיבלי תרבות דרוזית, ירידים, הופעות ועוד.

בפקיעין, כחלק מפיתוח רחב היקף שכולל שדרוג סמטאות בגרעין הכפר, יוסדר גם הכביש בכניסה לישוב וכן הכניסה למתחם התיירותי. בבית ג'אן - אתר הרחיפה יזכה בשנה הקרובה בעבודות פיתוח, נגישות, פינות ישיבה ותחנות שמע בסמוך לאתר. בכפר כמא הצ'רקסי וביישוב שיבלי שלמרגלות הר תבור, צפויים להיבנות מתחמי שוקי איכרים.

עוד באותו נושא

פסטיבל ענף הזית בגליל: טיול בעקבות המסיק בכפר הדרוזי חורפיש

לכתבה המלאה
הדמייה שוק חורפיש. באדיבות החברה הממשלתית לתיירות, מערכת וואלה! NEWS
בימים אלה מוקמת רחבת התכנסות בלב הכפר העתיק של חורפיש/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות החברה הממשלתית לתיירות

חדשות הטבע

חובבי הרכיבה ישמחו לדעת כי בשנה הקרובה ייחנך גם "סינגל ארבל", מקטע נוסף של פרויקט שביל ישראל לאופניים. השביל, שאורכו כתשעה קילומטרים, יוכשר בין צומת מגדל לגן לאומי ארבל, כאשר חלקו מטפס במעלה ההר, כמו גם לצד אזורים חקלאיים. למעשה, זוהי הפעם הראשונה ששביל ישראל לאופניים מתחיל לרקום עור וגידים גם בצפון הארץ.

ועבור חובבי הרכיבה האתגרית, כדאי לדעת כי בעתיד הקרוב צפוי להיחנך בפרויקט שביל ישראל לאופניים גם המקטע בין ערד למצדה, בשיתוף רשות הטבע והגנים וקרן קיימת לישראל. האתגר נובע מאופי ותוואי השטח המדברי, הכולל הפרשי גבהים ניכרים ואזורים סלעיים במיוחד.

פרויקטים נוספים שמציגים בחמ"ת כוללים מיזם מעניין העונה לשם "תופעת טבע" - חוויה לילית לכל המשפחה בפארק הירדן, צפונית לכנרת. הרעיון: יצירת אטרקציה תיירותית שתיערך בשעות החשיכה, כאשר התכנון משתלב בטבע המקומי מבלי לפגוע בו, תוך הצגת תכנים אטרקטיביים לכל גיל. המופע "תופעת טבע" מציג את הטבע המתעורר לחיים בשעות הלילה ומספק הצצות אל עולם טבע שאי אפשר להבחין בו בשעות היום, והכל משולב בקולותיהם של השחקנים טל פרידמן, עלמה זק, שני כהן ומאור כהן.

מפה שביל ישראל לאופניים מקטע בין ערד למצדה. אתר שביל ישראל לאופניים, רט"ג, מערכת וואלה! NEWS
המקטע בין ערד למצדה של שביל ישראל לאופניים/מערכת וואלה! NEWS, אתר שביל ישראל לאופניים, רט"ג

בתי המלון משתנים: רובוטים, אפליקציות וקהילתיות

על פי נתוני ארגון התיירות העולמי, בשנה שעברה נשבר שיא בתיירות העולמית, כאשר המספרים מדברים על 1.32 מיליארד תיירים שנעו בעולם - גידול של 7%, בהשוואה לשנת 2016. הגידול הזה מביא עמו גם טרנדים חדשים בענף התיירות, שאת חלקם ניתן לראות כיום - כמו גם בעתיד הקרוב - גם בישראל.

לפי התאחדות המלונות בישראל, ניתן להבחין במספר מגמות שילוו אותנו בקרוב. אחת מהן היא שימוש בטכנולוגיה ובאפליקציות בנייד, במטרה ליצור קשר עם האורחים, לספק שירות אישי ברמה גבוהה ולהעניק ללקוח חוויית אירוח מעולה. במילים פשוטות: יצירת "מלון חכם" שמספק מידע על המקום, על מנת ליצור חוויה ייחודית.

כחלק ממגמה זו, חלק מהשירות יינתן על ידי צ'ט-בוט - מענה רובוטי לשאלות נפוצות ומתן מידע, הזמנת שירות חדרים, מכירת שירותים לאורחים, צ'ק-אין וצ'ק-אאוט באמצעות אפליקציה ייעודית ועוד. בנוסף, בקרוב נראה שימוש רב יותר באמצעי מציאות מדומה, על מנת להציג לאורחים את המלון על מתקניו ושטחיו השונים.

חברות מלונאיות נכנסות גם לנישה של "אירוח בבתים" (Home Sharing), וזאת כתוצאה מהתחרות מול Airbnb", מציינת טננבוים. "מגמות נוספות כוללות יצירת לובי שמתאים למגוון פעילויות שממוקדות סביב עבודה, רגיעה ומשחק, מתן דגש מוגבר על בריאות ורווחה - מרכזי כושר מאובזרים, בריכות וספא, חללי יוגה, מזון בריא, טיהור אוויר ועוד, וכן שיתוף המלון בקהילה שבה הוא מצוי, כך שיתאפשר לאורחים לחקור את הקהילה המקומית.

לפי ההתאחדות, בישראל פועלים כיום 413 מלונות תיירות, שבהם 54,287 חדרים, כאשר בשנים הבאות צפויים להיפתח מלונות נוספים ברחבי הארץ. כך או אחרת, לאחר ששנת 2017 נרשמה כשנת שיא בכל הקשור ללינות תיירים במלונות בישראל, צופים בענף כי שנת 2018 תשבור שיא נוסף, וזאת כמובן במידה שהמצב הביטחוני לא ידרדר.

ולא רק מלונות: בהתאם לטרנד ההוסטלים שמלווה אותנו כבר כמה שנים טובות ומביא עמו רוח קהילתית, מעניין לגלות כי בעכו נחנך "הוסטל אקו אקו", מתחם לינה צעיר ומעוצב הממוקם בכיכר השוק שברחובה הראשי של העיר העתיקה. כאן, חדרי הלינה המשותפת ("דורם") מקנים פרטיות, בזכות תאי מיטות מסוגננים שאליהם נכנסים דרך פתח מעוצב. כל מיטה מצוידת ב- USB, תאורה ואוורור, כאשר לחלקן חלון הצופה לעיר העתיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully